mailing....

Started by A{b}r{a}xa{s}, March 20, 2012, 20:32:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Wanneer er storingen zijn aan het forum krijg ik regelmatig een hele rits berichtjes binnen met vragen.
Het zou makkelijk zijn om in dergelijke gevallen in één keer iedereen een berichtje te kunnen sturen met informatie (voor zover die beschikbaar is).
Op het forum zelf is een optie aanwezig om een nieuwsbrief te versturen, maar die werkt in dat geval natuurlijk niet.
Daarom heb ik een e-mailadres aangemaakt waaraan ik andere adressen kan koppelen.
Eén berichtje aan het centrale adres en alle gekoppelde adressen worden op de hoogte gebracht via een berichtje.
(Deze optie zou ook gebruikt kunnen worden om andere meldingen rond te sturen over bv. een nieuwe forumdag.)
Om privacyredenen kan ik niet zomaar de e-mailadressen van iedereen in een externe mailing opnemen,
dus als je 'op de lijst' wilt staan, dan het verzoek dat via een e-mail (link) te laten weten.
Ik zorg dan dat je e-mailadres in de lijst wordt opgenomen.

MarcV

Goed initiatief!

Is het sowieso niet leuk inderdaad om een nieuwsbrief te ontvangen, bijvoorbeeld elke maand? Dat zou ik leuk vinden :)

A{b}r{a}xa{s}

moet er wel iets te melden zijn :)

ben ondertussen toch maar eens gaan kijken voor een goed script om mailings af te handelen ipv het via een 'e-mailadres' af te handelen.
heb denk al wel iets gevonden maar dat is gelijk weer prijzig, dus nog even op zoek naar alternatieven.

HappyFisherman

Slim Bassie! Hoef je ook niemand teleur te stellen door niets terug te mailen, smsen, bellen, appen, weet ik veel-en...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel


A{b}r{a}xa{s}

lol, had een mooi script gevonden ...maar ja...dat werkt met een database...en DAT is nu net waar 't probleem zit, hahahaa
ik hou het er maar op dat het via een centraal e-mailadres gaat, want dat stuk werkt wel wanneer er een storing aan de forumdatabase is. :)

MarcV

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 20, 2012, 20:54:17
moet er wel iets te melden zijn :)

ben ondertussen toch maar eens gaan kijken voor een goed script om mailings af te handelen ipv het via een 'e-mailadres' af te handelen.
heb denk al wel iets gevonden maar dat is gelijk weer prijzig, dus nog even op zoek naar alternatieven.

Wat moet er allemaal inzitten dan? Anders wil ik mij wel een avondje op offeren. Maar als de database zo slecht is zou ik gewoon naar een andere server verhuizen.

A{b}r{a}xa{s}

de laatste tijd doet de server 'moeilijk'.

een simpel berichtje is al voldoende, dus de 'mail-oplossing' is vlgs mij al afdoende.

John

Bas,

De server of een aantal personen welk de server draaiende moeten houden??  ;)


MarcV

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 20, 2012, 21:45:07
de laatste tijd doet de server 'moeilijk'.

een simpel berichtje is al voldoende, dus de 'mail-oplossing' is vlgs mij al afdoende.

Daar heb je gelijk in. Ik sta er gewoon voor open :-)

A{b}r{a}xa{s}

@John : combi vlgs mij :)

@Marc : goed dat ik het weet, thanks !