De eerste nederlandse vis

Started by bij, August 26, 2011, 12:40:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Vandaag even naar de passantenstijger geweest in Rhenen. Het werpen gaat steeds beter. Wat is het toch een mooi gezicht als de vlieg op het water land en de vis er direct op afkomt en er naar hapt. Veel volgers gehad, aardag wat lossers maar ééntje die zich vergiste. Tellen tot 3 had geen zin de vis had al los gelaten. Toch met een kleine vlieg gevist. (wat doe ikverkeert??)  Deze na een "lang" gevecht geland. Vis was maar 7 cm lang. Aan het einde nog eenschooltje kleine baars gezien maar niet kunnen verleiden. Maar uiteindeijk vis is vis. Om 11.15 uur vertrokken naar Veenendaal om kinderen van school op te halen. Vlak daarna begon het heftig te regenen en onweren en nu nog steeds.

De vis, weer op een gekregen vlieg gevangen, heren wederom heel erg bedankt.

christianvt

Toch een visje weten te vangen! ;D

Op een droge vlieg?? Welke haakmaat?


bij

Het was geen droge vlieg maar eentje die heel langzaam naar beneden zakt. Haakmaat ik denk 16-18?

Gertjan Droog

HappyFisherman

Pasgeleden ook over aanslaan op droog gehad (ergens in een topic), maar ook daar kwam al naar voren dat dit niet een exact "iets" is. De vis bijt de ene keer ook feller dan anders, grootte van je vlieg, drijfvermogen enz. Allemaal situatieafhankelijk en volgens mij is aanslaan ook iets waarvoor je gevoel kunt kweken.

Mooi dat je wat gevangen hebt!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

Gr Sebas

bij

Sebas,

leerzame uitleg, alleen kwam ik niet tot 22. De vis was alweer los. De vis kan volgens mij niet te klein zijn  omdat het toch een behoorlijke "plons" was.

Gertjan