OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Franky Boy

Ik hoorde eergisteren van een van de duikers dat hij op een van de diepe spots van het OVM een tijd geleden een enorme 'grouper' (tandbaars) had waargenomen en een paar echte congeralen (geen overjarige schieralen dus...), maar haaien? ???
Ja, die zoutwaterinlaat brengt vreemde kostgangers in het Oostvoornse Meer.
Wat voor soort is het overigens op die foto?
Een porbeagle oftewel haringhaai (Ja met al die haringen...)
Of een witte haai (Ja, met al die duikers...) ;)

Rene V.

Mako dus oppassen met waden ;)

Groet Rene V.

HappyFisherman

Zo'n beest geeft een Belly boat een andere dimensie :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Ben benieuwd wat voor hengeltje die zgn Ultra licht-jongens hiervoor gebruiken, een viertje  :) ?

Joost S.

#204
Quote from: HappyFisherman on April 18, 2014, 15:57:04
Zo'n beest geeft een Belly boat een andere dimensie :D

Haha, mij niet gezien. Maar er zijn mensen die het wel doen. Niet op een bellyboat, maar op een surfplank.

Die gaan op grote zeevissen, en als ze dan beet hebben, worden ze kilometers meegetrokken.

Op youtube staat geloof ik een filmpje van iemand die 12 kilometer open zee op wordt getrokken door een of ander monster.

Spannend filmpje. Maar ik vind dat wel te link hoor.


Edit

Kan dat filmpje niet vinden. Maar tot mijn verbazing wel enkele andere filmpjes.

Deze bv, en dat ziet er nog best leuk uit, in het begin.... Daarna toch linke soep, haha ;-).

http://youtu.be/9nruDtdvErQ

MarcelN

arm beest met die haak nu, rare lui daar :'( die's vast niet barbless

Franky Boy

Daar helpt zelfs geen lief lusknoopje aan...
::hulp::

aalbrecht

ben hem vandag niet tegen gekomen wel wat botjes dus weer een nieuwe soort op mijn lijst bijschrijven groetjes aalbreht
vliegvissen is een passie

MarcelN

Hehe de eerste 50+er is al binnen, staat op film, zit lekker op het dammetje ::goodjob::

MarcelN

#209
 Teller staat op 4 kap ermee zo, de laatste werd aangevallen door een bruine!! :o
Uhh 5 hihi

Hidde

Foto's of film graag anders geloof ik er niets van...

Franky Boy

Die bruine forel was natuurlijk 'In the Mood' met al die kleine zalmpjes!  >:(
Hoe groot was die vierde? En nog belangrijker: Hoe groot was die bruine forel (geschat)?

Heintje Davids

Was ik ook benieuwd naar. Ook omdat mijn ervaring is dat andere vissen (ook vaak grote) in een soort paniek mee zwemmen met de gehaakte vis en het dus niet altijd een aanval is. Heb in het verleden wel een een tweede grote forel gelijktijdig gevangen met een gehaakte omdat ie zo dom was om met de kieuwen in de leader verstrikt te raken.

MarcelN

'T zijn er 8 geworden 8) Sepp schoof natuurlijk ook aan pakte er 2 waarvan 1 mooie, ik ga monteren......

Twan

Nu worden we erg nieuwsgierig natuurlijk. Op droog en op zwart? op de drift?

MarcelN

#215
Tja droog of iets wat hoog zat, want dat zaten zij ook allemaal die vissen, maar ik kom er niet uit met die film, is 21minuten ofzo...dat wordt hem niet met zoveel forellen.
Ik zet zo wel ff wat van Sepp hier neer, dan ga ik wel snijden in de film, pfff wat een werk, vis vangen is makkelijker ;D muziekje van Forell Williams eronder?
@Franklin, die 4e forel was geen verse uitzetter meer en die bruine schatte ik op ruim 80cm en zat er jagend en happend vlak achter, geen lolletje dus, toch knap happen naar zijn halve eigen lengte :o
Ik zei nog tegen Sepp, we kunnen beter met grote snoekstreamers gaan zwiepen hier, ik denk dat je nog verrast wordt daar....

Twan

haha of iets van Walter Trout?

Franky Boy

Quotedie 4e forel was geen verse uitzetter meer en die bruine schatte ik op ruim 80cm en zat er jagend en happend vlak achter, geen lolletje dus, toch knap happen naar zijn halve eigen lengte Re: OVM (nieuw seizoen '13/'14)
Ohhh... My poor little babies !...  :'( :'( :'(

MarcelN

Ja ik zie het ook zwaar in :-\ iets groter=sneller hoop ik...
Maar hier komt zo een rauwdouw film van Sepp, let goed op de 2e forel, die heeft een vers gat in haar zij van Ali Scholvertasim :'(
https://www.youtube.com/watch?v=5r0rQEkZ0_Y

Hidde

Rauwdouw ja.....
Wel mooie vis die eerste...

Franky Boy

Het filmpje is inderdaad geen reclame hoe je met de vis dient om te gaan. Maar aan de andere kant herken ik wel veel in de handelwijze van Sepp en kan ik veel verzachtende argumenten aanvoeren. Als je ouder wordt, worden je knieën en je rug wat stijver en je staat ook wat onzekerder in je waadschoenen. Het bukken en in het water stappen wordt dan wat moeilijker en trickier. Ik ben laatst bij het onthaken van een vis bijna in een snelstromende, metersdiepe geul van een rivier gegleden. Kijk, een vis netjes in het water onthaken of 'landen' is één ding, maar ik ben ook niet meer bereid om daarvoor een nat pak te halen of erger: mijn leven in gevaar te brengen. Bij mijn naam op dit forum staat tegenwoordig de term 'Die hard', maar ik heb zo mijn twijfels...

MarcelN

Ach het viel best mee hoor, ik probeer het onthaken alleen in het water, maar ben ook een stijve hark inmiddels :-\
Toen ik om 07.00uur erin stapte daar, stond er al iemand bij de palen en die verdween ineens....vreemd zo vroeg, of zou het....... >:(
Maar filmpje komt zo, ingekort e.d. had er meer kunnen hebben, verspeelde er 1 na een slikker, had dus beter de vlieg/lijn moeten checken erna  :'( kan mij dus ook overkomen.

Hidde

Wat is nou jou ervaring, s'ochtends meer activiteit of s'avonds?

MarcelN

Ik ben er in de avond nog weinig geweest, dus weet alleen de vroege morgen :)
Hier moet die video zo komen, 8 forellen, kom maar op met dat commentaar....
https://www.youtube.com/watch?v=XMiCf6Nlfrg
Soms zaten best lastig gehaakt en lijkt het dat ik met een weerhaak vis, NOT..ik gebruik de TMC103BL maat 11-13-15 vlijmscherp en dun, buigt wel snel uit.
Er zitten nog wel wat trucjes aan de visserij daar, maar ik kan niet alles hier zeggen, lezen veel 'guest' mee, mogelijk foute ook.
Maar het standaard werk hebben die vissen nu wel gezien daar, ze trappen nergens in!

Franky Boy

Netjes hoor!
Zelfs zonder weerhaak kan het onthaken soms nog moeizaam gaan. (Laat staan met...)
Die nerveus springende regenboogforel aan het eind, werd zeker door die 80-er bruine forel achternagezeten?
Ik heb dat zelf al eerder meegemaakt in Oostenrijk toen een kleine beekforel door een reusachtige beekforel achternagezeten werd. Beekforellen zijn niet zo van die 'springers'. Nou, toen wel!
Helaas is het 'monster' zelf op jouw filmpje niet te zien. :-\