Gezocht een #3 hengel

Started by RonM, September 18, 2011, 14:57:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonM

Ik ben op zoek naar een 2e-hands #3 vliegenhengel, lengte bijv 8'. Momenteel vis ik met een #6 op voorn etc. Is een beetje aan de zware kant vind ik zelf :). Het is vooral dat ik eerst eens wil wennen aan een #3. Wellicht heb je er een 'over', tegen een redelijke prijs. Ik volg al enige tijd marktplaats, maar daar komen ze zelden langs.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

RonM

Quote from: Rob van H. on September 18, 2011, 15:03:39
betreft een Sage Flight van 7 voet, 4 delig, heb er bijna niet mee gevist, eventueel met een zwaan 1 reeltje erbij.
nieuwprijs incl. reel is/was € 550,-
Rob, € 550 is mij voor het proberen toch te veel. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Groet,
Ron
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

A{b}r{a}xa{s}

Op marktplaats staan momenteel nog wel van die #3-tjes.
Even zoeken in de lijst voor een verkoper uit Roermond.
Hij heeft verschillende types #3-tjes (Flextec Streamtec serie).
Of gewoon effe met Rob in onderhandeling gaan. :)

RonM

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on September 18, 2011, 16:19:53
Op marktplaats staan momenteel nog wel van die #3-tjes.
Die heb ik ook gezien, maar zijn kleiner dan 8´.

Ik heb nog even nagedacht, maar ik wil toch wel een 8´. Het is niet alleen voor kleine beekjes, maar ook op voorn langs rietkragen en dan wil ik toch wat meer lengte hebben.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

Ja en dan krijgt hij de 9e foot er zeker los bij.

Gr Arno

hendri


Zeenimf

Heb ook nog wel wat in de aanbieding, sage 4# div. >:( delen 9 , super hengel ,gisteren nog 3e mee geworden in de club wedstrijd.

Maar helaas,vanmiddag nog lekker mee gevist, loop ik uit het water de dijk  kant op waar wat struiken staan ,komen er 4 kleine teckels op me af ,bijna een onder mijn laarzen en janken ,val bijna om en leg scheef op het dijkje met hengel en al ,schrok me rot,eigenaar kwam er bij  en  zei : het  zijn nog jonkie,s en dan piepen ze nog al ,maar er is  niks aan de hand .

Maar het was nog veel erger ,want die andere zaten lekker te bijten op mijn hengel,conclusie : totaal kapot gebeten .

Daar gaat je goede hengel dan, BALEN!!!!  >:( :o

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Wilco

En nu heb je super fine dub in de kleur bruin :):)

Wilco

Ik heb nog wel een Sage Fli #4 8 ft in de aanbieding. Met deze hengel heb ik al heeel wat dikke vorens gevangen.

harlin

Quote from: Zeenimf on September 18, 2011, 22:21:55
Maar helaas,vanmiddag nog lekker mee gevist, loop ik uit het water de dijk  kant op waar wat struiken staan ,komen er 4 kleine teckels op me af ,bijna een onder mijn laarzen en janken ,val bijna om en leg scheef op het dijkje met hengel en al ,schrok me rot,eigenaar kwam er bij  en  zei : het  zijn nog jonkie,s en dan piepen ze nog al ,maar er is  niks aan de hand .

Maar het was nog veel erger ,want die andere zaten lekker te bijten op mijn hengel,conclusie : totaal kapot gebeten .
Toch wel werk van gemaakt met de hondeneigenaar?
Die zal wel een verzekering hebben voor huisdieren, wij wel in ieder geval.

Was je 3e  ::klappen:: van de afgelopen wedstrijd of in het algemeen klassement Marry?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Zeenimf

Har, ik heb zijn adres gekregen en hij zou het opgeven voor zijn verzekering ,afwachten maar.

Murcy was zaterdag 1e ,ik 3e en Jeannette van William 4e.

In het algemeen klassement sta ik nog als eerste ,maar of ik dat behouden kan weet ik niet want we hebben nog 1 wedstrijd te gaan in de Berekuil .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

vliegvisgek

marry waar doen jullie aan mee welke wedstrijden compo of echt vsn een club wel gaat een dame op 1 ;D

Zeenimf

Vliegvisgek, Het is een club wedstrijd van Fly out, en de laatste van het seizoen is ook een club uitje op een Forellenput,deze keer de Berekuil.

Dit heeft wel niets te maken met dit Topic,

Maar vorige week donderdag  nog naar Biddinghuizen geweest met 3 pers.van 12 tot 7 uur gevist,3 baarsjes gevangen .
Ook waren er 3 van VNV en 1 pers. uit Nunspeet die hadden allen ook niets.
Er was totaal  geen activiteit te zien ,alleen om een uur of 6 zag je er een paar springen ,maar daar was niet bij te komen.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

vliegvisgek

oke marry dank je voor de info volgend jaar ga ik ook eens mee doen aan westrijdjes leuk en voor de ervaring goed toch

en flevo on ice ben ik 3 weken achter elkaar geweest en  alle 3 keren leuk gevangen,1 keer 2 en 1 keer 5 en 1 keer 4 en veel gemist vanaf de kant allen met bb wel geprobeerd was was zo veel wind ,
toch vreemd he terwijl er net nieuwe forel is uit gezet afgelopen week
dus ga de loop van deze week zekers terug met waadpak kant vissen :)

RonM

Toch wel boeiend hoe het zoeken naar een #3 hengel leidt naar de Fly out en WA verzekeringen :).

Nog terugkerend op het oorspronkelijk onderwerp. Ik kies bewust voor een 3 omdat het, naar ik hoop, duidelijk anders is als een 5 of 6. Het aanbod van Maurice lijkt me wel wat en ik zal met hem via PB de details doornemen.

Bedankt voor het meedenken!
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

HappyFisherman

Maurice heeft ook nog een #3 met een merkwaardige mid-flex actie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sietzezietzevliege

Misschien is de whychwood truefly iets? 8 voet 3/4# en slordige 80 euro inc verzending bij gerenommeerde engels shops. kun je bijvoorbeeld een okuma SLV reel onderzetten met een cortland 333 ben je in totaal 150 euro kwijt en als je goed zoekt nog wat minder waarschijnlijk.

maurice

volgens mij kan er een slotje op
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Oke... beide gefeliciteerd denk ik...  ;)


Sieger