welke hengel is beter

Started by catchem, December 26, 2010, 12:29:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Welke hengel zou ik kopen. Ik ben op zoek naar een 9ft #4 hengel en heb een 'snowbee diamond' of een 'loop Xact' op het oog. Ik heb gezien dat Wilson (en andere merken) ook een (voor hun) goedkoop model hebben, maar ik denk dat een top hengel van een goedkoper merk beter is dan een goedkope hengel van een duur merk.

weerwolf

Nou ik weet het wel ik ben een fan van snowbee, hele fijne hengels. Ik heb er ondertussen bijna een hele serie van.

Maar is het de nieuwe serie van snowbee? die ken ik niet. De Snowbee Diamond II series zijn hele fijne hengels. Maar goed er zijn meerdere goede hengels.
De laatste snowbee die ik 2e hands kocht is een 4/5 maar deze heb ik nog maar 1 lijn opgehad en dat gooide voor geen meter hier moet ik dus nog een goede lijn bij kiezen. Ik heb de lijnen wel maar het weer is niet echt meewerkend om dit te proberen.

succes met je keuze maken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ErickW

Zijn volgens mij beide goede hengels. Abraxas vist volgens mij ook met Snowbee hengels. Als je de boel makkelijker op wilt bergen heeft een 4-delige hengel mijns inziens meer voordelen. Je moet uiteraard wel een goede lijn bij de hengel hebben. Zelf heb ik een aantal Snowbee lijnen uit de XS serie, waaronder de gewone WF en de Delicate Presentation en beide bevallen goed op de 3/4 hengels.

A{b}r{a}xa{s}

Ik hoef ook niet te kiezen :-)
maar ben dan ook, ook een 'Snowbee-fan'

catchem

Wat spreekt jullie dan zo aan in de snowbee hengels, er moet toch een goede reden zijn waarom jullie er fan van zijn.

goldfish

Het is een goedkopen hengel die ook nog redelijk goed is dat zal het zijn dus prijs kwaliteit verhaal

A{b}r{a}xa{s}

Snowbee hengels zijn inderdaad interessant geprijsd.
Daarnaast vind ik de Diamond serie qua werpeigenschappen erg prettig.
Vandaar dat er hier inmiddels ook een aardige serie van staat.  ;)

weerwolf

De snowbee hengel was de eerste die me een lekker gevoel gaf, het was de eerste hengel waarbij ik het gevoel had dat er iemand aan het andere eind van de lijn zat te trekken. Ik had dat gevoel nog nooit bij een andere hengel gehad. En natuurlijk is het een hengel/lijn combinatie die dit veroorzaakt  en kan je dit bij meerdere setjes hebben maar bij de snowbee het ik gewoon het perfecte gevoel. En natuurlijk is het ook de actie die me aanspreekt, hij gaat lekker krom bij een visje.

@bas welke heb jij in je verzameling?

ik heb de 4/5,5/6,6/7 en de 7/8 maar deze laatste is een andere serie en ook glimmend gelakt ipv dof. ik wil nog graag de lichtere series erbij hebben. maar ze worden niet zo vaak aangeboden :(
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

A{b}r{a}xa{s}

#8
Heb hier uit de oude serie (3-delig dus) een #3/4 (ehm...8 feet dacht ik) - #4/5 (9feet) - #6/7 (9.6 feet dacht ik) en uit de nieuwe serie (4-delig) een 10 feet #4.
De 9 feet #5 uit de nieuwe serie 'komt er nog bij' (moet eerst dringend nog wat andere hengels opruimen).
En dan heb ik nog een dubbelhandige #8/9.

weerwolf

Hmmm, die van mij zijn allemaal 2 delig. Is dit een nog oudere serie?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

FF terug naar de vraag...  :D

Volgens mij is die vraag zo niet te  beantwoorden.. De prijs zegt mij op zich niet zo veel (en echt kwalitatief heel slechte hengels zijn er niet zoveel meer). De Xact zit aan de onderkant van de Loop serie en zal op zich een prima product zijn. De Snowbee's die ik ken zie er ook erg goed uit, maar datzelfde geldt voor TFO, Reddington of Grey's....

Voor mij valt of staat een "goede" hengel met de manier hoe die mij lekker in de hand ligt en hoe ik ermee uit de voeten kan...

Zelfs binnen de topklasse hengels als Sage of Winston is de ene hengel iets waar ik zo mee wegloop.... en de andere vind ik compleet "bagger"...

Conclusie voor mij na al mijn "miskopen"... Alleen nog hengels kopen die ik gezien en zelf geprobeerd heb... Welke prijs die dan ook heeft, dan is het voor mij een goede hengel... (los van het feit of ik dat dan wil/kan betalen... ;D)


Sieger

Sieger

Quote from: speycast on December 27, 2010, 17:08:28
welke hengel is beter is eigenlijk geen goede vraag

wat voor de één de wereld hengel is is voor de ander een bagger stok

gewoon met beide hengels zelf gooien  en dan kijken wat je er van vind

is de enige en beste oplossing op je vraag

Was je me net voor... :D :D


Sieger

peter

Bas krijgen we dan een niewuwjaaruitverkoop ???????

HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

nope....ik wacht wel tot iemand iets zoekt wat ik nog heb staan en dan reageer ik misschien

harry

ik ben nog op zoek naar een viertje  hahahhaaha

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: harry on January 01, 2011, 23:10:25
ik ben nog op zoek naar een viertje  hahahhaaha
helaasssss

harry

ships  ik heb ook altijd pech he :)

dryfly

Bij Hooked on the fly (forumsponsor) hebben ze een TFO Finesse 8,9ft #4  in de uitverkoop van € 179,- voor € 125,- is naar mijn idee een koopje. Ik heb zelf een aantal hengels uit deze serie, en ik ben er meer dan tevreden mee. Al je van zachtere hengels houdt is dit misschien wat voor je.

Met de hiervoor genoemde hengels heb ik nooit gegooit dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik ben het er overigens ook eens met degene die zeggen dat je een hengel eerst moet proberen, om de werpeigenschappen te kunnen beoordelen.
Ne pas pipi contre le vent

Team

Quote from: harry on January 01, 2011, 23:10:25
ik ben nog op zoek naar een viertje  hahahhaaha

Heb nog een Snowbee Diamond   8ft #4   4 delig te koop          90 euro     zo goed als nieuw in harde koker.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Scaramouche

Peeters heeft ze trouwens in de uitverkoop staan. Wel ff bellen want het meeste is al weg.

http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Snowbee-diamond-vliegenhengels-OPRUIMING

Ik heb ze ook getest maar uiteindelijk ben ik destijds voor een TFO BVK gegaan. (die nu trouwens mijn backup is omdat ik een Winston GVX heb aangeschaft). TFO had voor mijn stijl net ff wat meer 'bite'.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Team

Ik weet het, maar bij Peeters altijd nog  40 euro duurder         en met  mijn 9ft  #6  scheelt het nog 50 euro.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

En het topic was van 2011....  ???


Sieger

bij

Ik vis zelf met flextec en ben daar uitermate tevreden mee, hebben diverse modellen. Kijk maar eens op marktplaats. Op de hengels zit fabrieksgarantie.

marc

is dit een hengel die gebruikt gaat worden om te vissen met de droge vlieg of voor het nimphvissen?
hoor er velen al denken ; wat is dat nu weer ?
Voor het vissen met de nimph gaat voorkeur uit naar een strakkere hengel, beter voelen van aanbeet
Voor de droge vlieg een parabolische actie ,komt de presentatie ten goede.
Aan de lengte vermoed ik dat je vanop de kant gaat vissen,9 voet om in het water te gaan staan is in vele gevallen niet echt handig met soms krappe ruimte die je hebt.
Een antwoord geven op je vraag is daarom ook niet zo eenvoudig dit in acht genomen .
eerst bepalen wat je er meest wil mee doen ,dan weet je welke actie .
Een viertje is niet echt een hengel om afstanden te gaan gooien ,zou er dus niet te veel aan uitgeven .
Combi hengel lijn moet wel kloppen anders gooit er geen enkele hengel prettig , hoe duur die ook is
grt marc

Rena

Quote from: Sieger on June 18, 2014, 22:15:03
En het topic was van 2011....  ???

Ouwe koeien uit de sloot sleuren met een viertje  ::)