vanmorgen vroeg.....

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 04, 2011, 09:04:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Vanmorgen vroeg een poosje bij de beek staan zwiepen, ik wilde de hitte voor zijn en hoopte op wat 'ochtendactiviteit'.
Echt actief waren de vissen nog niet, maar het was wel lekker om zo vroeg aan de waterkant te staan.
En lonend, want ik kon toch nog 3 voorntjes op het droge krijgen. :)

@Henry : die 'pauwefiber dingen' werken echt wel hoor :) :)

Henry

Nou sta sinds vanmorgen half zes in de polder en tot op heden een 15 tal
voorns mogen haken lengte van een cm of 10 tot 20en doe het met een hairs geval.
Vanmidsag om 1600 uur even naar traditional utrecht. Me zoon krijgt even wat wep instructies.
Men oh men een pc is toch makkekelijker typen dan een smartphone.
Ga nog even lijnen strekken.

A{b}r{a}xa{s}

vangsuh :)

'k ga zo tegen het einde van de morgen ook nog even een poging wagen

HappyFisherman

Ik heb vanmorgen al menig snoek mogen vangen, tot ik om 9 uur weer wakker werd HAHA! Is me nu al weer te warm om lekker te vissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

natte dromen Bram ? ;)

hoop dat het zo 'nog te doen' is buiten, want wil nog wel een visje vangen
(heb nu de smaak weer te pakken... anders blijft het weer bij dromen, lol)

A{b}r{a}xa{s}

nog een laatste kom koffie want vanmorgen was ik niet bepaald wakker,
en dan hupss weer richting de waterkant

A{b}r{a}xa{s}

oeps, wist nie dat je ziek was....Beterschap

en thanks

Henry

Sterkte met geblaf en de pijn. Beterschap Rob.


Zal later vandaag even hier een foto'tje plaatsen van een van de grotere voorns die ik
te pakken kon nemen Bas.
Zit nu nog gezellig op me telefoon thuis te genieten van een bak koffie.

Kan maar een ding zeggen, Ben blij dat ik dit vliegvissen weer heb opgepakt.
Kan me niet voorstellen dat ik ooit voor me plezier om 5 uur ben.opgestaan.
Nu dus wel. ::koffie02:: ::top::

A{b}r{a}xa{s}

hijg hijg zweet zweet...veeels te warm om te blijven vissen,
toch was de vis hier nog wel actief, ondanks de temperatuur.
al met al een heel stel leuke en een paar hele mooie rietvoorns weten te vangen ! yesssss
1 op een droge vlieg...verder keken ze daar niet naar om.
daarna van alles geprobeerd zonder resultaat, tot ik een simpel pheasant tailtje (haakje 18 en 1,5mm goudkpje)
aan de lijn knoopte...toen was het maar 'tikken' :) :)

Henry

Nou ongeveer een vlieg of 12 armer door de vele bomen en takken op nabij en in het water.
het is dat ik wat boodschappen moest doen maar anders stond ik er nog.
alles op dat grijze dubbing geval gevangen.
De grootste die er vandaag uit ging was de volgende.


Foto is gemaakt met de samsung galaxy s  ( zie geen donder op het amoled scherm in de zon. Dus de scherpte mist ergens wel een beetje.)

Tja morgen nog zon vroegertje ervan maken of toch maar eeh een beetje uitslapen ?

A{b}r{a}xa{s}


Henry

Was inderdaad een leuk visje. Het aantikken van de vis gaat nu al wat beter. Maar soms nog even wat meer geconcentreerd wezen. Wil me nog wel eens af laten leiden door een haas die weg schiet, een buizerd die ineens  opvliegt een vissendief die naar beneden duikt en zo meer vis vangt dan ik of een fuut met kuiken wat rond zwemt met een flinke vis tussen de snavel etc etc. Er gebeurt van alles om me heen en kan niets anders zeggen dan ja ik begin zo langzamerhand verslaafd te raken. Het is dat ik weg moet zo dadelijk en nogmaals die boodschappen maar anders was ik tot vanavond 2200 bezig gebleven.
Hoe stom kon ik 25 jaar geleden zijn om er mee te stoppen  :'(. Nu kan ik wel zeggen ik heb het zeker gemist.

A{b}r{a}xa{s}

wéér een verslaafde vliegvisser er bij :)

Henry

Dat kan je wel stellen ja. Zeker na het bezoek aan Ton. Niks anders dan lof, ik mag hier geen reclame voor hem maken. Maar een beginnend vliegvisser is goed bij hem af. Na vandaag een uur bij hem geoefend te hebben met een kale lijn ( slechts leader ) , zijn we volgende week weer uitgenodigd . We kregen zelfs huiswerk mee. Ik mag gaan kloppen en wrijven op me borst gelijktijdig , Nou als ze me zo zien dan wordt er zeker een GGZ  spoedeisende hulp ingeroepen. Aaron kreeg ook ze lijn lekker weg en ook hij kreeg wat huiswerk mee. Vooral op ze pols letten.

Ja sorry Bas maar het virus ( in dit geval het positieve ) is bij mij in ieder geval flink in de aanval.

hendri

Quote from: Rob van H. on June 04, 2011, 10:13:30
heb de afgelopen dagen meerdere keren mijn longen op een hoopie geblaft, van die lekkere vastzittende hoest waar niks tegen helpt en je uiteindelijk pijn van in je ribben krijgt bij iedere ademteug .... heb ik standaard rond deze tijd van het jaar >:(

duidelijk gevalletje van te veel aan het ovm vissen. ;D ;D

Aaron

Quote from: Henry on June 04, 2011, 18:33:41
Dat kan je wel stellen ja. Zeker na het bezoek aan Ton. Niks anders dan lof, ik mag hier geen reclame voor hem maken. Maar een beginnend vliegvisser is goed bij hem af. Na vandaag een uur bij hem geoefend te hebben met een kale lijn ( slechts leader ) , zijn we volgende week weer uitgenodigd . We kregen zelfs huiswerk mee. Ik mag gaan kloppen en wrijven op me borst gelijktijdig , Nou als ze me zo zien dan wordt er zeker een GGZ  spoedeisende hulp ingeroepen. Aaron kreeg ook ze lijn lekker weg en ook hij kreeg wat huiswerk mee. Vooral op ze pols letten.

Ja sorry Bas maar het virus ( in dit geval het positieve ) is bij mij in ieder geval flink in de aanval.


Het ging idd goed met die les:D krijg der zelf nu ook wel meer plezier in maar die pols aleen maar dat komt ook wel goed, Heb der alle vertrouwen in :) :)

A{b}r{a}xa{s}

komt vast goed Aaron ! :)

veel, maar wel rustig, oefenen, dan gaat het steeds beter

Aaron

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 05, 2011, 06:04:18
komt vast goed Aaron ! :)

veel, maar wel rustig, oefenen, dan gaat het steeds beter

Daarom hopelijk zo met papa vliegvissen als het weer mee zit kan ik ook weer lekker oefene:D aleen het hangt wederom weer van het weer af

A{b}r{a}xa{s}

ja...het weer voorspelt niet veel goeds :(

btw...als alles doorgaat kom ik vlg week jullie kant op om een dagje te vissen in de polder

Aaron

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 05, 2011, 06:14:46
ja...het weer voorspelt niet veel goeds :(

btw...als alles doorgaat kom ik vlg week jullie kant op om een dagje te vissen in de polder

Gezellig kan ik weer wat meer leren hahaha

A{b}r{a}xa{s}

 >:( >:( het zag er vanaf het eerste daglicht al naar uit....regen....
en zojuist hebben ze ergens daarboven de luiken opengetrokken  :(
wat een water...brrrrr
alles blank op straat, en het animo om de waterkant op te zoeken is voorlopig een stukkie minder...

Henry

#21
Hier begon het net aan voorzichtig te druppelen, en Aaron staat nog even te zwabberen met zijn latje.
Ennuh ja je hebt gelijk die pauwefibertjes vangen inderdaad, maar dan niet met strippen of 8tjes maar met binnendraaien. Voelde me net een veredelde spinnervisser  :P

hindick

van ochtend nog even de deur uit geweest van 5-7 achter wat karper aan.
die waren er wel maar het leek wel of ze nog met hun liefes capabels bezig waren.
af en toe wat bellen maar geen fanatiek azers.
wel een paar vissen door de oppervlakte zien kruizen en aan geworpen. kreeg een lijn strekker maa bij aanslag helaas geen weerstand >:(
het was allemaal erg gemoedelijken en droog.
tot de bewolking de hemel dicht gooide toen was het met activiteit gedaan.
eenmaal thuis begon het hier ook te gieten. zo geen vangst wel genoten.
en maar eens bij slapen het is tenslote toch k-weer

A{b}r{a}xa{s}

hopelijk dat het aan het eind van de dag nog effe 'mooi' wordt ;)

Henry

het is inderdaad genieten , de rust en lekker bezig zijn. karper brasem zeelt is hier vollop aan het grazen , en wil hier  geen karper op me vliegenlat, ze zijn echt te groot. Waarschijnlijk trek je het net met een #7, denk dat er  varkens zwemmen die de meter wel halen. Dus wil je een uitdaging.
Verleden jaar diverse gehaakt maar geen enkele kunnen landen op 16/100e gevlochten op een matchhengel. is net of je aan een muur vast zit,geen enkele beweging erin te krijgen, ja de verkeerde kant op. Haken krom lijnbreuk etc etc.