Snoekbaars op Lek

Started by Mike, June 06, 2022, 19:43:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Helaas is de Merwede dit jaar erg taai door extreem troebel water. Daardoor heb ik nog maar weinig gevist  :(
Toen het roofvisseizoen opende ben ik mn geluk gaan beproeven op de Lek.
Daar was de helderheid aanzienlijk beter maar er stond amper stroming.

Nagenoeg de 1ste worp leverde deze fraaie snoekbaars op.
De rest van de sessie geen vis meer gevoeld maar zeker niet ontevreden.
Gaf weer mooie sport op het #5je  :)

[attachment id=1 msg=184536]

[attachment id=2 msg=184536]

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Prachtige snoekbaars Mike

Vanaf de kant of met de Belly Boat?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Thx. Vanaf de kant.
Ik ben nog nooit met de BB de rivier op geweest. Wel van plan overigens.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sarca2

::new::

Streamer

Ja, gaaf is het wel. Maar ik word hier ( oude maas ) meestal snel verzocht om van het water af te gaan. Terwijl het toch lekker dobberen is als de Hercules 4 voorbij komt stampen  ;)
IHYT

FSCHAMP

Quote from: Streamer on June 10, 2022, 23:51:10
Ja, gaaf is het wel. Maar ik word hier ( oude maas ) meestal snel verzocht om van het water af te gaan. Terwijl het toch lekker dobberen is als de Hercules 4 voorbij komt stampen  ;)
Wat bedoel je met als de Hercules 4 voorbij komt?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Streamer

Dat is een duwbak combinatie, pendelen tussen de Europoort en Duitsland met ijzererts. Zo`n duwboot trekt een putje van drie meter diep achter zijn schroeven. En dat golft lekker.
IHYT

EB86

Quote from: Streamer on June 10, 2022, 23:51:10
Ja, gaaf is het wel. Maar ik word hier ( oude maas ) meestal snel verzocht om van het water af te gaan. Terwijl het toch lekker dobberen is als de Hercules 4 voorbij komt stampen  ;)

Ik ga het ook eens proberen vanaf de kant op de oude Maas. Woon in Barendrecht dus ben er zo. Ben benieuwd.

Fly4Fish

Mooie vangst  :)

Ik wil het ook eens op snoekbaars proberen, maar ze zitten vaak diep en persoonlijk ben ik niet zo van het diepe vliegvissen met zinklijnen en zo.

Maar goed, zo'n kanjer aan de lijn geeft wel sport.

Mike

Thx.
Ik vis nagenoeg nooit met een zinklijn want ik vis t liefst met licht materiaal.
Nagenoeg al mn snoekbaarzen zijn gevangen op een #5 en een fast intermediate lijn met ep streamertjes of clousertjes met ketting oogjes.
Ze komen allemaal van 50 cm tot max 2 m diep water.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Fly4Fish

Quote from: Mike on June 13, 2022, 12:37:29
Nagenoeg al mn snoekbaarzen zijn gevangen op een #5 en een fast intermediate lijn met ep streamertjes of clousertjes met ketting oogjes.

Vis je dan met een volledige intermediate of enkel de head?

Ik neem aan dat je ook strak tegen de bodem aan vist?

Mike

Ik vis bijna altijd met deze lijn. Als ik de rest van mn leven nog maar 1 lijn mocht gebruiken, koos ik voor deze.
Het is een lange full int head met een suspending volglijn.

Ik probeer dicht tegen de bodem aan te vissen maar niet persee strak tegen de bodem.
Meestal sta ik te gooien op plekken waar t 1 m tot 1,5 m diep is.
Als je dan op ongeveer 50 cm van de bodem af vist komen ze m zeker pakken.
Snoekbaars komt 's avonds echt dicht onder de kant en jaagt dicht tegen de kribben of stenen kanten aan. Als je te diep vist zit je continu vast aan de stenen.
Meestal zitten ze vrij dicht bij de bodem maar je kunt ze ook regelmatig vangen op half water, zeker in de avond als ze echt los gaan.

[attachment id=1 msg=184570]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER