Prima dag daar in "Overvecht" ofwel http://www.forelvijverderuigenhoek.nl/

Started by ben, June 30, 2012, 19:01:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

dat park waar die vijver zich in bevind was vroeger booerderijen en volkstuinen.
Bij de sloop zijn er uiteraard asbest golplaten weg gehaald.
net voor de opening vasn het park vonden een stel kinderen overal brokken van die asbest golfplaten.
Opening uitgesteld en de boel moest opgeruimd worden .

dat was wel balen want oficiele opening was al geplanned enz enz.

En de vijver licht ingesloten tussen allemaal mooie slootjes met visstijgers .............poldergebiedje.

schiterend stukje natuur.
Er zit ook een skatebaan naast soort ijsbaan  /wielerbaantje .


Mike

Hoi Hilco,

Het waren maar een paar stukjes hoor, bovendien zit die troep overal om ons heen in dakgoten, dakpannen, issolatie materiaal, enz enz...
Voordat mensen denken dat ze niet veilig zijn in het park . :-[

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hilco

Het gaat ook niet om die asbest, het waren 3 stukjes .

Het ging mij er om dat de feestelijke opening niet door kon gaan en dat was gewoon jammer.

catchem

Quote from: Bert J. on July 01, 2012, 16:51:59
ene Lars begon erover.

Dat was ik dus niet. Ik heb nog nooit gevist op een visvijver, trekt mij niet zo.

Gert

Maar Bert heeft inderdaad gelijk: op het Prikbord was ene Lars er over begonnen. En de eigenaar heeft daar vervolgens op gereageerd in een nieuw, door hem aangemaakt, topic.
Dus is er inderdaad niet zo veel verschil ;)





ben

http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/ Dit is ook een site waar zich af en toe een vliegvisser zicht bevind op het mooie internet Hilco!!!!!!!

Jasper

ondanks windkracht 5/6? Grappig.
Maar goed, doe mij de Eemhof of OVM maar, dat is niet zo rechttoe rechtaan

Hilco

Quote from: ben on July 03, 2012, 17:38:36
http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/ Dit is ook een site waar zich af en toe een vliegvisser zicht bevind op het mooie internet Hilco!!!!!!!

Wat een onhandige site..........maar goed ik vind dit forum al genoeg .

Huib

kijk aan weer een watertje om eens een verloren uurtje te vullen, wat voor maat vis zwemt daar zoal, vooral mbt tot welke aftma klasse, zodat ik een beetje kan inschatten welke hengel ik mee moet nemen...

vliegvisgek

aftma 5 of 6 kun je daar prima uit de voeten schijnt sterke vis te hebben dus ;)

gijsie20

Heb daar gevist met een 9 ft aftma 5/6. Gaat prima. Leuke vijvers en vriendelijke eigenaar. Volop forel en sterk idd.

Moet wel zeggen dat het momenteel overal wel moeizaam is. Vandaag ook op de Eemhof niet veel gevangen  :(

Marnix

Het warmere weer doet niet beter vangen. Ik ga donderdag of vrijdag maar is kijken hoe het vissen is daar.
weet iemand trouwens hoe het zit met zink lijn mag dat daar in beide vijvers, kan dat niet vinden op de site.

ben


gijsie20

Zinklijn is toegestaan trouwens. Misschien ook wel handig, vis zit met dat warme weer toch wel wat dieper.

Gr

Peter B.

Quote from: gijsie20 on July 24, 2012, 19:51:22
Zinklijn is toegestaan trouwens. Misschien ook wel handig, vis zit met dat warme weer toch wel wat dieper.

Gr

Dat vraag ik me ernstig af. Over het algemeen zit forel met warm weer bovenin het water en als het koud is diep.

Marnix

Quote from: gijsie20 on July 24, 2012, 19:51:22
Zinklijn is toegestaan trouwens. Misschien ook wel handig, vis zit met dat warme weer toch wel wat dieper.

Mooi:)

vliegvisgek

peter b tuurlijk zitten er forellen boven in het water met 28 graden maar de meeste hal ik  toch diep weg
of ze moeten natuurlijk echt op droog willen dan is het een ander verhaal :D :D

gijsie20

Quote from: Peter B. on July 25, 2012, 14:03:01
Dat vraag ik me ernstig af. Over het algemeen zit forel met warm weer bovenin het water en als het koud is diep.

Hmm..ik dacht toch echt altijd andersom..Forellen hebben toch juist koud water /goede temperatuur nodig?

vliegvisgek

gijs de forel zit zekers bovenin maar de gene die bijten pikken wij van de bodem af daar is het water wel effe wat koeler natuurlijk
maar ja soms heb je van die dagen dat alles lukt en wilt en soms zit het tegen zelf wij hebben dit als echte put vissers  maar blijft mooi toch ;D ;D

vliegvisgek

en nog mensen geweest de laatste dagen denk morgen effe die kant op wou drb maar word hem niet  :D

gijsie20


vliegvisgek

oke dan neem ik vlaamse vliegen mee (bv) je hoort morgen wel hoe of wat  :D ;D

vliegvisgek

nou ben er vandaag geweest erg mooie eerste indruk super vriendelijke eigenaar en mooie kantine al met al toppie
alleen het weer liet ons in de steek regen regen en regen maar goed ving er in 2,5 uur toch 8 stuks op droog neefje ving er 1
mooie sterke vis allen zo rond de 800 gram tot 1,5 kilo wat ik ving de vlieg die het hem deed was een grote droge sedge mt 8
zeker weer die kant op alleeen met beter weer dit was echter te gek  ;D ;D ;D

BV

Jeroen, je bent toch niet van suiker !!   ;)
Damn , 8 st is goed