Leiden

Started by Bone F, December 19, 2014, 21:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Heeft er iemand ervaring met het stadsvissen in Leiden. Dat mag sinds een paar jaar maar ik ben er nog niet aan toegekomen en de condities zijn goed volgens mijn omdat veel water in verbinding staat met groot buiten water. Wieowie.
Vrgtn
Frans

BV

Kom er vaak , maar heb er nog nooit een hengel gezien..

Beertje

Ooo! Dan hebben ze daar zeker geen pvdd in de raad. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Frans, al die grachten zijn top!
Ik vis in principe in hetzelfde water, maar dan meer in de richting van Delft e.o echt het sterft van de vis en vang meermaals mooie doubletten ertussen.
Ik hoorde vandaag dat er zelfs een straat/gracht in DenHaag naar vernoemt is, daar vangen ze ook alles dubbel ::agree:: het is er ook wat warmer dus een echte berg trekvis  ;D

vliegvisserdorian

Ik heb er een paar keer gevist (welliswaar met de spinhengel :o), qua type water en vangsten lijkt het erg op Delft vind ik. Baars zit er zat en voorn ook wel lijkt me, oh en niet vergeten de fietsvissen natuurlijk, die heb je er ook in overvloed ::)...

PdH

Frans, waar kan ik die info vinden over het "vrijgeven" van de singels en stadswateren in Leiden.
Ik woon er om de hoek maar kom er nooit omdat , voor zover ik weet , alleen leden van de Leidse Bond er "mogen"  vissen.
Heb net even mijn boekje uitgeplozen maar kan daar niks in vinden.

Groeten,

Peter
grtn, Peter.

Bone F

Hi Peter
Je hebt voor het vissen binnen de singels van Leiden een zogenaamd "A4tje vergunning" nodig. Er was rond de jaarwisseling even verwarring want bedoeld water was tijdelijk even blauw in de visplanner maar dat is gecorrigeerd. Dat A4tje kun je gratis af halen bij Sams hengelsporthuis of bij Henk Teunissen. Volgens mijn hoef je niet perse lid te zijn van de Leidse. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Volgende week ga ik ook waarschijnlijk een lijntje strekken daar.
grtn Frans

PdH

Ok Frans,

Bedankt voor het delen. Dan ga ik binnenkort zo'n papiertje halen.
Als ik tijd heb gevonden zal ik de resultaten wel posten.

Groeten.
Peter
grtn, Peter.

Gert

Quote from: Bone F on January 07, 2015, 10:02:17
Hi Peter
Je hebt voor het vissen binnen de singels van Leiden een zogenaamd "A4tje vergunning" nodig.
grtn Frans

Geldt zo'n papiertje als dagvergunning of is die het hele jaar (of andere periode) geldig?

Groet,
Gert

Bone F

Volgens mij is het een jaarvergunning maar even geduld zeer binnenkort krijg ik een onder ogen en dat meld ik eea even.

PdH

Ik heb afgelopen zaterdag z'n papiertje opgehaald in Leiden.
Het is een dubbelzijdige kopie, waar een keurige sticker opgeplakt wordt (waarschijnlijk mag je het dus niet zelf kopieren??).

Er wordt in vermeld dat er in Leiden nog niets geregeld is voor wat betreft de visrechten.
Met dit papiertje , in de winkel noemde men het  een gedoogvergunning , mag je met 1 hengel vissen in bijna de hele stad.
De gemeente is op dit moment nog steeds de visrechthebbende. En niet de Leidse Bond blijkbaar.
Het papier is geldig tot en met de dag dat de rechten wel opgenomen zijn in de Landelijke Lijst van Viswateren.
Een eenmalige actie dus. Aan dat opnemen wordt nog gewerkt.

Heb geen ervaring met de controles daar, maar was toch in Leiden, dus daarom maar een vergunning  opgehaald.
Kan ik de geïnteresseerden onder ons ook gelijk informeren.
Vissen is ook nog niet gelukt want het was k...eweer. Binnenkort hopelijk meer info wat dat betreft.

grtn,
Peter
grtn, Peter.

RiverHunter

Heb er gevist, maar niet in de grachten wel de waters die aan de buitenkant licht, kanaal moet ik even opzoeken hoe die heet. in ieder geval leuk Baarzen daar met een licht hengeltje. In de stad zal het goed vissen zijn, in de zomer is het behoorlijk helder water. Het is wel zo dat ik er nog nooit gevist heb.

Gr, Ron.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Bone F

Peter ik heb 'm ook inmiddels en jij hebt al duidelijk aangegeven wat de strekking is. Lekker makkelijk dus zo'n eenmalige vergunning tot............
Als het weer ff beter wordt maar ook eens een poging wagen. Veel vvers zullen we er niet tegenkomen ;D
grtn Frans

Oorvis

Interessante tip. Ik heb daar van de zomer grote scholen azende voorns gezien in de oppervlakte. Had nooit zin om een vergunning te kopen want ik vis liever in de polders rondom Leiden. Maar nu ga ik het binnenkort toch eens proberen.

MarcelN

Het zal er best goed zijn, maar gelieve geen visdraad te laten slingeren, vandaag weer vele duiven gezien met afstervende teentjes, ook op de praktijk komen ze dagelijks binnen die arme beestjes. :'(

Oorvis

Zeker .... en ook oppassen met tungsten koppies. In Hoorn hebben vliegvissers ruiten van auto's en omliggende huizen ingegooid of beschadigd. En hiermee ook hun eigen glazen want er mag op die gracht nu niet meer gevist worden. Dus hou je tungsten koppie erbij.

Werk voor het inwerpen de volgende checklist af:

geen monumentale panden in de buurt √
geen boom in de buurt √
geen duif in de buurt √
geen auto in de buurt √
geen passant in de buurt √

u kunt inwerpen  .....  hondenstront aan de knikker  ;D  Vissen in Leiden, heerlijk ontspannend.
   

MarcelN

In de grachtjes is een simpel rolworpje vaak afdoende, geen klitten ook met droppertjes ::agree::

fly only

Neem anders een vaste stok mee. Maak je geen schade ook :-)))

Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Bone F

Quote from: MarcelN on January 15, 2015, 19:18:01
Het zal er best goed zijn, maar gelieve geen visdraad te laten slingeren, vandaag weer vele duiven gezien met afstervende teentjes, ook op de praktijk komen ze dagelijks binnen die arme beestjes. :'(
Zou dat niet komen door duif werende draadjes die gespannen worden door de Leienaren?

MarcelN

Nee dat gebeurt hier langs de grachtjes, de duiven worden geregeld gebracht bij de kliniek hier, ziet er niet uit dan  :'(

RiverHunter

He Marcel, waar kom jij eigenlijk vandaan??
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Bone F

Ik ben van de week ff naar de Haven in Leiden geweest om een poging te wagen. Bij de Haven liggen een aantal steigers waar vanaf je uitstekend kunt werpen en het water is redelijk helder. Het is daar ca. 2m. diep. Vrij parkeren is buiten de singels en op ca. 10 min. loopafstand. Helaas niks gevangen maar het ziet er wel veel belovend uit. Toch eerdaags maar eens wat meer tijd besteden.

MarcelN

Quote from: RiverHunter on January 19, 2015, 23:38:57
He Marcel, waar kom jij eigenlijk vandaan??
Uit een ei.....maar ik ben ook vaak te vinden tussen Rotterdam en Hoek van Holland, water zat hier.

Bone F

Uit een ei.....maar ik ben ook vaak te vinden tussen Rotterdam en Hoek van Holland, water zat hier.

Leiden
Wat een gekakel aan je kop zal dat geweest zijn ::slaugh::
Toch maar ff een plaatje van Leiden niet zo scherp telefoon he ::sjorrie::

[attachment deleted by admin]

RiverHunter

Die MarcelN is ook niet recht door zee, wil niet vertellen waar die vandaan komt. Maar als ik het forum zo eens bekijk, werk ie niet want hij vist overal, moet ie toch zeker 45 uur in de week aan het vissen zijn, om overal te weten waar en hoe gevist moet worden?   :o
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-