Overijssels kanaal (Lemelerveld)

Started by JEVDE, June 03, 2022, 12:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Hallo medevliegvissers,

Binnenkort sta ik een paar dagen op de camping bij Lemelerveld. Uiteraard even gekeken of er water is waar ik tussendoor een lijntje kan strekken. Zag dat het overijssels kanaal vlakbij ligt en daar alleen de vispas voor nodig is. Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft. Kan je hier een beetje met de droge vlieg op voorntjes windes (hoeft niet groot) vissen? Zou wel heel mooi zijn als ik tussen de gezinsactiviteiten door een paar visjes kan vangen.

groeten jevde

Jan

In de tijd dat ik nog actief viste heb ik in die omgeving ontzettend veel met de vlieg gevist.
Toen kon je wel eens een verdwaalde winde vangen achter een sluis of waterkering, maar het meest gingen we voor de grote ruisvoorns die we vingen aan een grote stijgnimph. De monding van de Boksloot richting Hancate  en de Boksloot zelf waren goede stekken en ook het kanaal richting Raalte leverde soms veel vis op.
Toen ik laatst op een fietstochtje  weer eens die richting op ging viel me op dat voor vliegvissers de overs moeilijk toegankelijk zijn geworden.

Menno_siemensma

het maaien en beperken van rietgroei wordt nauwelijks effectief meer gedaan tegenwoordig. Zoveel mooie stekken die dichtgegroeid of onbereikbaar geworden zijn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

henkverhaar

Quote from: Menno_siemensma on June 05, 2022, 18:28:11
het maaien en beperken van rietgroei wordt nauwelijks effectief meer gedaan tegenwoordig. Zoveel mooie stekken die dichtgegroeid of onbereikbaar geworden zijn.

(Mini)machete standaard mee in je visvest? Ik heb zelf een Cold Steel Pocket Bushman in mijn fanny pack zitten...

Streamer

Totdat je een verdwaalde BOA met geldingsdrang tegen komt, mocht je wat riet weg snijden. Die boete is best wel pittig.
IHYT

Menno_siemensma

En kom je niet veel verder mee als het riet al een halve meter of meer het water in gegroeid is.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Wolf

Vandaag reed ik bij toevallig op weg naar Raalte vanuit Deventer de toeristische route langs het kanaal op.
kraakhelder water, veel kleine voorns, maar ook enkele 25+ exemplaren gezien.
er waren hele stukken goed te bevissen vanaf de kant,  maar ook delen waar het riet idd hoog stond.

Afzakken met de bellyboot zou volgens mij ook mooi moeten zijn.

HappyFisherman

Daar is het helaas te ondiep voor op grote stukken. Ik snoek er wel vaak in de winter als er gemaaid is.
Vliegvissen is bevlogen vissen...