vanmorgen vroeg.....

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 04, 2011, 09:04:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aaron

Quote from: Henry on June 05, 2011, 08:56:50
het is inderdaad genieten , de rust en lekker bezig zijn. karper brasem zeelt is hier vollop aan het grazen , en wil hier  geen karper op me vliegenlat, ze zijn echt te groot. Waarschijnlijk trek je het net met een #7, denk dat er  varkens zwemmen die de meter wel halen. Dus wil je een uitdaging.
Verleden jaar diverse gehaakt maar geen enkele kunnen landen op 16/100e gevlochten op een matchhengel. is net of je aan een muur vast zit,geen enkele beweging erin te krijgen, ja de verkeerde kant op. Haken krom lijnbreuk etc etc.


ZO ben weer thuis van het vlieg vissen ja heb wat gevangen maar niet eens vis maar een mooie tak  ::muur:: ::muur:: maar was wel weer leuk om het even te doen mesgien als het weer wat minder regen dat ik dan weer langs de waterkant te vinden ben maar voor nu even niet:D

A{b}r{a}xa{s}

Daarnet toch nog 2 uurtjes richting de beek geweest.
Dacht dat ik het hoorde rommelen en de lucht betrok, dus wilde voor de regen weer binnen zijn.
Aandacht bij het vissen was toch al ver weg want laatste anderhalf uur geen aanbeet meer gehad.
Sowieso veel minder aanbeten gehad dan gisteren, maar wederom géén blank. :)
Drie mooie rietvoorns kunnen landen van zo'n 25cm.
Moest ze wel 'onder de waterplanten vandaan halen', alle vis die ik zag zwemmen reageerde nergens op.

Aaron

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 05, 2011, 14:45:23
Daarnet toch nog 2 uurtjes richting de beek geweest.
Dacht dat ik het hoorde rommelen en de lucht betrok, dus wilde voor de regen weer binnen zijn.
Aandacht bij het vissen was toch al ver weg want laatste anderhalf uur geen aanbeet meer gehad.
Sowieso veel minder aanbeten gehad dan gisteren, maar wederom géén blank. :)
Drie mooie rietvoorns kunnen landen van zo'n 25cm.
Moest ze wel 'onder de waterplanten vandaan halen', alle vis die ik zag zwemmen reageerde nergens op.

25CM is tog wel een mooi formaat lijkt me zo:)
Ik gaat zometeen even nieeuw vliegje der aan doen en dan weer veder vissen mesgien dit keer wel meer geluk:).

A{b}r{a}xa{s}


Aaron


Aaron

Om een uurtje of 6 lekker aan de waterkant staan in de hoop dat ik nu wat ga vangen:D

A{b}r{a}xa{s}


Aaron

#32
nee:( ach we blijven proberen he:P he aleen ontiegelijke moeite met de polder ( hooge plante ) blijf ik elkeer in vast zitte:S maar ga het zometeen weer proberen:D

Aaron

Vanmorge was het voor het eerst raak had wat aan me haak maar was stom verbaast:O toen ik me leader weg zag loope hahahahaha dus je begrijp dat ik hem heb laate gaan

met het gevolg dat ik hem te laat haakte  :o

ben blij dat ik nu heb kunnen zien hoe die weg liep zo doende leert men:D

marc

over dat pauwfiber dingetje
maak eens een buzzer met een gestripte fiber daarvan ,heel klein beetje haartjes mogen er nog wel opstaan,leader tendele invetten om zo de gewenste diepte te houden .
voorn lust die hier wel
grt

Henry

Zal er eens naar kijken naar een buzzertje met een gestripte pauwerfiber. Geen idee hoe dat er uit moet gaan zien.
is er een tekeningetje van of een foto'tje ?

HappyFisherman

Quote from: marc on June 12, 2011, 17:52:44
over dat pauwfiber dingetje
maak eens een buzzer met een gestripte fiber daarvan ,heel klein beetje haartjes mogen er nog wel opstaan,leader tendele invetten om zo de gewenste diepte te houden .
voorn lust die hier wel
grt

Marc, waar maak jij de thorax dan van?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Ben nu ongeveer een half uur fibertjes aan het strippen. Voor als het antwoord daar is :)

marc

he makkers ,
niet moeilijk over doen
lijfje van den buzzer maken met gestripte fiber van pauwoog,
thorax met eenzelfde fiber maar dan ene die niet gestript is .
hierdoor haal je het beoogde resultaat(iets dikker dan body)
geen thorax cover of andere toestanden bij deze buzzer . recht toe recht aan zeg maar.
zelf maak ik ze op nr's10 tot 14recht of scudhaak maakt niet zoveel uit
grt marc

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Dat is lekker, ik heb net al me pauwefibers zitten strippen...wat nu...hahaha. Lukt het nog met wat lijm... ;D

Rossie69

gewoon de fibers los erop gooien mischien

Henry

ga het morgen eens uitproberen
weltrusten voor nu