Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markpiet

Het werpen viel vandaag niet altijd mee. maar toch nog 2 snoeken kunnen landen.
De eerste aanbeet miste ik. Toch nog maar weer wat worpen over dezelfde plek. En ja hoor hij hapte weer toe.
Ik Had een mooie plek in de luwte gevonden achter een langgerekte houtwal. Werpen met de wind mee over de lengte van het water was redelijk te doen. Hoewel windvlagen er soms toch voor zorgde dat de streamer in de kant belande.
groeten van Mark
><((((0>

Ochi

Moeaaaaaaaaaaah, het werpen viel niet mee.

Ik stond vanmiddag effe op de Maasvlakte en de enige die ik zag vliegen waren de Kitesurfers.
Zelfs de zeevissers kregen hun lood niet weg en jij vangt vandaag vis met de vlieg.

Je bent een bikkel!!

Twan

Vandaag ook wezen snoeken in de polder dus de hele dag de wind vol op de bakkus en ik kan zeggen, het viel niet mee inderdaad zoals anders ook al hadden gemeld. Kou viel mee, maar oohhh wat waaide het hard!!

Na +/- 5 worpen meteen een kolk. Mis!! Gewoon doorstrippen en de snoek miste nogmaals. Ik zag de snoek, maar voelde niks. Balen dus, maar goed voorteken, dacht ik.

Verder de hele dag niets gevangen of gevoelt, alleen nog maar 1 kolk achter de streamer gezien ::)


FSCHAMP

Inderdaad Jo het was meer de voorspelde  2 mm neerslag  :( en de wind was wel best strak, maar dit is ideaal snoekweer. 
Voor mezelf was het mooie visdag ondanks slechts één klein snoekje.  Ik heb nl. 5 aanbeten gehad, maar kon er spijtig genoeg maar eentje landen en dan was het slechts een 50 plusser, maar we hebben inderdaad wel een leuke stek bij.  Ik ga hier beslist nog wel eens naar toe.
Ik heb ook nog geen tijd gehad om de foto's op mijn PC te zetten en door te sturen, dit is voor deze avond.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Hier de foto van mijn snoekje en de foto van Jo's snoek.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Vanmiddag ook een paar uurtjes wezen vissen, nadat ik eerst via Google Maps gezocht heb naar een stek waarvan ik dacht dat daar de voorns van de Nieuwe Meer in Amsterdam wel eens naar toe verkast zouden kunnen zijn.

Inderdaad een hele mooie stek om te vliegvissen, en zowaar ondanks die stormachtige wind mooi in de luwte, terwijl 10 meter verderop de schuimkoppen op het water stonden. Maar helaas geen vis gezien of gevoeld.

Groet,
Gert


Plantje

Mooi snoekje Gino! Geen enorme bak, maar een mooie gevormde lekker vette snoek!

FSCHAMP

Quote from: Plantje on January 12, 2015, 09:40:15
Mooi snoekje Gino! Geen enorme bak, maar een mooie gevormde lekker vette snoek!

Het was wel de snoek van Jo, die een lekkere vette snoek was, de mijn was maar iets groter dan 50 cm.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Dat heet beginnersgeluk, Gino.

Enfin het gaat in stijgende lijn. Vorige keer 1 snoek, nu 1 snoek en 1 gemist.
Benieuwd wat het de volgende keer zal zijn.

Quote from: FSCHAMP on January 12, 2015, 19:52:43
Het was wel de snoek van Jo, die een lekkere vette snoek was, de mijn was maar iets groter dan 50 cm.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

GJ

Vanmiddag nog even kunnen vissen. Ik heb een klein ondiep slootje gevonden waar altijd wel wat te vangen is..deze winter ving ik hier alleen maar klein spul. Kleine voorntjes en kleine Baarsjes. Vandaag was mijn eerste worp direct raak! En meteen een wat grotere voorn. Daarna heel lang niets meer.. Ander vliegje en toen ving ik een echt forse voorn op mijn stek. En daarna nog een aantal. Afgewisseld met heel kleine Baarsjes. In een uur een stuk of 15 visjes gevangen waarvan zeker 5 grote voorns. Apart dat ze er nu opeens wel zitten.

Joost S.

Begint hier langszaam weer te kriebelen, ;-).

jo flyfishing

#87
Als het kriebelt...

4 snoek(jes) gekriebelt, 1 70-er, de anderen rond de 50 en nog eens zoveel gemiste ook. Alles tussen 10h en 13h. Dan geen tik meer.






j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger

Goed bezig jo!

Vanmiddag na het bezoek aan de kinderboerderij met m'n vriendin en zoontje,had ik nog even anderhalf uur de tijd, moest even goed zoeken naar de vis,maar vond toch een school mooie blankvoorns, ruim 30 stuks gevangen,allemaal van mooi formaat,met een paar uitschieters rond de 30 cm, die mijn nieuwe TFO stokje mooi deden krommen.

Heerrrrrrrrlijke visserij,genieten.

Morgen ook nog even proberen in de kou :)

jo flyfishing

Ben zwaar op zoek naar water dichter bij huis om ook zo hier en daar eens een verloren uurtje te kunnen wegvissen.
Weet dat er een paar visvijvers aangelegd zijn bij ons in de gemeente maar vind geen info.
Bij de toeristische dienst geven ze niet thuis  :o
j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

#90
Vandaag naar de binddag geweest in Apeldoorn, Met Jos en Mark (Markpiet).
Jos moest op tijd weer naar huis, en het was zulk lekker weer dat Mark en ik nog wel ff wilden snoeken. Mark een hengel van mij geleend en lekker de polder in.
Op een gegeven moment had ik een aanbeet, maar schoot los. Dus Mark geroepen dat hij het daar ook maar even moest proberen want de kans was groot dat mijn streamer even niet meer zo gewild was.
Maar na een paar worpen had ik toch weer een kolk achter m'n streamer aan. Even inhouden, verder strippen en bam! Hangen.



Snoek van een centimeter of 60 op de kant. Fotootje gemaakt, en ik loop weer terug naar het water met de snoek. Laat de vis in het water glijden, ik verstap me een beetje en KRAK! Fuck... Daar lag dus een hengel!
Ca. 50 cm van de top afgebroken. Mark maar verder laten vissen met de andere hengel en zelf ben ik met die flink ingekorte hengel aan de gang gegaan. Werpen ging nog wel redelijk.
Voor we weer richting huis gingen moesten we het nog wel even bij de auto proberen, want daar had ik al eens een mooie snoek van 82 cm gevangen.
En ja hoor, bij de tweede worp was het raak. Mark geroepen om de vis te scheppen, en eenmaal op de kant lag de vis doodstil in het net. even de haak eruit, en op zoek naar het meetlint, kijken of dit inderdaad die snoek was van 82 cm. Leek wel veel groter en nu ook dikker in ieder geval.
maar ineens zien we de snoek zo, als een slang, door het gras glijden en plons, weg..... Helaas geen foto. *)
Nou ja, jammer. Maar ik weet d'r te wonen dus die komt niog wel een keer aan de beurt.

*) of wel, als het dezelfde was als die van 15 september 8)



Groet,
Gert


Hilco de Visser

Mooie jas Gert!!

jammer van de hengel , ik weet hoe het voelt  :-\

En die MarkPiet komt er wel  ::goodjob::

wouter veuger

Mooie vissen Gert! en jammer van de hengel :o

Ondanks de slechte weersvoorspelling voor vandaag zou ik toch gaan vissen,mezelf vanochtend in m'n warmtepak gehesen en de gevoerde regenjas eroverheen,koud zou ik het zo niet meer hebben en ik zou op zeker ook droog blijven,lang leve de goede kleding! ,ik had overigens wel kouwe jatten,maar ja dat hoort er nu eenmaal bij :P

Op m'n mountainbikie een aardig rondje gemaakt zo, ongeveer 3 uurtjes op pad geweest,en op verschillende stekken wederom lekker kunnen vangen, was ook wel prettig om weer eens met weinig wind te vissen,na alle stormperikelen van afgelopen weken.
om en nabij de 70 vissen vergrepen zich vandaag aan de fuzzybug nimf,het is en blijft een killer eerste klas!
Even een paar druilerige plaatjes bij het verhaal:







Kortom lekker gevist en buiten geweest,batterij weer opgeladen voor een drukke werkweek!

Gerrit59

Ja Wouter, echte bikkels gaan vissen!
En zie hier het resultaat!

Gerrit

GJ

In de kou verschillende stekken afgegaan maar bijna niets gevangen. 1 voorntje maar. Het lijkt wel of alles aan het verhuizen is.

wouter veuger

@gerrit: ik ben nu eenmaal allergisch voor binnen zitten,ik MOET naar buiten :)


@GJ: vaak blijven ze wel min of meer op dezelfde stukken,maar ze verplaatsen zich wel steeds.
Ik vang goed op globaal dezelfde stekken,maar bijna nooit op exact dezelfde plek.
Soms liggen ze 100 meter naar links en de keer erna 100 meter naar rechts,en dan wel op een paar vierkante meter.

Zoeken is het devies!


merijn1982

Tight lines!!

MarcelN

Nou ja, ze mogen wel wat groter hoor Wouter ;) vandaag even kort een lijn getest van een vismaat die ik in mijn handen kreeg gedrukt, werkelijk geen tikkie gezien  :o en dat terwijl ik er toch vaak vele vissen en mooie formaten uit weet te peuteren.
Alleen de futen wisten een klein baarsje te gebruiken voor een paringsritueel, overgooien  ??? rare beesten. De geteste lijn was een WF2 van A&M ter vervanging van mijn WF2 Cortland Sylk, deze nieuwe is duidelijk dikker, paste maar net op de Midge. Pakte wel handig uit met de rolworpen, dat ging beter.

Twan

Vandaag DRB geweest. 10 mooie sterke forellen  :)

FSCHAMP

Jo,

goed bezig.  :) Naar Nederland geweest?

@Gert : Je hebt hem toch gevangen, foto of niet, hij blijft zeker een tijd in je geheugen hangen.

@Wouter : ook goed bezig. Prachtige vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>