Zalmhaken

Started by Bone F, October 11, 2017, 13:49:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Kan iemand mij aan blindeye zalmhaken helpen? Bij voorkeur de Partridge CS10/3 size 2/0. Eventueel is de CS10/1 in die maat ook goed maar dan moet ik het oog eraf slijpen. Evetueel is maatje 3/0 ook goed. Op internet is het bijna niet te vinden, door mij althans  :-[

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F


Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Die aanbieding van amazon ziet er goed uit. Ik was een beetje klaar met die veilingsites omda die rare p&p bedragen vroegen. Maar ook hier Dette vraagt $ 24, voor een brievenbus pakketje. Bedankt zover voor het meedenken.

Scaramouche

Die Dette is dezelfde site als die via Amazon. Ik zou ze even een mailtje sturen, een pakje haken op de post hoeft ze natuurlijk geen 25 dollar te kosten dus daar is best wat te regelen lijkt me
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10


sjoerd

Hee Frans,
Hoe was je trip naar Bc? We hebben nog geen verslag gelezen...........

MarcelN

Frans zou zeggen, niet iedereen is aandachtsgeil ;)

henkverhaar

Quote from: Scaramouche on October 11, 2017, 21:53:15
Die Dette is dezelfde site als die via Amazon. Ik zou ze even een mailtje sturen, een pakje haken op de post hoeft ze natuurlijk geen 25 dollar te kosten

Dat klopt, maar iemand die handel internationaal met Tante Pos wil sturen, voor de gebruikelijke brieftarieven, moet kort gezegd voor elk pakketje/envelopje naar het postkantoor om dat te regelen. Veel zakelijke aanbieders, en ook een aantal semizakelijke en zelfs niet-zakelijke verkopers, besteden dat uit, door alles via een tussenpersoon als 'Mailboxes' te regelen, of zelfs via een dienst die alle verzendingen komt ophalen - daar komen die krankzinnige prijzen vandaan. Sommige kleinschalige aanbieders willen voor een incidentele klant uit het buitenland nog wel eens een gang naar het postkantoor maken (met de gebruikelijke waarschuwingen van lange verzendtijden en niet-gegarandeerd/onverzekerde aflevering), maar er zijn ook veel aanbieders die dat domweg verdommen. Die hebben dan pech wat mij betreft - daar doe ik geen zaken mee.

Scaramouche

Spijker op zijn kop, Henk. En in mijn ervaring is het vaak zo dat zeker achter een kleinschalige winkel of site een liefhebber schuilt die voor een verre vliegbinder die het vriendelijk vraagt een uitzondering maakt. Het is in ieder geval het proberen waard.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: MarcelN on October 12, 2017, 22:19:54
Frans zou zeggen, niet iedereen is aandachtsgeil ;)

Nee dat hoeft ook niet Marcel maar als iemand info vraagt over een bepaald land  of over stekken of vistechnische zaken hier op het forum dan is het wel zo aardig om te laten weten of de info ook nuttig was. Dat heeft dus niks te maken met aandachtsgeil zoals jij het noemt maar met een stukje feedback. Dat is immers altijd leuk om te horen of de tips hebben gewerkt of mss juist niet. Just my opinion.....

henkverhaar

Quote from: Scaramouche on October 13, 2017, 08:31:35
Spijker op zijn kop, Henk. En in mijn ervaring is het vaak zo dat zeker achter een kleinschalige winkel of site een liefhebber schuilt die voor een verre vliegbinder die het vriendelijk vraagt een uitzondering maakt. Het is in ieder geval het proberen waard.
Idd. Zoals Chris Helm of Al Beatty in het verleden deden. Maar ik heb een aantal jaren geleden ook meegemaakt dat een vergelijkbare halve hobbyist (in de houtdraaibranche, met name kleine zaken en (erg mooie) houten balkjes voor pennen) om vergelijkbare reden de verkoop naar buiten de VS helemaal staakte. Ik heb daarna nog een paar keer spul besteld (het was echt uniek wat hij had - zeker op het gebied van hout), als ik toevallig in de VS was en handel bij mijn hotel kon laten afleveren, maar uiteindelijk is dat ook overgegaan.

Bone F

Quote from: sjoerd on October 13, 2017, 14:49:57
Nee dat hoeft ook niet Marcel maar als iemand info vraagt over een bepaald land  of over stekken of vistechnische zaken hier op het forum dan is het wel zo aardig om te laten weten of de info ook nuttig was. Dat heeft dus niks te maken met aandachtsgeil zoals jij het noemt maar met een stukje feedback. Dat is immers altijd leuk om te horen of de tips hebben gewerkt of mss juist niet. Just my opinion.....
Nou vooruit dan laat mij er dit over zeggen die info viel eigenlijk best tegen, ik moest zelfs nog een 2e verzoek doen. Wel werd er gekokketeerd met hoe vaak iemand er wel geweest was en goed ze het gehad hadden maar verder........ Niemand schreef bv over het feit dat er een gesloten tijd is tot 30/6, als je er dan zo vaak of minder vaak geweest bent zou je dat ff kunnen melden. Maar goed prachtige vakantie niet zoveel gevangen maar dat werd gecompenseerd door zoveel ander moois.

sjoerd

Frans,
Dat mensen niet weten of niet melden dat er een gdskoten tijd is in juni heeft te maken met het feit dat de topvismaanden in Bc toch echt in het najaar liggen. Dat is m.i. ook wel geschreven!
Maar goed om te lezen dat je een mooie vakantie hebt gehad. Volgend jaar ga ik weer die kant op met Menno en dan gaan we eker eind sept tot medio oktober. Primetime voor de zalm.

Bone F

#15
De resultaten zullen we wel weer te zien krijgen. Het maakt wel verschil of je voor het land of de vis komt. :D

sjoerd

Quote from: Bone F on October 14, 2017, 19:01:29
De resultaten zullen we wel weer te zien krijgen. Het maakt wel verschil of je voor het land of de vis. :D


Haha Frans, we gaan voor beide. Genieten van de schitterende vissen in een vaak schitterend decor met beren, bald eagles etc.
BC is prachtig maar dat heb je nu zelf al gezien!

Bone F

Nou ff terug naar de kern van het topic de haken zijn er. Blind eyes gekocht bij Flymakers in Aberdeen (Schotland) en CS10 bij Mistpool in Finland met zelfs 25 stuks in een ziplock en de verzendkosten heel normaal een paar £ bij de 1e en inclusief bij de 2e. Het kan dus wel zonder die absurde bedragen. Ik had trouwens prima emailcontact met Douglas van Flymakers en Mistpool beantwoordde ook de vragen die ik had onmiddelijk goeie adressen dus.