Beginner: HELP!

Started by rogier2252, March 20, 2014, 21:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rogier2252

Hallo allemaal,

Al een tijd loop ik met het idee om te beginnen met vliegvissen. Het ziet er altijd heel kunstig uit, en de aanbeet te kunnen zien lijkt me super. Nu kwam er op een dagaanbiedingsite (ik weet niet of het reclame is anders) een beginnersset langs. Echter, ik heb het een en ander hier gelezen en vraag me af of alles hier bij zit. Ik weet bijvoorbeeld niet wat ik allemaal voor lijnen nodig heb en hoe de reel dan opgebouwd moet worden. Als ik het zo lees moet er als eerst een backing line op. Volstaat een gevlochten lijn die ik normaal gesproken op een spinhengel heb hiervoor? En hoeveel meter moet er van zo'n lijn op? De vlieglijn die erbij zit is een WF6F, de hengel is een 6-7. Dit klopt dus wel. En wat voor onderlijn moet ik hebben?

Op dit moment sta ik nog een beetje in het duister. Graag hulp met mijn vragen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rogier

Jan Damman

Misschien eerst eens even voorstellen, wel zo netjes.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

Quote from: Jan Damman on March 20, 2014, 21:37:54
Misschien eerst eens even voorstellen, wel zo netjes.

Mee eens Jan.

Maar om je toch een antwoord te geven,
Waar wil je op vissen?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Rogier, als het om de aanbieding van Visdeal ging: die is inmiddels verlopen.
Dus ik zou zeggen: alle tijd om jezelf voor te stellen, en vervolgens alle vragen te stellen die je hebt.
Komen ongetwijfeld heel veel bruikbare antwoorden op.

Overigens wordt het attent maken op een aanbieding van iemand anders hier nooit gezien als reclame. Als je er zelf achter zit is het een ander verhaal natuurlijk.

Groet,
Gert



Sieger

Hoi Rogier... In de basis zou ik zeggen: Kant en klare beginsets: Laten liggen.. Voor ongeveer het zelfde geld is er veel moois en beters te koop. Bijvoorbeeld bij onze sponsor A&M...

Verder: Neem de moeite en lees de topics die er al over zijn gestart eens door.... Denk dat je dan een hoop wijzer wordt....

http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=search2


Sieger

rogier2252

Allereerst mijn excuses voor het niet netjes voorstellen. Mijn naam is Rogier, woon in het oh zo prachtige Leiden met zijn vele grachten en omliggende wateren. Een paar jaar geleden ben ik begonnen met het vissen met de Winkle picker en snoeken met een spinner. Toch lijkt het vissen met de vlieg mij vele malen leuker. Het vissen op snoek met de vlieg lijkt me wel heel erg mooi, omdat ik de snoek een erg mooie en krachtige vis vind. Maar in ieder geval bedankt voor de al gekregen tips. Ik ga er mee aan de slag. Voor iedereen een prettig weekend met een goede vangst (voor wie op pad gaat).

Met vriendelijke groet,

Rogier

merijn1982

Welkom! Zou idd dat soort setjes laten voor wat ze zijn. Voor iets meer geld kan je echt veel beter materiaal kopen bij onze sponsor. Dit met goede service en garantie!
Tight lines!!

BV

Rogier,
Ik bied aan om een keer samen te gaan snoeken als het seizoen terug open is.
Dan kan je wat verschillende dingen testen voor je iets koopt..  want duur of goedkoop is één punt , maar wat ligt je van stijl en klasse van hengel is nog veel belangrijker.

Ben vaak in Katwijk en weet een paar snoekjes liggen rechts van Leiden.