Advies starters set?

Started by Nol1978, June 03, 2013, 20:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol1978

Omdat ik me graag zou verdiepen in het vliegvissen ben ik dus op zoek naar een leuke set.

Ik heb een budget van rond de 200 euro en ben niet van plan zo`n kant en klaar setje van een paar tientjes te kopen.

Het water dat ik voornamelijk zou bevissen zijn kanaaltjes en vijvertjes van ongeveer 2 meter diep.
Ik heb nog geen ervaring met het werpen en zoek dus een leuke set die geschikt is voor een beginner.
Mijn visserij zal voornamelijk bestaan uit witvis,baars en misschien eens op een forelvijver dus ik wil me niet gelijk richten op groot wild.

Ik hoop dat jullie me wat passende adviezen kunnen geven zodat ik tot een wel overwogen keuze kom.

Groet Nol

weerwolf

Nol, ga eerst eens bij de club in nw amsterdam kijken. Ze hebben daar regelmatig werptraining en kunnen je het eea laten zien en voelen.
Heb je gelijk het voordeel dat je niet verkeerde dingen aanleerd en weer moet afleren.





Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Nol1978

Opzich een heel goed advies weerwolf, ware het niet dat ik eigenwijs ben en lievr die werplessen met mijn eigenset aanga dit om het te leren met de set die ik heb.

Ik ben toch niet in de gelegenheid om op mijn gemak de hengel te gaan voelen en bekijken in de winkel, dit door de drukte momenteel rondom mijn bedrijfje.


weerwolf

Bob's hengelsport heeft ook het eea liggen en lekker dichtbij

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

bazookadude

#4
ik snap dat je het werpen zelf eigen wilt maken, maar een werptraining is zeker een goed advies van Weerwolf.
ik zelf ben ook begonnen zonder werples, maar na 100 keer een pruik in mijn lijn gegooid te hebben, ben ik toch maar naar werples gegaan, en geloof mij, het ging plots stukken beter.

werples was trouwens gewoon bij een winkelier die er even de tijd voor nam.

bij de meeste werptrainingen mag je toch wel met je eigen hengel gooien lijkt me.

qua, hengel zou ik voor een aftma 4 gaan, leuk voor de voorns en ook voor forel prima te gebruiken.

ik kan wel met merken en zo gaan smijten, maar daar ben ik niet zo van.

Nol1978

bazookadude het is idd ook de bedoeling om werples te nemen.
Maar met eigen hengel idd

bazookadude

sorry, ik heb er overheen gelezen.  :-[

Nol1978

De set is een feit :P.

Vandaag bij een hengelsport zaak in de buurt geweest, en me daar laten adviseren.
Uiteindelijk thuis gekomen met een Scierra Matuka 9f #4, en als reel een Okuma Airframe Af 4/6.
Morgenavond even langs de club in Nw Amsterdam en gaan met die vlieg ;D

Ow en mijn vrouwtje heeft me verwend met een weerkje ardennen, op landal Domaine Long Pre, bij rivier de Ambleve.

Ik heb er zin aan...

Plantje

Daar ben ik vorig jaar ook geweest. Visspullen meegenomen, maar niet gevist. Ik zag in de Amblève flink wat mensen vissen, maar niemand wat vangen. Ik zag ook geen vis "staan" en zeeeeer zelden vis stijgen. Ik hoop dat het bij jou beter gaat!

Succes en laat even weten hoe het gegaan is.

Nol1978

Ow dat zijn niet zulke leuke berichten Plantje,
ik hoop idd dat het mij wat beter vergaat, zal jammer zijn van de eerste zwiepvakantie.


Plantje

 Ach, het valt ook wel mee hoor. Dat was een vakantie met mijn vriendin en de kleine; geen visvakantie.

Gerrit72



Mooi, je bent er dus helemaal klaar voor Nol.
Veel plezier in de Ardennen, geweldige omgeving, goed geregeld!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjo

De Amblève is een moeilijk water. Er zit veel vis maar je moet hem echt tussen de stenen uitpeuteren. Goudkopnimfjes werken goed, Spidertjes zijn soms killers, droog is erg lastig, vaak hele kleine visjes die de droge vlieg willen nemen.
Fijne vakantie gewenst!
Let the fly be with you....

Plantje

Toen ik er was vond ik ook dat er maar weinig water stond. Dus ik zou niet te zware goudkopjes nemen.

hslagter

Ik heb een starterset gekocht in Rotterdam voor nog geen 100 euro. De set ziet er uit alsof je die bij een supermarkt koopt. Na een paar weken proberen en vliegen vernielt te hebben op cursus gegaan bij een forellen visvijver. Helemaal te gek. Prima dag gehad en veel geleerd. Mijn hengel werd als voorbeeld in de cursus getoond en door de docent gedemonstreerd. Prima hengel. Ik heb nog wat vliegen overgenomen en persoonlijke adviezen gehad.


Plantje

Dan heb je dus wellicht eerst gedacht dat je een slechte set gekocht had en na wat uitleg gemerkt dat een beetje hulp in het werpen een wereld van verschil maakt!

FlueFisker

Dat is inderdaad een groot struikelblok als je niet oppast.
Erg makkelijk om in de valkuil van duur materiaal te vallen terwijl een hengel van 80 euro ook prima werpt.
Het is voor mij van cruciaal belang geweest om les te nemen, scheelde me een hoop frustratie  :)
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!