Op vakantie

Started by Marcelk, September 29, 2011, 22:33:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcelk

Vanmorgen met de zinklijn aan de slag geweest in new pass op het lovers key state park. Terwijl ik met veel pijn en moeite een snook en een ladyfish tevoorschijn tover vangen de gasten in de boot vlak voor mij de een na de andere vette redfish op levend aas. Dat doet toch wel zeer. Het waait inmiddels hard en de eerste regen valt. Ik kruip tussen de mangroves door op zoek naar vis maar vind ze niet. Ik waad nog wel door het troebele water langs de mangroves maar de wetenschap dat er ook alligatoren rondlurken doen me besluiten om weer het veilige strand op te zoeken. Als ik op de andere kant van het park Big Carlos pass wil bevissen halen de donkere wolken me al in. Even lijkt het goedte gaan maar dan hoor ik de klap, onweer en dus als de raphazen wegwezen. In het laatste uurtje voordat ik wegmoet bevis ik nog de binnengelegen kanalen. Dat had ik eerder moeten doen want er zat vis. Eerst volgt een sheepshead mijn ep streamer, vervolgens zie ik een monster van een black drum langs de kant schuifelen - totaal niet geinterreseerd in de streamer. Net voordat ik weg moet komt er nog een school met jacks voorbij, helaas geen aanbeet. De vervolgsessie komt nog en dan zal het hopelijk wat meer vis opleveren.

ErickW

Fishing @ night. Wat een mooie korte verslagen Marcel. Veel succes vanavond. En we zijn hier op het forum allemaal erg benieuwd naar je foto's.

Marcelk

Ontbijt achtet de kiezen en straks het strand op. Het is zondag dus zal wel last hebben van de badgasten. Het waait weer stevig en ik zie de eerste wolken al aankomen dus het gaat weer pleuren. Zal vandaag eens het strand in het noorden bekijken. In Doctors pass zit altijd wel vis, ook bij baggerweer.

Bert J.

Leuk om te lezen die updates. Dat word weer smullen van die foto's straks!
Succes nog!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Marcelk

Toen ik het strand opliep was het water troebel. Er was echter wel aasvis aanwezig en die werden ook opgejaagd door rovers. Ik  begon met het vangen van mini Jacks waarna er ladyfish en spanish mackerel bijkwamen. Doel was om Doctors pass te bezoeken dus ging het na een tijdje noordwaarts. Bij de pas aangekomen ging ik op de punt van de strekdam staan en beviste ik het strandgedeelte. Ik kreeg een vette aanbeet en de lijn schoot van de reel af. De veroorzaker van dat geweld was een grote spanish mackerel, de onderlijn werd niet doormidden gebeten en dus kon de vis geland worden. Er volgden nog diverse makrelen en ladyfish. Rond de rotsen jaagden de snook op de kleine aasvissen. Ik wist er eentje te haken maar na diverse sprongen en kipschudden schoot de haak toch los, jammer. Tot twee keer toe kwamen grote scholen harders voorbij. De eerste school werd belaagd door dolfijnen, een machtig schouwspel om te zien hoe massas harders de lucht in gaan. De tweede schiol werd belaagd door andere rovers, kon niet uitmaken wat. Er zwom nog een manatee voorbij en de dolfijnen voerden een acrobatische schow op. De regen zat er aan te komen en later in de middag brak de pleuris dan ook uit, ik kon het strand niet eens meer zien. Na de plensbyien was het een beetje afgelopen afgelopen met de actie. Nieuw buien zaten er aan te komen zodat ik besloot om te stoppen. Morgen maar weer eens de noordkant opzoeken.

Marcelk

De wind is gaan draaien en dus zijn de condities weer veranderd. Alleen scholen met hardets kwamen nog voorbij. Bij mijn visstek nabij Doctors pass werd de harderschool door de dolfijnen belaagd, harderbestand dus weer uitgedund. Het vissen langs de strandzijde van de strekdam leverde een paar ladyfish op, daarna werd het erg lang rustig. Ik besloot om te blijven en probeerde vis aan de binnenzijde van de strekdam te vangen. Met veel geluk wist ik een aardige snook te vangen die flink wat weerstand bood. Tegen zonsondergang aan het eind van het uitgaande tij begon er leven in de brouwerij te komen. Scholen aasvis verzamelden zich in de monding van de pass. Bij de rotsen werden de aasvissen belaagd door de snook, verder uit de kant door ladyfish. Wist alleen de ladyfish te vangen, denk dat mijn vliegen te groot zijn. Aan de overkant van de pass was er controle door de dienders van de fish and wildlife dienst. Zag twee gasten de spullen inpakken dus die zullen wel stout zijn geweest. Tegen zonsondergang gestopt en nog een mooie plensbui over me heen gehad. Gelukkig is de regen warm.

Marcelk

Vanmorgen met een kennis naar de zogenaamde trail geweest in de Everglades. Het was de bedoeling om op Tarpon te vissen i om ten de afwateringskanalen. Tarpons waren er niet maar wel hordes mosquitos die het op ons voorzien hadden. Bij Port of the Islans nog onder een stuw gevist maar geen vis te bekennen. Bij een van de kanalen meer in de bewoonde wereld kwam tlch nog een snook boven water. Op de terugweg bij Mangrove outfitters weer wat kleine EP minnows gekocht en een paar van de lokale strandvliegen. Ga straks weer het strand op richting Doctors pass om te kijken of er nog wat vissenspul zwemt.

christianvt

Erg leuk dat je ons op de hoogte houdt!!

Marcelk

Nog steeds veel wind vandaag wat resulteerde in troebel water en golven. Besloot om maar de riviermonding te proberen. Het water bij de riviermonding was helderde maar de golven waren ook hoger. Bij een van de zeeweringen kon ik een beetje in de luwte vissen. Ik had de zogenaamde lightbulb vlieg aangeknoopt, een witte vlieg met veel glitter. Na een paar worpen kon de eerste ladyfish geland worden en snel volgden er nog een paar. Na een tijdje kon ik zowaar een snook landen. Ik wilde de ingang van de riviermonding bevissen maar de zandbanken versterkten de binnenkomende golven zodanig dat ik ervan afzag. Ik liep verder de monding in over de zandbank tot ik bij het diepere water kwam. Daar zag ik jagende vissen en kon herkennen dat het Spanish mackerel waren. Ik wist er eentje van te vangen  en dat was een beste. Op de binnen liggende zandbank had zich een diepete poel gevormd waarin zich aasvis verzamelde. Een worp met de lightbulb leverde meteen een snook op. Bij de volgende worp was het meteen weer raak maar plots viel de spanning weg. Ik was ook mijn vlieg kwijt, leader waarschijnlijk door een Spanish mackerel stukgebeten. Probeerde toch nog even de monding bij het strand en kreeg tussen de golven door aanbeyen. Na een tijdje was het raak en had ik een sterke vis gehaakt. Bleek een aardige Jack te zijn, geen monster maar wel erg sterk. Bij laag tij nog wat ladyfish bij de zeewering gehaakt en het toen voor geziengehouden

maurice

kan niet wachten op de foto`s.
veel plezier verder Marcel
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Marcelk

Tikje laat opgestaan vandaag dus moet ik maar langer doorvissen. Zal straks het strand eens aandoen en kijken of er nog wat rondzwemt. Uiteraard heb ik een close up gemaakt van de Spanish mackerel, kan je goed de tandjes zien waarmee ze 30 ponds onderlijnen doormidden bijten.

Marcelk

De golven zijn weer terug op het normale nivo alleen het water is nog erg troebel. Het eerste stuk strand was vandaag leeg. Halverwege de riviermonding zag ik duikende meeuwen en jagende vissen over deeerste geul heen. Wilde er naar toe waden maar het was hoogtij en te link om met de camera verder te waden. Een paar vissen kwamen dichterbij en dus kon ik een laar ladyfish landen. Op eenderde van de riviermonding zag ik eerst een paar stekelroggen en toen de snook. De snook wilden niet meewerken, ze achtervolgden de vlieg tot die bijna op het strand lag en draaiden dan af. Ook een drietal redfish deden niets op de vlieg uit. In de riviermonding werden wederom legio snook aangeworpen maar doorbijten was er niet bij. Er kwamen nog way  ladyfish bij en dat was het dan. Morgen ga ik weer naar Lovers key hopende op betere resultaten.

Marcelk

Helaas was lovers key nog slechter als de vorige keer en kon ik alleen een ladyfish boven water toveren. Deze plek word dus geschrapt van de to do list. Maandag gaan we eens kijken of Barefoot beach nog wat is .

Rossie69

En was het wat Marcel?

of is het weer zeer slecht.


Marcelk

Sorry, beetje achter met de berichtgeving. De laatste paar dagen was het echt baggerweer doordat een tropische depressie stationair bleef boven zw Florida en een koufront langzaam naar het zuiden oprukte. Heel veel regen, onweer en wind. Toch nog steeds vis blijven vangen en dan voornamekijk snook in de riviermonding bij uitgaand tij. Het strandvissen is voorbij omdat de wind nu uit west-noordwest komt en er een grote golvende modderboel van gemaakt heeft. De riviermonding heeft bij uitgaand tij echter schoon water met veel snook. Heb verder nog eeb paar leuke jacks gevangen en voor het eerst een pompano op de vlieg. Morgen laatste visdag, zaterdag gaat het weer terug naar Nederland waar ik zondag aanjom. Straks moet ik dus de snook voor snoek omruilen :-)

harlin

Quote from: Marcelk on October 21, 2011, 02:12:12
Sorry, beetje achter met de berichtgeving.
Geeft niets, ik dacht dat je alweer op de terugweg was.
Maar dat moet dus nog gebeuren.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marcelk

Vandaag de laatste visdag gehad en het was niet bijzonder. Gisteren nog legio snook, vandaag maar eentje. Zal wel door de lagere temperaturen komen die het koufront veroorzaakt. Het strand is nog steds een modderboel dus niet bevisbaar. Zag alleen een paling kang de oever schuifelen waar normaal de snook rondhangen. Er waren nog wel ladyfish en hele kleine jacks aanwezig die de vlieg oakten. De dolfijnen brachten een beetje actie in de riviermonding met een mooie show. Heb een stukje kunnen filmen. Morgen de spullen inpakken en dan terug naar Nederland.

A{b}r{a}xa{s}

goeie vlucht huiswaarts Marcel,
tot snel weer vanuit het Nderlandse

Marcelk

Kon het toch niet verkroppen om de laatste dag visloos te laten eindigen en dus heb ik even bij de coastguard station in de baai gevist. Resultaat 1 kleine snapper op de EP minnow. Nu als de raphazen de koffer inpakken :-)