Landingsnet

Started by Kruijff, March 03, 2014, 12:16:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joost S.

Ik heb Brodin daar over gemaild en gefacebookt.

Ze kunnen die ghost netjes niet dieper maken omdat de "mold" voor de "moldingsmachine" voor een dergelijk net absurd hoge kosten met zich mee brengt. Lijkt mij echt onzin hoor, maar goed.

Ik heb er ook een, de cuttroad, voor voorn, baars en kleine karpertjes, forel. En heb nog niet gehad dat er een uit sprong, maar kan het me wel goed voorstellen. Heb het ook vaker gelezen.

Als ik met de 5 op pad ga, neem ik die gewoon mee. En met de 8 het grote net.



Het net is idd nat als ik hem gebruikt heb. Maar..... Een bietje water na een mooie snoek of karper, dat vind ik niet erg. Ik ben aan het vissen, niet knutselen met kurk. Nat worden is all in the game, ;-).

Maar nu ik weet dat ik die netten zo kan overzetten, kan ik eventueel altijd nog een nieuw netje halen die wel gecoat is. (Wordt wel weer zwaarder dan, dus ik weet nog niet zeker, misschien hou ik het wel zo)

sjoerd

Ik had je een heel goed alternatief aan de hand gedaan, Een heel groot Inklapbaar net, dat je opvouwt en in een (zelfgemaakte hoes ) aan je riem om desnoods met een langere band om je schouders draagt.  ;) Voordeel t.o.v. dit net: Geen water/slijm op je rug. Niet blijven haken aan struiken etc

Ook vind ik dat je een vis best netjes kan onthaken in/op het immers NATTE schepnet, scheelt weer het meezeulen van een onthaakmat.




gr Sjoerd

Joost S.

Die onthaakmat is natuurlijk niet alleen om hem nat te houden.

Bv, als er glas tussen het gras ligt, dat gaat zo door het net heen natuurlijk.

Rene V.

Dus als ik het goed begrijp schep je eerst de gehaakte karper,leg hem/haar in het gras waar glas kan liggen,dat haal je de onthaakmat tevoorschijn en gaat de karper met het net op de onthaakmat?Handig ;) ik zou eigenlijk voor de optie Sjoerd gaan,iets minder gesjouw en mogelijk iets minder handelingen.

Groet Rene V.

Joost S.

#54
Nee, natuurlijk niet.

Ik schep hem, haal de onthaakmat uit mijn vest en leg het net daarop. Of pak alles tijdens het uitdrillen. Gaat snel en makkelijk. Dat is nou net het fijne van zo een vest, je hebt alles bij de hand. Althans, dat vind ik.


Ps. Moet nog in de praktijk brengen he. Dus ik kan er nog helemaal op terug komen, haha, ;-).

Joost S.

Niet helemaal tevreden na wat test sessies. Het net is ook veel te groot voor 99,999999% van de vissen die ik vang.

Toch de brodin coho 2 besteld, kon het niet laten. Is nu onderweg vanuit Dallas, usa. Ik ben benieuwd. Even een week droog brood eten, haha, ;-).

Maar ik denk en hoop dat dit net precies is wat ik zoek.



Roel

Ik gebruik deze van Fox. Uitschuifbare steel, in een hoes en hup om de schouder.
Voordeel van de hoes: je wordt niet nat EN ik heb het onthaakmatje erin. Meestal voel ik niet eens dat ik hem om heb! Vooral als ik met de fiets thuiskom en door de poort wil (nogal smal) .... ;)

http://www.ahoywinkelonline.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/o/fox-rage-speedflow-compact-landing-net-carry-cover.jpg

http://www.billyclarke.co.uk/images/NLN003l.jpg

Autumnfly

Quote from: Joost S. on March 20, 2014, 17:46:33
Ik heb Brodin daar over gemaild en gefacebookt.

Ze kunnen die ghost netjes niet dieper maken omdat de "mold" voor de "moldingsmachine" voor een dergelijk net absurd hoge kosten met zich mee brengt. Lijkt mij echt onzin hoor, maar goed.

Joost
De netten die Broodin gebruikt worden gemaakt met een Mold of te wel een spuitgietmatrijs
Als ze een nieuwe mold zouden laten maken , want ik denk dat het verlengen van de bestaande matrijs
geen eens mogelijk is , kost veel geld heel veel geld reken maar in tonnen het is geen massa produkt dus de prijs word per net omgeslagen , dan bestaat maar zo de kans dat de prijs van een Brodin net gewoon verdubbeld , en die gasten van Brodin zouden zich zelf uit de markt prijzen en daar zitten ze ook niet op te wachten
gr Kees






Joost S.

#58
?

Edit

Oh... Ik snap het, denk dat je de quote verkeerd hebt gedaan.

Maar tsja... Snap niet dat zo een mold maken tonnen kost.