zondag snoekdag.

Started by wouter veuger, November 25, 2012, 15:03:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

zondag is bij mij visdag,en dat betekent in dit jaargetijde snoekdag!

gister had ik een mooie nieuwe streamer gebonden,een rood witte,en die wou ik vandaag even uitlaten natuurlijk,gister op het nieuws zeiden ze wel iets over wind,maar ach het zou wel loslopen dacht ik :o

nou woon ik in noord holland,niet al te ver van de kust dus,en het spookte toch wel erg vanochtend.
"AAN ZEE ZUIDWESTERSTORM KRACHT 9"  stond er op teletext,ahum...

mijn vriendin vroeg: kun je wel vliegvissen met dit weer lieverd?,anders pak je toch je gewone hengel?
ja dat zou ook kunnen natuurlijk,maar je hebt het streamervirus of je hebt het niet...

dus goede kleding aan en gaan,eenmaal op de fiets kwam ik amper vooruit,en na de eerste paar worpen was het wel duidelijk dat dit richting onverantwoord gedrag neigde :P

een stukje verder wist ik nog een mooi oud bruggetje,met een mooi diepteverschil waar ik in het verleden mooie karpers met de pen heb gevangen,daar maar even proberen.
zo goed en zo kwaad als het ging kreeg ik met de eerste worp mijn streamer precies waar ik hem wilde,namelijk strak langs het beton van de brug,er staat hier een lichte stroming,en daardoor kon ik de streamer tergend langzaam en diep terug strippen.

vlak onder de hengeltop was daar plotseling een enorme ruk aan de lijn,stripstrike,en WHOPPA daar ging de hengel hoepeltje rond, deze rakker spoot er werkelijk vandoor! na een gave dril kon ik hem uiteindelijk met de kieuwgreep landen.
wauw wat een mooie vis zeg, even de rolmaat erlangs,exact 80 cm!
geen PR snoek voor mij,maar wel de grootste op de vliegenlat tot nu toe!

helaas waren er geen voorbijgangers te bekennen,en er was ook geen gras,daarom heb ik hem voorzichtig even op een stelconplaat neergelegd en een plaatje geschoten,gelukkig bleef ie netjes rustig en kon ie daana weer lekker zwemmen:





de volgende worp die ik deed kwam de streamer gevaarlijk dicht langs mn kop,en omdat ik niet het weekend wilde eindigen op de spoedeisende hulp met een gamakatsu piercing in mn oor,besloot ik maar weer naar huis te gaan.

ik heb zelden zo blij tegen de zuidwesterstorm ingestoempt op de fiets,een geweldige vangst en een schitterende ervaring rijker!

Marksman

Haha, hier waait het zo hard dat de streamer waarschijnlijk het water niet eens raakt.

wouter veuger

idd marksman, het was een beetje te link eigenlijk,gelukkig toch eentje gevangen!

Gerrit72




::goodjob:: Helemaal goed! Weer of geen weer, gewoon gaan en vangen! Mooi hoor!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

had je meer lef dan ik.
ik heb de tas maar weer naar mn knupkamer gebracht.

man je waaide van je sokkel hiero,dan niet eens aan de kust.
niet verantwoordt,vooral niet met mn zoon hahha.

dus lekker maar kiwi jam gemaakt.
van mini kiwi,s.


peter

Gadverdamme wat lekker!!!!!!!
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69


::offtopic::

heb  nog 5 kilo kiwi liggen,dus belang bij .


Smaakt heerlijk, trouwens.
lekker op een stokbroodje,morgen vroeg hahaha.

Maar dacht ff dat ik wel weer ging want de wind ging even liggen,zonnetje kwam door.
ging naar buiten,nou,was me duidelijk zat.nee dus.
mischien van de week ff voor naar het werk gaan.
water toch dicht bij het werk :)

Dirty Harry

Mooie vis!, blijft toch veel leuker aan een vliegen hengel als aan een spin hengel ;)

harlin

 ::offtopic::
Quote from: peter on November 25, 2012, 16:44:54
Gadverdamme wat lekker!!!!!!!

::offtopic::  Heb gisteren en vandaag vlees gehad van een slager uit Purmerend, man wat was dat lekker.
Nooit eerder zo goed van smaak en malsheid gehad.  ::duim::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Harry was het kip ?

::offtopic:: ::spam01::

harlin

zat er wel bij, dat was ook erg goed,
maar haalde het niet bij de rest,
zal/moet ik ff navragen aan Lin, wat het was.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

wouter veuger

#11
gister had ik mn hengel en tas meegenomen naar mn werk,zodat ik na de arbeid nog een uurtje kon zwiepen voor het donker.

ik heb een mooi slootje uitgekamd,en dat leverde in een uurtje toch weer 2 mooie snoekies op, beide rond de 50 cm,maar wie het kleine niet eert....

enige mindere was dat ik 2 mooie streamers verspeelde omdat ik de breedte van de sloot wat overschatte :-[

ach ja is weer een mooi excuus om een dezer avonden even achter de vice te gaan zitten.

Hilco

ik vind een snoekje van 50 cm gewoon leuke vis !!   ::agree::

wouter veuger

hilco,zeker weten!

das het mooie van vliegvissen,alle vis is leuk en welkom.

en nog belangrijker: vrijwel alle vis kan zonder enige moeite onthaakt worden en weer vrolijk zwemmen :)