spullen voor het OVM

Started by sebas-vh, March 18, 2011, 16:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Heb even een ander topic aangemaakt voor nieuwe vragen anders gaan er mss teveel dingen door elkaar lopen.
Ik ben me een beetje aan het inlezen en voorbereiden voor de forumdag op het OVM.
Maar nu heb ik wel hier en daar kunnen lezen wat voor vliegen er op het OVM gebruikt worden maar nergens de grote van de haak.
Ook zou ik graag willen weten hoe dik mijn tippet moet zijn, anders heb ik als nog niks aan die vlieg gehad als hij dr toch afschiet ;D
In april kan je toch ook al met kunst meivliegen gaan vissen?
Mag ik vragen met wat voor soort vliegen jullie eigenlijk gaan vissen of is dat beroepsgeheim? ;D
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

#1
Quote from: sebas-vh on March 18, 2011, 16:52:43
Ook zou ik graag willen weten hoe dik mijn tippet moet zijn, anders heb ik als nog niks aan die vlieg gehad als hij dr toch afschiet ;D

'mark my words'..... ik denk dat de kans dat je met meer vliegen naar huis gaat dan dat je bent gekomen, errug groot is :)

welke vliegen gaan vangen hangt mede van de omstandigheden af....zit de vis hoog dan hoef/moet je niet met sterk verzwaarde nimfen te vissen.
hangt er ook af of je in de binnenbak of vanaf de dammetjes naar buiten toe gaat vissen (binnenbak is stuk ondieper dan richting het 'grote water').
de OVM-kenners zullen nog wel met goede tips komen.... *duim duim* ;)
je mag sowieso wel een 'greep' doen in de vliegen die ik meeneem.

edit : ik zou zeker voor 20/00 gaan

sebastiaan

Ik heb gisteren Het Visblad gekocht bij een kiosk. Daar staat een artikel in over vliegen voor het OVM.
Blaadje kost € 2,50. Verder staat er weinig in voor vliegvissers.

Bas

sebas-vh

Super dat jullie dit allemaal doen!! ;) Als ik nu geen forel ga vangen.. ;D

@ bas, ben zelf lid van het visblad, maar heb er wss totaal overheen gekeken..
Goed dat je me er op wijst
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Rob van H. on March 18, 2011, 18:03:36
Ik moet hoognodig aan de vise gaan zitten hier op zolder merk ik al, dat word afgeladen richting OVM en leeg naar huis ben ik bang!!!

Ik neem aan dat je met de drijvende lijn gaat vissen, ik zal een aantal vliegen voor je binden, wat en hoe hou ik nog ffuh geheim ;)

kan je wel zeggen dat er geen strontvliegen bij zitten ;D ;D

Rob vertelde me vanavond nog dat hij snel gaat beginnen om te zorgen dat je een stel 'OVM vliegen' hebt als je 2 april aan de waterkant staat ;)

sebas-vh

jaaa rob ik ben benieuwd wat er uit gaat komen..  ;D
Gr Sebas

leo

hm. als ik dit zo lees tippet van minimaal 20.00 en trekkracht van 4 kg. lijd ik hier uit af dat de vliegen ook snel naar maat 10 of zo gaan,
dus vliegen tusse de 2 en 3cm of groter, of zie ik dat verkeerd?

sebas-vh

Quote from: Rob van H. on April 05, 2011, 22:07:13
schan-da-lig!!! ik ben ze zaterdag in de consternatie helemaal vergeten, je zal me er ook niet aan helpen herinneren he haagse nozem!!!!
haha, maakt niet uit joh.
Ik vond het ook een beetje gierig om dr meteen naar te vragen.
komt volgende keer wel.. ::)
Gr Sebas

HappyFisherman

Rob was nog helemaal in de war van mijn kijkmomentje denk ik  ::jumpers::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

Quote from: HappyFisherman on April 05, 2011, 22:58:55
Rob was nog helemaal in de war van mijn kijkmomentje denk ik  ::jumpers::
haha, kijk bram genieten dan :D
Gr Sebas

Rossie69

hebben jullie wel gevist s,avonds ?

of gefist ;)

Bram foei.
dat doen we boeren niet he.

:P

HappyFisherman

Het was echt Vissen Henkie. Fisten kon ik dat belgische mens in de kamer naast me wel te zeuren :D

Maar Sebas, jij gaat binnenkort weer?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hmmm Boeren paddestoel moet ze kunnen hebben

oke geloof je,waar zat je naar te kijken dan ,op dat moment

sebas-vh

Quote from: HappyFisherman on April 06, 2011, 09:09:15
Maar Sebas, jij gaat binnenkort weer?
Als ik me vader kan over halen om een keer mee te gaan. want het blijft 35-45 min rijden, dus een echt thuiswater is het niet.. :o
En zonder auto al helemaal niet :(
Maar hij heeft het nu nogal druk met de zaak/boot/verhuizen
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

vraag je toch of hij je afzet en later op de dag weer ophaalt...kan tie tussendoor nog even gaan zweten ;)

vliegvisgek

30 min tot 45 is toch niet ver voor mij is het 2uur rijden en mits je echt daar kan trappen 1,5 uur maar net wat bas al zei brengen en einde van de dag laten ophalen moet toch kunnen of iemand vragen wie die kant op gaat vanuit jou richting ;D

sebas-vh

Haha goed idee bas, ga ik zker als argument gebruiken bij me vader ;)
En als het niet over 2 weken is, komt het wel over 4 weken.. :)
Gr Sebas