Eigenbouw CTS Quartz #5

Started by John, March 11, 2016, 23:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John

Na het zien van Gijs zijn mooie hengel kon ik het niet laten om ook m'n eigen winterproject hier te laten zien.

Het betreft een CTS Quartz glas blank #5 met een lengte van 8'6"




Ogen zijn bronskleurig en een Lemke reel seat met zelf gedraaide spacer van black ash burl.




Bij mijn weten mij zijn er op dit forum nog veel meer mensen die zelf hengels afbouwen.

Zou toch leuk zijn om dit ook hier een leuk terugkerend item te laten zijn om zodoende opgedane ervaringen m.b.t. hengelbouw te delen en ideen op te doen voor nieuwe eigenbouw projecten.

Groet,

John

Arno


maurice

Ziet er weer gelikt uit John.

Heb hier nog wel een projectje liggen voor jou in de winter.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit59

Had hem op 'de club' al bewonderd.
Mooie hengel John!

Gerrit

Beertje

Mooi gedaan John! ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

John

Quote from: maurice on March 12, 2016, 07:10:43
Ziet er weer gelikt uit John.

Heb hier nog wel een projectje liggen voor jou in de winter.

laat maar komen Maurice.... Wel in het najaar anders kost het mij vistijd ;) ;D

Wilco

Hoe is het aflakken bij jou gegaan John. Bij mij werd de zijde ondanks een colorpreserver erg donker, bijna zwart.
Het vraagt wel wat meer tijd om met de zijde een mooie wikkeling te maken maar dan heb je wel wat.

gijsie20

Good job John! Ziet er top uit.
Met zijde lukt mij nog niet lekker. Spul brak steeds op de een of andere manier, waarschijnlijk te veel spanning erop ofzo. Ik ga het in de toekomst wel weer eens proberen.

Lijkt me idd ook leuk meer te zien wat anderen zoal bouwen.

Arie de Vries

Mooie hengel, nap stukje werk geleverd!
Groet, Arie

John

Quote from: Wilco on March 12, 2016, 21:11:05
Hoe is het aflakken bij jou gegaan John. Bij mij werd de zijde ondanks een colorpreserver erg donker, bijna zwart.
Het vraagt wel wat meer tijd om met de zijde een mooie wikkeling te maken maar dan heb je wel wat.

Aflakken van de zijde wikkelingen doe ik zonder color preserver. Ik verdun de lak de eerste keer zelfs met gedenatureerde alcohol om de wikkelingen transparanter te maken. Met name op glashengels geeft dit een mooi effect.

Quote from: gijsie20 on March 12, 2016, 22:03:20
Good job John! Ziet er top uit.
Met zijde lukt mij nog niet lekker. Spul brak steeds op de een of andere manier, waarschijnlijk te veel spanning erop ofzo. Ik ga het in de toekomst wel weer eens proberen.

Lijkt me idd ook leuk meer te zien wat anderen zoal bouwen.

Gebruik zelf de YLI silk #100. Klopt wel dat je hier wat minder spanning op moet zetten.

Groet,

John