Funen/langeland 2023

Started by jo flyfishing, April 12, 2023, 22:05:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Dit jaar besloten om het eens vroeger op het jaar te proberen, nl half februari en op Langeland.
Weinig succesvol, enkele visloze dagen waren ons deel.
We hebben het op net iets te koud water, en zo goed als geen zon gestoken.
De weinige activiteit die we gezien hebben, was op de sporadische zonnige momenten.

Dat kon niet zonder revanche blijven, en we zijn de eerste week van april terug gegaan, nu naar Funen (hoewel we ook nog naar langeland geweest zijn).
Water nog steeds iets te koud, maar veel meer zon, en dat maakte het verschil. wel veel kleine vissen, en kleinere vliegen (genre kobberbassen) leverden meer 'hangers' op, dan de grotere (genre pattegrisen). Meestal niet langer dan 2 uur op een stek blijven hangen.
Stekken uit het fameuze boekje proberen vermijden (google maps is your friend), en hopen dat je die dag als eerste op de stek passeert.

Ik heb het vermoeden dat een week later de situatie nog zal verbeteren, wegens warmere nachten. Wij hebben nog vries temperaturen gehad.

Probeer ook te vermijden dat je daar niet tijdens het Seatrout open toernooi (dit jaar 14- 16 april) bent, want dan zijn alle bekende en onbekende stekken platgelopen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Mooi Jo. Als jullie in februari goed hadden gevangen was je natuurlijk nooit teruggegaan  :D

Dorski

Leukom weer eens een triprapportje te lezen. Denemarken zit ook dit jaar in de planning. Ik zal dan ook eens een verslagje posten.

paul de bruijn

Nog een week,dan weer rap naar Funen

Menno_siemensma

Ik ben er eind april lang weekend, rondom Abenraa, kan ik vrij vlot komen en weer terug naar huis, ander keertje weer door naar Funen, vind de herfst daar om te vissen wat beter.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.