Naam

Started by Bone F, June 29, 2012, 23:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Wat ik nou handig vind als nieuwkomer, en een aantal met mij waarschijnlijk, is dat iemand die een post of topic plaatst daar zijn roepnaam onder zet.
Dat maakt het ff persoonlijker dan het gebruik van een "nickname". Ik ben benieuwd wat de eventuele reden is om dat niet te doen.

vrgrtn (mag ook)

Frans

Rossie69

Als je langer mee draait weten de meeste wel je naam.

maar gelijk heb je Frans.

Henk

Arno

Waarom gebruiken jullie dan een nickname zet gewoon je naam neer inplaats van je nickname
hoef je het er ook niet onder te zetten.

Cornico

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wanneer je op meerdere forums en/of platforms actief bent is het wel handig om steeds dezelfde gebruikersnaam te gebruiken.
Op vooral wat grotere fora is je eigen naam  vaak bezet en moet je iets anders kiezen.
Vandaar dat je vaak de vreemste gebruikers (nick) naam ziet voorbij komen.

Gert

Je zult maar Nick heten.....

Groet,
Gert (Echte naam)

A{b}r{a}xa{s}

Al zo lang het internet 'open' is ben ik er mee bezig geweest en sinds die tijd heb ik al deze nicknaam.
In eerste instantie via de telefoonlijn op bulletinboards (BBS), daarna op chatservers met programma's als PircH en mIRC (in die tijd had microsoft zelfs nog speciale chatservers, die gelukkig :) minder stabiel draaiden dan die van bv. DalNet en je nog met EggDrops 'mocht spelen', ghehehe) En de laatste jaren gebruik ik de nicmnaam op allerlei fora.
In die eerste tijd was het gebruik van een nicknaam standaard gebruik, daarna heb ik er nooit moeite mee gehad om hem te blijven gebruiken, omdat je er op bepaalde plaatsen (servers) aan herkent werd.

Hilco

Ik heb ook al diverse keren gevraagd om forumdag groepsfoto's te "taggen" maar nog nooit posItiEve reactie's op gehad.

Nicknames worden aangenomen  om je te kunnen manifesteren op internet of in de ether en anoniem te blijven; je gebruikt een bijnaam zodat ze je echte naam niet weten.

Tegenwoordig heeft iedereen facebook en blijkbaar geen behoefte meer aan privacy dus is een nickname ook niet meer echt nodig.

Enige reden nog zou zijn zoals Marten aangeeft dat je een naam hebt die te vaak voorkomt.
Dan nog kan je je eigen naam er in verwerken maar dat iis ieders eigen keuze.

Het leukste zou gewoon zijn dat er een smoelenboek is waar je gezicht je bijnaam en je echte voornaam
vermeld zou zijn ..............

tenzij je natuurlijk iets te verbergen hebt...........................
(ik ben bijvoorbeeld heel lelijk en heb een misvormde penis , dat hou ik allemaal liever voor mijzelf)

golddigger

Ik kan wel begrijpen dat men een nickname gebruikt
Doe ik zelf ook
Daardoor blijf ik lekker anoniem
De mensen op het forum weten niet dat ik eigenlijk Perry de Jong heet
Dat ik 49 jaar ben en in Den Haag woon
Dat (vlieg)vissen mijn hobby is weten ze ook niet
Gelukkig weet ook niemand hoe ik eruit zie(zie kanjers lijst "ruisvoorn")
Niet verder vertellen hoor ;D
M.v.g. Golddigger

Plantje

Ik gebruik ook al 15 jaar de naam Plantje. Gewoon omdat ik het leuk vind! Verder geen geheimen...

jur606

mijn gebruikers naar en een gedeelte van mijn naam (waarom niet de rest was bezet op 1e forum/game welke ik ooit speelde dus van jurgen
jur606 gemaakt :)

vliegvisgek

vliegvisgek omdat 6 jaar geleden 1 een keer verslaafd was aan vliegvissen en die naam toen wel mooi vond
mijn gewone naam jeroen ,
tja niks bijzonders maar vliegvissen oh zo mooi  ;) ;) ;) ;) ;)

Inderk

Er zijn vele Henken in Nederland.
Mijn doopnaam is Hendrik, en Hendrik is in het Gronings "Inderk"

Door de vliegvisjaren heen en werk heeft men mij wel eens een andere naam gegeven.
Kermit vanwege mijn hele mooie groene neopreen waadbroek.
(HET IS GEEN MODESHOW LANGS DE WATERKANT!)     ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten,
Henk,
(Inderk / kermit)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Team

Ik doe gewoon mee.

Ton, Ik luister ook naar Tonnie en naar Tonny en naar Te-am,     

Vr. groetjes  Ton
NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

What's in a name...

Ik vind een nickname wel bij een forum horen. Toen ik me aansloot vond in het wel leuk om er zelf een aan te nemen. Dit is trouwens het enige forum waar ik op zit en volgens mij heet er verder niemand Lars, dus had ik die ook wel kunnen gebruiken, maar catchem vind ik wel leuk. Het kan betekenen dat ik  vang, maar ook een wens dat ander vangen.

Vang ze ...

Bone F

(HET IS GEEN MODESHOW LANGS DE WATERKANT!)
Nouou Inderk en wat was dat met dat "overhemd" dan...... ;D


Frans

HappyFisherman

Rob van H, alias Rob van H :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper

Robbie H ken ook nog .


Gewone naam achter mijn nickname.
:)