OVM 15-05-2010

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:10:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

3.30 ging mn wekker en omdat ik toch al geen oog dicht had gedaan stond in no time beneden met een bakkie koffie.
ff mn ochtend/nacht rituelen gedaan en hup in de auto, Henk ophalen.
daar aangekomen de rotzooi in de bus geslingerd en rond 4.30 vertrokken we vanuit meppel naar oostvoorne.
dik 2 uur sturen later staan we weer oog in oog met die immense plas brak water!


natuurlijk ff over de rand kijken bij de loswal, hoe helder is het. zien of dr nog wat zwemt. hè hier moet je kijken, roept Henk, dr komt dus idd een bak van een forel aan zwemmen. we schatten hem op een cm of 60/70. een mannetje toen we hem nog eens goed bekeken.

het schijnt dat de vis hier ergens zwom. maar kan hem op de foto niet weer vinden.
Maar ja alle hengels en rommel nog in de auto, dus dan begint meteen alles te prikkelen om als een speer de boel klaar te maken he.
nou, het eerste wat ik gedaan heb, dat laat ik ff in het midden( van 2 stapels tegels achter de hokken van die duikschool) haha. dus hup waadpak aan bood inpakken en gaan met die handel. onee eerst nog ff over de rand kijken, of die vis er nog rond scharrelt. helaas geen vis te bekennen. dus hup de boot in en naar de dammetjes. heerlijk was het, geen zuchtje wind, lekker beetje zonnig. hier en daar zag je ook wel wat vis draaien. dus dat gaf een goed gevoel.
ongeveer op de helft van het eerste dammetje mis ik de eerste aanbeet. viste op dat moment met mn zinklijn en een zonker sculpin. was een mooie dreun maar na het aanslaan bleef de vis helaas niet hangen.
ondertussen zag ik een vis bijna bij Henk achterin de boot springen zo dicht bij hem.
helemaal aan het eind van het eerste dammetje heb je dus een doorgangetje maar ook een heel groot ondiep stuk water. het is denk ik wel een meter of 40 uit de kant(dam) voordat het talud in een keer naar beneden duikt. met dat ik dus het taludje aan het zoeken ben hoor ik henk en een hoop geplons! ja hoor hij had een ware acrobaat gehaakt. ook henk viste met zinklijn en een booby volgens mij. hij sloeg aan en de vis kwam meteen naar boven, dat gekke dier sprong wel 5 keer achterelkaar het water uit en nam vervolgens ook nog een stukkie lijn. knetter sterk hoor. en dat voor een forel van 32 cm. knokken als groten dus. ikke mooi dr heen met mn filmcamera en er een leuk filmpje van gemaakt. ff wat foto's en hup weer terug met dat ding.



nou we zijn van de nul af! weer verder vissen en weer het taludje opzoeken. ik wilde mn sculpin namelijk mooi over het taludje heen laten hobbelen om daar misschien vis aan te treffen. en ja hoor, dr lag wel degelijk vis! alleen ook weer zon vreemde aanbeet, 3 korte stootjes en aanslaan, nee hoor blijft weer niet hangen. nummer 2 gemist grrr. nou henk was al weer verder gevaren, dus ben ook omgekeerd en over het talud terug naar henk, naar het volgende strekdammetje.

kreeg weer van die hele klijne tikjes, kon niet plaatsen wat het was, het beet ook niet door. ik denk dat ik hier temaken had met de fuiken die er overal stonden. gelukkig bleef ik er niet in vast zitten. die fuiken daar das trouwens echt niet normaal, denk dat het voor het eerste dammetje en ja op werpafstand toch cker wel een meter of 60 70 aan fuiken stond. en dat helemaal onzichtbaar he, nix geen palen bovenwater of wat ook.


de meeste vissers vanaf de kant zullen er dus ook niets van gezien hebben. ja misschien hebben ze gemerkt dat ze veel vaker vast zaten als eerder.
wat mij betreft wordt het tijd dat die beroepsvisser toch verbannen wordt daar, want je zag egwel vis in de fuiken zitten hoor. en dan bedoel ik geen paling waar hij tussen haakjes op vist.
maargoed, wij verder, ondertussen het 2e dammetje voorbij en bij het laatste dammetje aangekomen. daar ff de boot uit en op het dammetje staan werpen, en de beentjes strekken.

ondertussen begon dr een windje op te steken, maar was nog niet schokkend te noemen. de hele tijd speurden we ook op de grote binnenbak of er vis aan de oppervlakte aasde, maar helaas geen teken van leven te bekennen.
toch maar weer de boot in en langs het natuurgebied gevist, ook hier he, kraakhelder en superschone zandbodem. kun je je eigenlijk niet voorstellen dat er zo vlak in de buurt zon smerige industrie is.
maar ook hier geen vis te bekennen. opnieuw ons plan gesmeed en besloten om terug naar de auto te gaan(tegen de wind in) en dan wadend de andere kant op te gaan, kijke of er vis in de andere binnenbak te bekennen is.
na een uur trappellen tegen de wind in, besluit henk om het lopend verder te doen. ik niet, ik wilde vis vangen en het werdt beloond! weer op het zelfde stukje he, waar ik die aanbeet miste en waar henk hem ving. weer 3 tikkies en aanslaan! yess deze hangt wel, was maar een korte dril aan mn #7! eigenlijk wassie gewoon binnen te strippen later bleek ook dattie de 30 cm ook net niet haalde. maargoed maakt niet uit, vis is vis, en daar kwamen we voor.


nog ff flink door trappellen tot de auto, helaas bleven de aanbeten uit.
na een pisstop, lopend verder. hup meteen de eerste dam op bij de loswal linksaf zegmaar. eerste dammetje geen vis. jammer. oversteken naar het volgende dammetje was voor mij een spannende actie hoor.  het water stond 10 cm onder de rand van mn waadpak en ik vond het diepzat. verder vissen en ondertussen begonnen de spieren al wat te zeuren. maargoed doorgaan als je vis wilt toch? dit dammetje leverde voor ons allebei een aanbeet op. eerst voor mij, maar ik mis hem volledig. zat absoluut niet op te letten en was druk aan de klets met henk. meteen nadat ik hem mis, gooit henk zn vlieg op die plek en hetzelfde, aanbeet slaat aan, maar ook nu bleef hij niet hangen. wel heeft henk hem zien flitsen, maar ja daar heb je ook geen ruk aan.
vervolgens weer overgestoken en het 3 dammetje afgevist. geen aanbeet gevoelt en geen vis gezien, ja wel gezien maar niet op werpafstand.
ondertussen was het tegen zessen en hadden we het eigenlijk allebei wel een beetje gezien. de puff was op zeg maar, ook omdat we nog eens 2 uur terug moesten rijden, dus besloten om weg te gaan. terug lopend naar de auto zag je de locals hun stekkie op de dammetjes al weer innemen. de hele dag was er bijna geen kip te bekennen en zo ineens staat er cker 20 man. later bleek, dat het om een aantal van een visvereneging te gaan de lelinimf ofzo.
een van hen ff gesproken, ze waren er al vanaf vrijdag met 16 man en slechts 1 van hen had een vis gevangen. we begonnen ff over de zinklijn, nee zechtie dat is geen vliegvissen. nou ja moet je zelf weten dacht ik bij mezelf, ga dan maar lekker met je drijvende lijn klootzakken. wij richting de auto, vraagt de man nog waar we mee gevangen hebben wij in koor, muddlers en boobys! haha

en dat was ovm 15-05-2010


henk bedankt voor het vergezellen van deze geweldige dag. volgende keer gaan we voor de groten!! :wink: