Gastvissersdag Lure and Emerger 04-05-14

Started by Troutbuster, November 19, 2013, 12:23:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

zou best leuk en nieuw voor mij zijn tot op heden voornamlijk witvis en zeeforel nu voor 2e jaar (tips over welke vliegen is wel welkom kan ik alvast wat voorbereiden :P)
en welke aftma hengel gebruikelijk is #4 ??

Troutbuster

Jur,

#4 #5 en #6 zijn prima klasses voor de Wranghe!

Vliegen???

Legio!!!

Buzzers, Wooly Buggers, Fab's (op zinklijn) Hares Ears en Pheasanttail Nymphs, vlokreeftjes, natte vliegen (Alexandra, Butcher etc) Spiders zoals Williams Favourite en P&O doen het doorgaans goed etc etc....

Ook je zeeforel vliegen zullen het wel doen want ik ving al forel op de Wranghe aan een garnaal maar ook op een Magnus dus...

Kijk maar en als je vervoer zoekt voor die dag, John (JB) en Perry (Golddigger) komen ook en zitten bij jou in de regio dacht ik ??

Anyway, ik hoor het wel

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!!

De L&E gastvissersdag "lijkt" vol met 15 gegadigden (laatst bijgevoegd op verzoek "Sir" Edward v/d Heul met vismaat), maar er zijn nog wat OVB'tjes en vraagtekens bij diverse vissers!!

Laat je horen wat betreft het definitieve, verdere info volgt volgende week via mail of PM.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser


Troutbuster

"Petri Heil"


jur606

Jan,

Ik neem de zaterdag ervoor wel even contact met je op of er nog ruimte is.
(dan zien we dan wel hoe of wat)
e.v.t. even nummers uitwisselen via PM?

Wat ik me ook afvraag het is redelijk "groot" water zoals ik begreep toch?

Voor e.v.t. geintereseerde Wil ik mijn kajak wel op het dak gooien mocht ik komen.
Zelf hoef ik er die dag niet vanuit te vissen, voor mij wordt het de 1e keer op een plas/put op deze manier, dus ik heb genoeg te leren (af te kijken) maar mochten er geintereseerde zijn die het eens vanuit een hobie kajak willen proberen
Of zoizo eens wil ervaren kijken hoe dat nou werkt

Laat het maar weten neem ik hem mee.

M.v.g Jürgen

Troutbuster

Neem maar mee die kano Jur!

Groot water??

7,5 Ha en 22 meter diep

check de website van Lure and Emerger

ennehh.... je hebt PM

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser

oh ja , 7 uur kom ik net mijn bed uit en dat is noag vroeg voor de zondag ..............probleem als ik wat later kom? ::hulp::

Troutbuster

Vroeg???
7 uur????
Tssssssssss......... ;) ;) ;) ;) ;)

Schuif jij maar wat later aan hoor Hilco!! :D

See ya

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Johan had er vorig jaar al 4 voordat een ander überhaupt in het water stond... Eerste worpjes zijn altijd goud waard ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Je weet dat ik mij afgemeld heb, Jan?????
NUNC  AUT  NUNQUAM

BV

Hoe gaat het ondertussen met je ton?
Lig je nog in het ziekenhuis?

Troutbuster

Quote from: Team on April 21, 2014, 20:05:32
Je weet dat ik mij afgemeld heb, Jan?????

Ik weet 't Ton, en je hebt een PM

Gr

Jan
"Petri Heil"


jur606

#88
Quote from: Troutbuster on April 10, 2014, 09:19:27
Neem maar mee die kano Jur!

Groot water??

7,5 Ha en 22 meter diep

check de website van Lure and Emerger

ennehh.... je hebt PM

Gr

Jan

Pm ontvangen en beantwoord,

Als alles goed verloopt op de terugreis vanuit Denemarken de zaterdag 3-05-2014 zal ik erbij zijn,
Zal voor de geintereseerde mijn kajak op dak gooien (kunnen sommige eens kijken of dat bevalt)

Troutbuster

OK Jurgen

wellicht tot ziens!

Goede vangst in DK

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Quote from: BV on April 21, 2014, 22:00:48
Hoe gaat het ondertussen met je ton?
Lig je nog in het ziekenhuis?


Ben nu een week thuis,  zuurstofgebrek in de darmen, dikke darm is 70 cm van afgestorven, hoef het water niet meer uit om te kakken, mooie stoma.
5 weken ziekenhuis, en nog precies  56 kilo, nu aansterken, en het eerste doel is Noorwegen eind Augustus, Ik laat het achter mij ,en kijk naar de mooie dingen voor mij. Zie jullie weer aan de waterkant.

Ton
NUNC  AUT  NUNQUAM

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BV

Ik ken je een beetje en weet dat je een doorbijter bent, dus je leeft gewoon door.
Sterkte

Sieger

Potverdorie Ton dat is niet mis. In elk geval mooi dat je weer thuis bent en al weer aan Noorwegen en vissen denkt. Hopelijk gaat het herstel snel en kun je de dromen snel invullen...

Zet hem op!


Sieger

Troutbuster

#94
Broeders en Wranghe Gangers.....

as zondag 04-05-14 is het weer zover en velen van jullie habben reeds de verplichtingen voldaan

We starten omstreeks 7:00 uur met de traditionele Bolus en koffie aan de picknick tafel bij de ingang van het viswater

Er wordt momenteel redelijk goed gevangen en ik verneem aantallen van 7 en 9 st. p/p op diverse manieren!

Niet echt zo wild als de voorlaatste editie (september 2013) want toen waren ze echt los, maar succes is as. zondag in ieder geval aanwezig

Vanaf de kant of met de BB, het kan allemaal en mochten jullie nog vragen hebben, vuur maar raak en ik zal ze trachten te beantwoorden!

In ieder geval tot ziens aan de Wranghe as zondag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser

dommer vraag 1.

wat voor vis zwemt er ?

minder domme vraag 1.

waadpak mee?

gebruikelijke vraag 1.
welke vliegen gaan er mee ?

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Troutbuster on April 28, 2014, 20:04:46
Broeders en Wranghe Gangers.....

as zondag 04-05-14 is het weer zover en velen van jullie habben reeds de verplichtingen voldaan

We starten omstreeks 7:00 uur met de traditionele Blous en koffie aan de picknick tafel bij de ingang van het viswater


dan moet de roze blouse maar weer eens aan :)

Troutbuster

Scherp Bassie, maar je rose blouse MOET gewoon aan eigenlijk!! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Hilco, er zwamt vanalles, maar vooral forel!

Regenboog maar ook af en toe een bruine!!

Daarnaast baars, (ruis)voorn en karper

OOk Snoekbaars kan af en toe!!

Waadpak?? ja een must!!

Vliegen??

Wooly Buggers, Cats Whiskers, spiders en klassieke nymph patronen zoals PT en GRHE
Buzzers, vooral ROOD

Met zinklijn, boobies en FAB's

dus alle relevante reservoir vliegen!!

Ik ga je zien!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Je vergeet de droge vliegen te vermelden Jan  :-X