BB daggie Baggelhuizen wordt daggie Eemhof vissen

Started by Rossie69, December 19, 2010, 22:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rossie69

Nou ik zal eerlijk zijn, ik vond het geweldig gaaf! Ik had geen idee van wat ik moest verwachten van bb vissen, maar wat f***king relaxt vissen is dat! Heerlijk! Ik ga er binnenkort zelf ook 1 kopen! Echt heel gaaf.

Ok dan het vissen in de bb. Ik ben begonnen in Henk zn neopreen waadpak, waarvoor nog grote dank!  :D
Voorzichtig in die bb gekropen en een beetje trappellen, toen had ik meteen zoiets van ja dit is het wel. Voelt wel goed, niet koud, zit wel lekker, ok dan gaan we ervoor.

Eenmaal een eindje van de kant mijn lijn maar ff ingooien he. Zinklijntje met een booby en lekker langzaam strippen. Nix, geen stootje.
Ok intermediet er op. Euh shit ik zit in de bb en ik wil er een andere lijn op??? :?
Gewoon proberen dacht ik. Hup spoeltje verwisselt en nu de lijn door de ogen, hengel maar ff 2delig gemaakt toen wilde het wel aardig. Valt dus wel mee. 8)
Ondertussen werdt er naast mij een mooi bruine forel gevangen door Robert (maat van Henk)


Verder vissen met mn inter lijn, verschillende streamers geprobeert maar geen stootje gehad. Wel vis gezien, wat komen die beesten dicht bij je boot zeg, egwel gaaf!

Na de middaglunch ff op de kant gestaan bij de kleine vijver, kwilde minimaal 1 vis vangen! Geen vis kunnen vangen daar.
Dus toch maar besloten om weer in de bb te stappen en kijke of we er 1 konden vangen op een buzzertje.
Eenmaal weer in de boot komt er een man langszij varen en ziet mij met dobbertje vissen. Hij zeg heej je moet er een zinklijn met een muddler aan doen. Ze zitten diep. Ok ikke weer mn lijn in de boot verwisselt, krijg er al aardig handigheid in. :D
En jawel nog geen 10 minuten aan het varen met een muddler op sleeptouw knalt er mij een forel op! Ja ook zo knoerthard bijten. Na een harde strijd tussen mij en forel de vis ff op de foto.


Buiten de boot onthaakt en weer laten zemmen.
Hup zinklijn er weer in en verder trappellen, eigenlijk deed ik gewwon slepen met die muddler. Ja hoor weer knalder er 1 op! Deze was aanzienlijk groter! Schat hem zo tussen de 3 en 3,5 kilo.


En zo ving ik er in 2,5 uur tijd 8 stuks en miste er 3 door te vroeg reageren. Het was zo met de aanbeten, je kreeg eerst een paar tikjes, daar moest je niet op reageren. Dan volgde er een klap en een buek en de vis hing dan meteen. Allemaal mooie regenboogforellen en knetter sterk. Op 1 vis na heb ik ze gevangen op de muddler bij deze vis in zn bekkie.


Heej bbjers, bedankt voor de gezellige dag! Moeten we vaker doen!!!!
Groet Hendri
Op zondagmorgen opstaan voor 10 uur, dan moet er wel wat aan de hand zijn....
En ja dat was er. Een dagje BB-en met medevliegvissers. Van de week al gereserveerd voor 7 stuks BB op de Eemhof. Als dan de wekker om 5 uur afloopt krijg je toch nog wel even de schrik!
Jan was blij om weer een delegatie van vliegvissers.nl te mogen ontvangen. Nadat ik Hendri opgehaald had uit Dedemsvaart op naar Meppel om Henk (Rossie69) en Robert (Belly69) op te halen. Wij maar denken dat Robert bij Henk was, maar helaas ging het anders en kwamen we net niet om 7.47 uur bij de Eemhof aan.

't Spul snel uit debus van Henk gehaald en geparkeerd. Toen begon het echt voor Hendri! het waadpak aan.... Het scheelt dat hij ervaring heeft met waadpakken dus dat was het makkelijkste van de dag:

Henk was het er niet mee eens en dus werd het waadpak gewisseld. Henk kwam er al snel achter dat het niet zo handig was, hij had namelijk het waterpak van zijn broer aan............ hij zal zelf wel vertellen hoeveel liter water hij mee moest nemen  :lol:
Snel een bak koffie en dan naar de plomp!
Steeds spannender voor Hendri! Nu gaat t echt gebeuren!
Een korte instructie wat hij moest verwachten en doen later mocht de boat het water in, gevolgd door Henk en Hendri:

nog een paar aanwijzingen en dan:

Als een volleerd boater ging ie er van tussen:


Het ontbrak er nog aan dat ie als eerst vis ving....
De mannen die al begonnen waren met vissen hadden (meeste dan) al een vissie binnen.
Getuige van een vangst waren we van Auke die als eerste op en groen zalmeitje een forel wist te vangen.


Ook Robert wist al snel wat te vangen. Daarna bleef het lang rustig...
Henk moest het water uit omdat er wel erg veel water in zijn waterpak kwam. Ook Hendri had wat rust en warmte nodig. Dit was voor meer mensen een teken om even te pauzeren. Alleen RObert viste maar dooooooooooor en doooooooooooooooor en dooooooooooooooooooor.
Zie hier de parkeerplaats

De eerste pi(t)sstop was een ware opluchting....... slechts een paar bakkies koffie, maar dat koude water is niet echt goed voor je blaas  :roll:
Omdat Henk zijn waadpak had moeten ruilen en niet meer warm kon worden ging hij vanaf de kant vissen. Een knal op zijn beetverklikker was het resultaat....... schitterdende dril.

Helaas geen foto van die bak (wel nu die bij mij in de vriezer ligt  :evil:  )
Hendri met zijn "beginnersgeluk" wist ook nog een mooie vis te pakken te nemen toen ik in de buurt ronddobberde

Inmiddels begon ik toch wel een beetje flauw te worden. Bijna 1 uur en nog steeds niet gevangen.... Eentje was toch genoeg????
Gelukkig kwam ik ook die man tegen die wist dat de muddler aan de zinklijn zijn werk zou gaan doen.

Uiteindelijk vingen we met zijn vieren 21 vissen (Henk 5; Robert 5; Hendri 8 en ik 3). Zo hebben we uiteindelijk wel Zwolle verslagen op de grote vijver. De kleine vijver hebben we niet eens geprobeerd om Dick van de zege af te houden. Je zou zijn hengel moeten breken of zo. En zelfs dan geloof ik dat ie nog kan en gaat vangen.......

Al met al was het het vroege opstaan wel waard. Van de winter maar es met een koppel op de snoek ion de BB!
Iedereen bedankt voor de gezellige dag en tot de volgende sessie!

@ PAs hoe is het nu met de rug???


Nou zal ik dan ook maar nog wat melden dan :)

Het begon natuurlijk met te vroeg uit bed laat erin :)

Maar aan gekomen om met de Talibanbus naar Zeewolde te crossen was opzich al een dikke pret,hadden al dikke gein in de bus.

Hendri was helemaal erg stil het eerste uur vondt ik dan ;) volgens mij was tie zenuwachtig.

We kwamen dus aan de limo geparkeerd geblokkeerd voor het huisje van de eemhof :)

dus d,r kon niks langs of door

Maar na uitladen antrekken en opblazen van de enige bb(herman).
ging de limo weer weg(zere rug jongs)

HUp naar binnen met die hap,we hadden er allemaal zin an.
Eerst dus bakkie,lekker warm worden,sanitaire stop voor we het water op gingen,stond de eemhof goeroe Dick weer es met een kromme hengel.
Gauw maar door lopen voor dat je dan van gedachten gaat veranderen.

De hele zaak mee zeulen naar de grote vijver was al een opgaaf,zweet dik voor de bakkes :) of nie HEndri.

hengels en de hele rest van de uitrusting aan boord gebracht om uit te varen.

Intermediate eerst maar eraan,Hendri in de plump gedrukt,eerst zonder hengel opaanraden van Evert :) dus gaf Hendri dus een trap na,met zijn hengel in de hand :lol:
Overhandig hem later toch nog zijn pook.

Wat was tie zenuwachtig dat jong :)

Zelf ook te water inclu tomtom voor het water.
ff testen en later ook opgeruimd,en verder gevist.
Totdat ik een rondje eiland had gemaakt en er achter kwam dat m,n pak aan het vollopen was.
Ongeveer kniediep.

Had al een keer een aanbeet,gemist en een losschieter.
Even later iets dichter aan de kant een ferme ruk op de lijn alles kwijt,balen,want had wel es willen weten wat dat was.

dus vanaf 9uur tot ongeveer kwart voor 12 zo rond te hebben gebikkeld,was het voor mij einde oefening,wat baalde ik daarvan.
M,n hele onderbeen deed pijn van de kou,moest pissen en kreeg kramp in de kuit,dove tenen,en van alles en nog wat.
Heb in het leger koud gehad,maar dit was ook afzien :)

Na het wisselen van de waadpakken en droge kleding,kon ik weer verder,eerst lekker een bakkie doen,en helemaal vergeten te eten.
Das dan niet zo erg ;)

Even een poosje met de Eemhofgoeroe gepraat te hebben.
Zijn we weer terug gegaan naar de parkeer plaats voor bbten.

Ben m,n hengel gaan beladen met verklikker en een drijflijn.
werpen en niks doen verder.
Tweede worp zelde 3e 4e,plats een dikke plons op de verklikker.
Haal aan en hangen,dit moet een megavis zijn ;)

toch een aardige strijd aan dit beest,voor het eerst in mijn vliegvis gebeuren gaat m,n backing,door het topoog :) lekkeruh.


Tot 6 keer an toe,toen gaf de vis de strijd bijna op.
Later bleek dus dat ik deze gehaakt had in de staart.

Mooie vis 57 cm volgens Evert :) dank daarvoor.

Hag gezien dat Auke of gefilmd of foto,s heeft gemaakt,wil ik wel graag hebben of zien :)
Na deze lekkere warming up,Hendri de Guide LIne Drifter gaan testen inclu de mac flippers.



Dat heeft ie geweten :) heel mooi trouwens ;)

Ben zelf maar te voet verder gegaan,en heb zo ook met de drijvende lijn nog 1 aanbeet gemist,ben overgegaan op de zinker met een olive muddler.
Ving hier 2 vissen op de hele muddler was toen kaal :(.

Helaas geen ander meer van bij.
Toen een gele eraan 2 keer een misser gehad weer van kleur veranderdt,blauw/wit, 2 op gevangen.


Herman was onder tussen ook genaderd,deze ff op de plaat vast gekletst,met een paar mooie vissen.



Gelukkig bleef het eindelijk is een keer meer als 1 vis ;)
Bijna z,n niewe sage naar de bodem gegaan maar hij was sneller als z,n schaduw

Robert ving ook nog een beste jong aan de intermediate gele streamer.




En We hadden een trio aanbeet HEndri Robert en ik zeg de gek.
Was wel grappig.

Het begon tegen vier uur aan te lopen was ons eigenlijk wel best,zo
Hendri pakte er dus nog een paar extra als de rest.

Het was tijd om de schade op te gaan maken van de dag.
We hadden toch nog 7,4 kilo vis mee naar huis genomen totaal met 4 man 21 vissen,lekker toch.
En dan alles bij mekaar op geteld toch een 25 stuks toch ?
eet smakkelijk,zou ze gaan roken :)

Prachtige dag lekker weer,goed gezelschap,zelfs mensen die zich niet hadden aan gemeld hadden voor bb dag via de vliegvissert,waren er.

Jongens bedankt heb me de klere verveeld.
Het was weer top.

Bedankt namens de feest commissie

Oja we hebben er weer een BB freak bij ;)

Greetz Henk

vliegvisgek

als ik dit zo lees en bekijk krijg je toch spontaan zin om met de bb te gaan vissen op forel wat mooi verslag weer zoals altijd wel wat ik hier lees op forum,
dus sneeuw en ijs doeiiiiiiiiiii 8)