Drowsy day in Drenthe

Started by Gerrit72, March 09, 2013, 21:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72



De hele ochtend regen en een voorspelling van sneeuw en ijzel in de middag.
Niet echt een voorspelling die je wil hebben op een dag dat je gaat vissen.
Maar ja, ik had een afspraak staan met de grote sympathieke man uit Steenwijksmoer.
En die laat ik, ongeacht het weer, natuurlijk niet overgaan.

We visten halverwege onze woonplaatsen op een mooie stek.
Af en toe even pauzeren om de handen te warmen en over materiaal te praten.



Er stopte zowaar nog een man met een fototoestel, die ons portretteerde en kort interviewde.
Hij bleek van een regionale site te zijn en gaat een verhaaltje plaatsen (over 2 gestoorden in de regen  ??? ).
Zijn vragen gingen gelukkig over vliegvissen, het zal dus vast wel goed komen.

Na een mooie middag, zonder teken van vis overigens, gingen we huiswaarts.

Nog andere forummers op pad geweest met een beter resultaat?(al kan dat snel)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Marksman

Mooi plaatje Gerrit, maar wat een p....weer heb je gehad. Als ik een vis was, was ik ook lekker in het water gebleven.

hendri

mooi mistig plaatje, je zou denken goed platwaffelweer!! 8) 8)
jammer dfat ze het niet deden.
de enige vissen die ik vandaag vast heb gehad, zaten in vacuum zakjes haha

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Gisteren weer en dag voor het waterschap bezig geweest nabij Raalte. 3 trajectjes elektrisch afgevist en het waren vooral modderkruipertjes, stekelbaarsjes en het laatste stukkie zeelt. Veel zeelt, maar bijna allemaal van dezelfde jaargang en aalscholverbeten aan de flanken. Andere soorten die makkelijker zijn te vangen waren dus duidelijk al op...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Mooi plaatje Gerrit. Gewoon buiten zijn is ook wat waard.

Hier is het er niet van gekomen.

HappyFisherman: jammer om te lezen dat het zo slecht gesteld is met de visstand door de overbekende oorzaak!

Beertje

volgens de heren en dames vogelbescherming en vergelijkbare organisaties,eet de aalscholver hoofzakelijk pos.en gij geleuft dat!!! ::wtf::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Zijn wel meer discussies over geweest hier op het forum.
Weet iemand of hier vanuit Sportvisserij Nederland ook echt een aanpak voorgesteld wordt? Of dat misschien andere organisaties hier echt mee bezig zijn?

Gerrit72

Iedereen bedankt voor de reacties. Het weer leek ondanks dat het voor ons koud en nat was,
voor de roofvis nog helemaal niet zo slecht. Vandaag lijk het (hier) beter weer. Ondanks de sneeuw, nu geen neerslag en weinig wind. Gaan er nog mensen vissen? Ben benieuwd of er vandaag wel gevangen wordt.

Beertje ik denk niet dat er op dit forum mensen zijn die dat pos verhaal geloven.
Er gaan heel wat grotere vissen in de zwarte dood. Staan tragische verhalen zat over op dit forum.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

  ::offtopic:: Maar ik ben bang dat dit eerst weer in de portemonnee gevoeld moet worden, voor er actie tegen ondernomen gaat worden.

On topic, vandaag vissen  ::hellno::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

Kon het toch niet laten vandaag.
Zo verslavend; werpen en binnenstrippen met een streamer.
Voordat de visite kwam even snel richting kanaal.
Voelde warmer als gisteren, maar dat was het niet
(regelmatig ijs uit de hengelogen halen).

Toen de visite bijna kwam, nog snel een paar keer werpen.
Na een worp, afzinken en 2x strippen kwam die zo gewenste beuk.
Een snoekje had de streamer op een mooie afstand gepakt (leuk drillen).

De snoek had een litteken halverwege het lijf.
Het leek een beet van een big-mama (hopelijk strik ik die ook een keer).


The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

Groet, Arie

John

Mooie Gerrit!

Toch nog een snoek dit weekend en ook nog op de glitterstreamer zo te zien.... ::goodjob::

Gerrit72


Arie en John bedankt!

Idd op de glitterstreamer. Wel weer massel eergisteren met 2 man middagje gooien ( en oké veel kletsen ) maar geen vis zien, en dan gisteren half uurtje gooien en wel vangen. Tsja, het blijft vissen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Hai Gerrit,
op de foto lijkt het dat deze snoek erg mager is? Niet bepaald zo'n vette ligger.
Hij of zij moet zeker nog even aansterken na deze winter. Of er zit weinig prooivis, dat kan ook  nog.
Die wond kan ook van een zwart vogeltje zijn.  :-[ Maar het is moeilijk te zien op de foto,
Sjoerd

Gerrit72



Sjoerd, pas toen anderen over de zwarte dood begnnen, realiseerde ik me dat de beet ook best van een aalscholver kon zijn.
Als ik de foto bekijk zou het best kunnen. Zal een foto plaatsen waar het wat beter op te zien is (wie het weet mag het zeggen).
Enige tijd terug zaten op deze plek regelmatig 3 aalscholvers, dus wie weet.
De snoek was idd mager, maar wel lekker fel qua dril en ook bij terugzetten (direct de turbo aan & ik nat en het was al zo koud :o).



Inmiddels zag ik dat onze foto's met een leuk verhaal op de site staan in een verhaal over kunst (daarvoor was hij eigenlijk op pad).
Er staat een verwijzing naar dit forum bij (dus mogelijk straks nieuwe forummers uit die omgeving :) ).
De schrijver schreef dat hij had genoten van onze mooie worpen (dat vond hij ook kunst).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

Van mij mag je de link wel in het verhaaltje zetten, zeker als er hier heen gelinkt wordt.
Hier zijn ook wel "kunstenaars" die van andermans kunst kunnen genieten.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Koud snoekj Gerrit, en de deuk komt denk ik niet van een ijvogeltje :)

Gerrit72

#18
Marksman, die scherpe randen zouden inderdaad best van een hele grote zwarte ijsvogel kunnen zijn.

De schrijver was erg geïnteresseerd en enthousiast. Dat is ook terug te lezen (wij stonden stram van de kou blij te zijn dat we de streamer nog tegen de overkant konden leggen. Mijn materiaal is erg low-budget). Kijk maar wat de beste man ervan maakt;

http://www.sleen.nu/nieuws/actueel/news_id,5449/kunst-toegankelijk-tijdens-open-atelier-dagen

Dat van die snoeken klopt natuurlijk wel  ::liar:: (heb de foto's al naar Herman gestuurd, voor de Gouden Streamer van dit seizoen  8) )

De site schrijver heeft me inmiddels al weer benaderd. Ipv dit korte stukje, wil hij graag een groter stuk gaan schrijven en op de site zetten.
Daar moeten we maar eens over nadenken (al doet hij je niet echt te kort in zijn verhalen)



The only difference between men and boys is the price of their toys.

catchem

Leuk om zo tot kunst verheven te worden  ;D

Rene V.

Leuk om vliegvissen en kunst samen en een artikel te zien.Anton Geerlings komt mij ook bekent voor.Die handen met de halve handschoenen zijn van iemand die in steen kan hakken.Zie ik aan hoe de beitel vastgehouden wordt.

Rene V.

ben


R.S.N Flyfisher