Wat is een bladder?

Started by A.de Vries sr, December 08, 2012, 17:17:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A.de Vries sr

Als nog niet eens begonnen vliegvisser kom ik zo nu en dan voor mij onbegrijpelijke uitdrukkingen tegen op dit forum. In stukjes over de Belly Boat kom ik bladder of bladders tegen. Er op vertrouwende dat ook hier domme vragen niet bestaan: wat is een bladder? Als ik op het woord "bladder" Google vind ik verhandelingen over urinewegen en allerhande enge ziektes. Zal hier toch niet bedoeld worden?
Overigens vind ik de bellyboat een erg intrigerend voorwerp. Hoort zo'n ding tot de standaard uitrusting van elke vliegvisser?..
Groet
Arie

Nootjez

Volgens mij is een bladder een luchtcompartiment.

Hetgene dat je dus opblaast.

weerwolf

het is de "binnenband" van een bellyboat. 
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

willyzuid

Bladder betekend  blaas, ;)
vandaar al die endoscopische onderzoeken.

jelle

Quote from: A.de Vries sr on December 08, 2012, 17:17:45

Overigens vind ik de bellyboat een erg intrigerend voorwerp. Hoort zo'n ding tot de standaard uitrusting van elke vliegvisser?..
Groet
Arie
nee een bellyboot is niet nodig voor het vliegvissen

Het is wel zo dat je met een bellyboot plaatsen kunt bereiken welke je te voet niet kunt bereiken
Zoals een brede rietkraag of het midden van een grote plas
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

A.de Vries sr

Oké, bellyboat niet nodig maar tot wel handig dus, maar iets voor later. En de Blatter komt dus best in de buurt van de urinewegen maar is niet bedoeld  voor noodgevallen. (Hoge nood)
Maar begrijp ik nu goed dat een B B dubbelwandig is? Dacht dat het een soort minirubberbootje was.

jelle

veel belly boten zijn dubbelwandig anderen zijn zo gemaakt als een rubberboot
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens