Oostvoornse Meer 2019 - 2020

Started by Franky Boy, December 01, 2019, 12:44:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky Boy

Beste Roel,
Soms hapert er wat. Er was laatst ook iemand die het niet lukte om vangsten aan te melden. Bij een tweede poging lukte het wel.
Foto's moet ook lukken, maar misschien waren ze te groot?
Misschien toch nog maar eens een keer proberen je vangsten aan te melden. Data ongeveer, als je die al vergeten bent...
Alvast bedankt!

Franky Boy

Visserij op het Oostvoornse Meer schijnt de laatste weken erg 'taai' te zijn.
Er worden de laatste weken met veel inspanning zo nu en dan meerforellen en regenboogforellen gevangen.
De beekforellen lijken wel te zijn 'verdwenen'.
Vangsten van botten zijn zeldzamer dan ooit!
Afgelopen weekend werden door een vliegvisser vanuit een bellyboat na bijna een dag vissen drie mooie regenboogforellen gevangen.
Een andere vliegvisser ving achter elkaar 10 haringen die blijkbaar op een wolk haringbroed aan het azen waren. De kannibalen!
Ondanks de flinke golfslag was duidelijk te zien dat er in de oppervlakte iets 'gebeurde'.
(Zie filmpje van John Bussink)

https://www.facebook.com/Nederlandsevliegvissers/videos/2498667603716002/

vdKaa

"Sardine-run" in het OVM?  ::slaugh::
Fouten zijn kansen om iets te leren

Franky Boy

Een mooie meerforel die een paar dagen geleden door Jack Verschoor in het Oostvoornse Meer werd gevangen:
https://www.facebook.com/Jack.vliegvisser/videos/2749936198457745/

Franky Boy

LAATSTE NIEUWS:
OOSTVOORNSE MEER DIT WEEKEND DICHT WEGENS CORONA-DRUKTE !!!
Voor diegenen die dit weekend plannen hadden om naar het OVM te gaan vissen, vanavond zijn de meeste toegangswegen afgezet i.v.m. de te verwachten drukte door het mooie weer. Noord oever (paralelweg A15) zit dicht.

Bert J.

Top dat je even waarschuwt. Kan iemand een lange rit besparen..
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

JohnB

#156
Quote from: Franky Boy on April 03, 2020, 23:43:15
LAATSTE NIEUWS:
OOSTVOORNSE MEER DIT WEEKEND DICHT WEGENS CORONA-DRUKTE !!!
Voor diegenen die dit weekend plannen hadden om naar het OVM te gaan vissen, vanavond zijn de meeste toegangswegen afgezet i.v.m. de te verwachten drukte door het mooie weer. Noord oever (paralelweg A15) zit dicht.

OMG 

Mijn auto staat volgeladen klaar.
Moet uit Arnhem komen.
Dus voor ik vertrek.. Is er wel te vissen?
Via welke weg?
Ik kom met bellyboat dus als ik 1 km mee moet lopen...is ook geen optie.

UPdate: Heb het al gelezen op facebook. Andere wegen ook afgesloten. ...snif

Streamer

#157
 Alles is dicht. Het valt onder recreatie gebied.
IHYT

Menno_siemensma

https://www.youtube.com/watch?v=D91qhFFYhHE

Ze zijn er nog wel, maar misschien meer naar het noorden toe vertrokken... ;D ;D ::)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Roel elgersma

Quote from: Menno_siemensma on April 04, 2020, 21:01:37
https://www.youtube.com/watch?v=D91qhFFYhHE

Ze zijn er nog wel, maar misschien meer naar het noorden toe vertrokken... ;D ;D ::)
Mooi👌🏻👌🏻 Lauwersmeer?

Franky Boy

Gisteren hadden enkele 'blokkaderunners' kans gezien om de versperringen te omzeilen en te gaan vissen in het OVM. ;D
Volgens zeggen was het er lekker rustig! ::)
Vandaag waren de hekken over de volle breedte van de weg en was er geen doorkomen aan... Ook aan de Zuidoever niet!
Maandag is de situatie hopelijk weer normaal tot het volgende weekeinde. Oppassen dat het Paasweekeinde misschien al met Goede Vrijdag begint! En ook Paasmaandag zal er nog wel een blokkade zijn.
Vervelend allemaal...
::wtf::

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

mooi gekleurd die vis. Verrassend dat ze er nog zitten eerlijk gezegd.  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Rondevisser43

Hoi hoi. Weet er iemand of dat het OVM de komende dagen (t/m komende donderdag) bereikbaar is?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

Franky Boy

Nee, of het OVM t/m donderdag weer open is, blijft onbekend. Bedenk ook dat het Paasweekeinde al op vrijdag begint!
Ik denk dat de hekken van maandag t/m donderdag aan de kant staan, maar ik geef geen enkele garantie! ::)
Ik vermoed dat buiten de weekeinden en de Pasen de hekken open staan omdat het misschien te kostbaar is om mensen in te huren die bij die versperringen moeten staan...
Maar denk dat ook Goede Vrijdag en Paasmaandag de boel gesloten is.

Franky Boy

LAATSTE NIEUWS
Duikers melden dat het Oostvoornse Meer weer open is!
Pas op, dat het Paasweekeinde al met Goede Vrijdag begint...
Dus niet zeker of het OVM dan nog open is. :o

Rondevisser43

Okay, dank voor jullie reacties! Dan gaan we het een dezer dagen toch maar eens proberen....

Franky Boy

EXTREEM LAGE WATERSTAND
OOSTVOORNSE MEER

De afsluiting van het Oostvoornse Meer van het afgelopen weekeinde is gelukkig opgeheven tot het komende Paasweekeinde. Opgelet moet worden dat de volgende sluiting misschien al op Goede Vrijdag kan beginnen en volgende week dinsdag pas kan eindigen.
Een ander probleem is dat de waterstand van het Oostvoornse Meer sinds vorige week aanzienlijk is gedaald. Vliegvissers die graag in de 'binnenbakken' (lagunes) vissen, moeten er rekening mee houden dat die op veel plaatsen momenteel niet meer te bevissen zijn! Grinddammen zijn nu makkelijker bereikbaar en doorgangen zijn makkelijker doorwaadbaar, zodat van die dammen het buitenwater beter bevisbaar is, hoewel het wier hier ook voor problemen kan zorgen.
Het Waterschap Hollandse Delta is inmiddels om opheldering gevraagd.
Hier een filmpje dat de situatie bij de trailerhelling van de Stormvogel laat zien:

https://www.facebook.com/Nederlandsevliegvissers/videos/1264849200381193/

Franky Boy

LAATSTE NIEUWS
Oostvoornse Meer met de Paasdagen afgesloten!

[attachment id=1 msg=181209]

paul de bruijn

Nou,op goede vrijdag werd ons geen strobreed in de weg gelegd.(Had ook niks meegekregen van afsluiting)Geen hekken,wel twee man in een auto met koffie en hesje,en uiteraard de standaard "drive by"van oom agent twee keer.
De hekken stonden gewoon in de berm,je kon gewoon doorrijden.
Waterstand inderdaad opvallend laag,en nog steeds heel veel wier,dus ik vraag me af hoe dat gaat met dat wier straks..........zorgelijk denk ik
Een dikke forel dood in een binnenbak op de bodem zien liggen,zonde.
Maar het was lekker rustig,op de trekkers na die water staan te laden

Franky Boy

Quote from: paul de bruijn on April 13, 2020, 21:16:00
Nou,op goede vrijdag werd ons geen strobreed in de weg gelegd.(Had ook niks meegekregen van afsluiting)Geen hekken,wel twee man in een auto met koffie en hesje,en uiteraard de standaard "drive by"van oom agent twee keer.
De hekken stonden gewoon in de berm,je kon gewoon doorrijden.

Ja, dat krijg je als ze de handhaving aan verkeersregelaars uitbesteden! :)
Toch was je in meerdere opzichten een 'mazzelaar' want in het voorgaande weekeinde zijn duikers die ook gewoon waren doorgereden en zichzelf als 'bestemmingsverkeer' hadden bestempeld op de parkeerplaats door de politie beboet! :o
Maar misschien stonden die op de parkeerplaats iets te gezellig met elkaar te kletsen... :)

visser

Quote from: Scaramouche on April 06, 2020, 14:07:58
mooi gekleurd die vis. Verrassend dat ze er nog zitten eerlijk gezegd.  ::goodjob::
duurt niet zo lang meer de zeehond heeft al
Behoorlijk huisgehouden en is niet de enige die er een gat in maakt

Franky Boy

Quote from: visser on April 14, 2020, 21:22:33
duurt niet zo lang meer de zeehond heeft al
Behoorlijk huisgehouden en is niet de enige die er een gat in maakt

Die zeehond in het Oostvoornse Meer is blijkbaar een publiek geheim... :o
Gelukkig is het probleem niet zo groot als het lijkt, aangezien duikers een paar jaar geleden ook een witte haai (alias Carcharodon carcharias) op grote diepte in het OVM hebben waargenomen...

Gert

Die mooi gekleurde forel was toch in het Lauwersmeer?
Dus die zeehond ook neem ik aan....

visser

Inderdaad Gert ik bedoelde het Lauwersmeer