Kyll afgelopen weekend 5 en 6 oktober

Started by M@rco, October 10, 2012, 13:42:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M@rco

Beste allen,

Ontzettend bedankt voor de tips en informatie mede daar door is mijn eerste trip een succes geworden. Zoals Paul al schreef hierbij een kort verslag.
We hadden bedacht vrijdag heen en zaterdag terug. Na aankomst vrijdag ochtend eerst een vergunning gehaald bij het gemeente huis en naar Herman van Villa am turn voor de lokale vergunning. Hij rade ons te zeerste af om te gaan vissen zoals de andere post aan gaf chocolade water en een zeer hoge water stand 105 cm. Dan maar schnitsel eten en bier drinken.

Zaterdag weer naar naar Herman en vooraf besloten wat er ook gebeurd we gaan vissen! Een combie vergunning gekocht voor zijn 2 stukken en naar het eerste stuk gereden. Voor mij was het de eerste keer wadend vissen Paul heeft veel meer ervaring. En zocht het stukje uit waar we er in gingen. Naar een paar minuten was ik gewend aan het waden en werd overmoedig. Wat resulteerde in een nat pak water mijn waadpak in en mijn bovenkleding nat. Maar het was zeker 1 kim lopen naar de auto dus maar besloten door te vissen. Het water was er donker maar naar een kwartiertje had paul toch een aanbeet en niet lang daarna zijn eerste forel. Daarna nr 2.

Inmiddels was het etens tijd en hadden we ook wel zin in koffie dus terug naar de auto gegaan en via een schnitseltent naar het volgende stuk gegaan. waar ik mijn eerste forel op een nimph ving en paul vis zag stijgen. Ik had het nog nooit gezien stijgende vis in de regen maar toch maar onze droge vlieg er op geknoopt en na 3 keer gooien had paul zijn eerste vlag zalm en na een paar minuten ik ook. Voor ons aller bij de ontmaagding der vlagzalm. Beide was het onze eerste vlagzalm en voor mij de eerste keer een vangst op de droge vlieg!

Buiten wat aanbeten en een misser van mij (grote forel) bleef onze eindstand staan op 3 forellen en een vlagzalm voor paul en 2 forellen en een vlagzalm voor mij. Het was ondanks het KL... weer een erg leuke trip en ondanks de verwachtingen ook nog gevangen.

[attachment deleted by admin]

BV


Rossie69

Mooi mannen

ja de aanhouder wint.

dit ruikt naar meer ;)


jur606

mooie vissen mooi verhaal leuke foto's
vraag me wel 1 ding af hoe krijg je het in die regen voor elkaar om met een droge vlieg te vissen?
paraplu vliegje? (Die vlieg is toch nooit droog?)

Gerrit72



::goodjob:: Inderdaad, lekker doorbikkelen, mooi dat het vis opleverde!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Christof van den Berge

Leuk verslagje en toch nog leuk gevangen toch!!! ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

golddigger

Goed gedaan Marco ::goodjob::
Mooi formaat vlagzalm ook
Groet Perry

M@rco

de droge vlieg had ik veel olie opgesmeerd. weet eigelijk niet wat paul had gedaan.
verder heb ik er ook bij nagedacht dat je droge vlieg natter wordt in de regen. blijktmaar weer dat je niet overal over moet nadenken.:-)