Domaine de la Salamandre

Started by Nootjez, February 06, 2012, 13:56:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Veel suk6, we horen het wel!!!

Nootjez

Even een tussentijds verslagje. De vangsten vallen mee maar zijn niet schitterend.
Gisteren 4 en vandaag 6.
Wel al veel droog gevangen, is altijd leuk toch.

Morgen nog een dag !

Rossie69

En ?

Hoe is afgelopen.

Mooie vangsten Nootjes

Nootjez

een verslagje komt er zeker en vast, maar kwil het dan liever goed doen.

De forellen waren wel erg slim, soms op het absurde af :)

Dan ben je met een sedge aan het vissen, valt er plots 10 meter van de boot een mooi echt exemplaar neer.
Forel komt ernaartoe, voelt even met de neus, en keert dan wantrouwig weg van de echte sedge...

moeilijk binden zo :p

Nootjez

#29
Deze morgen terug thuisgekomen van La Salamandre en het was ronduit schitterend!

Maandagmorgen aangekomen na een uitzonderlijk regenachtige rit. Toch na 3.5 uurtjes rijden kwamen we aan aan de poort van het domein (50 ha...).
Na ontvangst van Vincent onmiddelijk hengels optuigen en de boot in.
Was begonnen met een kleine zonker streamer en een blobje aan een intermediate lijn. Na 10 minuten vissen waren er al 3 vissen in mijn netje geland.
Na een paar forellen zag ik toch met regelmaat dat ze de zonker altijd zeer diep binnenslikten, met het nodige peuterwerk tot gevolg (zonde voor de vis toch). Dus maar met 2 blobjes en dat bleek nog beter te vangen!
Om 12 uur het water uit om onze bagage in de chalet te plaatsen, en ook een hapje te eten. Tegen die tijd had ik al 15 stuks weten te vangen op 3.5 u tijd! Allemaal sterke en mooi volgroeide forellen tussen de 40 en 65 cm!

In de namiddag was het allemaal wat taaier, maar tegen de avond stond de teller toch ook al weer op 10. Het was duidelijk dat de forellen onze set-up met 2 blobjes begonnen te herkennen. Het laatste uurtje van de dag is gelukkig op Salamandre een gouden uurtje  ::)

Dinsdag was het restaurant geöpend, dus starten we de dag met een verrukkelijk ontbijtje. Iets later dan voorzien, deze keer met 2 hengels; eentje intermediate met de gekende blobs en mijn #6 met drijvende lijn en een grote hertenhaar sedge.
Al snel werd het duidelijk dat het een 'droge' dag ging worden. Mijn vismaat ging als een speer uit de startblokken en had er al snel 5 te pakken met een cdc-emerger. Ik kwam wat trager op gang maar de eerste vis was een schitterende regenboog van 68 cm. Heerlijke sport op mijn #6!
Mijn vismaat ving 16 vissen deze voormiddag en ik een stuk of 13. (Op den duur raak je echt de tel kwijt...)

Na een uitmuntend 3-gangenmenu, zit trouwens allemaal in de prijs inbegrepen, terug de boot in.
NIX, NADA hadden ze nog trek in. Heel de namiddag alle technieken en vliegen geprobeerd maar niets hielp nog.
Toen het helemaal donker was wist ik er nog 1 te vangen met blobje, geen misse van 57 cm.

Heb maar een paar fototjes kunnen maken (tijdsgebrek). Die zal ik er morgen op plaatsen.

Ik kan al niet meer wachten op de dag dat we terugkeren!

Tight Lines!


voor alle info: http://www.flyquest.fr

BV

Kun je daar ook van uit de kant vissen of is het belly-boaten?
Ziet er een zandstrand uit.
Mooi weekend gehad!

Nootjez

Je kan er van de kant vissen, op veel plaatsen waden, bellyboaten of met een boot van de eigenaar vissen.

En is idd een oude siliciumgroeve, om glas van te maken.