Camping in Eira, Eresfjord, Noorwegen.

Started by Karel, October 03, 2019, 23:03:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Karel

Ik ben mijn vakantie voor volgend jaar naar Noorwegen aan het voorbereiden en wil o.a. zalmvissen in de Eira. Ben hier zo'n ruim 15 jaar geleden al eens geweest en kampeerde op Eira Camping, Smedhagvegen 5, 6470 Eresfjord. Nu las ik op internet dat deze camping niet meer bestaat. Wie weet of er aan, of vlakbij de Eira een camping is in de zones waar kan worden gevliegvist zonder de hoofdprijs te betalen (dus niet in de zone van de Norske Bank  ;D )?
Bedankt alvast.

Jan

Wij gingen daar ook altijd naar toe tegenover de COOP supermarkt vlak na de brug. Die camping is er nog wel maar blijkbaar niet meer voor kampeerders zoals wij, zoals die steeds meer daar aan de kusten van Noorwegen voor gasten worden gesloten en alleen maar beschikbaar blijven voor Noorse langkampeerders met jaarplaatsen.
Wij visten altijd in de uitloop naar zee en af en toe  op particuliere stukken waar nog één of meer vergunning beschikbaar waren, ook redelijk betaalbaar voor een gokje, bv. voor het stuk vlak na de instroom vanuit het Eikendalsvannet. Wij stonden dan op de camping Meringdal direct aan het begin van dat meer, rechterkant vanaf Erresfjord. Voor zover ik kan zien bestaat die camping nog steeds als mogelijke camping voor korte tijd.

Woenos

Zocht even op Camping Eira en kreeg toen te zien dat deze niet meer toegankelijk is...maar wel meteen een link naar alternatieven:
https://www.norcamp.de/en/camping.map.0.openaction.nearcamp1833.html

Hans-oet-remunj

Tja dat zat er wel in dat die camping een stap terug doet, Kolbjørn en Annemarie (Als ik het me goed herinner) zullen toch onderhand wel aan pensioen toe zijn ?

Afgelopen zomer zag ik er nog 3 caravans... En een hoop katten ... ;)