wie kan mij helpen

Started by Dennis Bijvank, November 16, 2014, 18:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis Bijvank

Beste medevliegvissers
ik ben nieuw op dit forum maar had een vraagje
ik ben op zoek naar iemand die een vliegvisvest heefd waar die niks mee doet en of ik die zou mogen krijgen
ik ben een beginnend vliegvisser maar heb net een kleintje gekregen dus weinig tot niks te besteden voor mij hobby vliegvissen
ik heb eventueel een Shakespeare hengel pkus molen te ruil ervoor
alvast bedankt

Hilco de Visser

ik had al een setje vliegen voor je samengesteld  die gaan morgen op de bus  ::goodjob::

Wilco

Dennis,

Voordat je veel dingen gaat vragen heb ik een vraag aan jou.
Graag eerst jezelf voorstellen voordat je verder gaat.  Een ieder op dit forum heeft zichzelf voorgesteld en u is de beurt aan jou

maurice

Zou idd fijn zijn Wilco, maar er zijn er meer die het niet doen helaas.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dennis Bijvank

Ja snap ik sorry ben best druk momenteel
excuus
ik ben dennis bijvank 23 jaar
Ik ben vader
hou super veel van vissen..


Wilco

Dennis,
Nu wil ik niet lullig doen maar dat is wel heeeeeeel erg summier.

Dennis Bijvank

Hoe bedoel je ? Wat is summier

edjuhhh

sumier

1) Beknopt 2) Bondig 3) Gering 4) In het kort 5) Klein 6) Kort samengevat 7) Kort samenvattend 8) Kort 9) Kort en bondig 10) Minimaal 11) Niet uitvoerig 12) Schematisch 13) Summair 14) Samengevat 15) Samenvattend 16) Schaars 17) Vereenvoudigd 18) Zeer beknopt

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Dennis Bijvank

Wat wilt u nog meer weten dan ?
Vraag maar raak

Raymond

Hey Dennis, van harte welkom op ons mooie, leuke en gezellige forum.

Je vraagt of iemand een vliegvisvest voor je heeft. Jazekerrrr, heb ik voor je... Sterker nog, ik heb ook nog een mooi waadpak, met waadschoenen, brandnieuw in de doos! Mag je allemaal hebben. En weet je wat! Ik heb ook nog wel een paar vliegenhengels over, een Sage, een Hardy... en dan doe ik je er ook nog een leuk Dutch reeltje bij.

Waarom? Omdat het de normaalste zaak van de wereld is om je ergens aan te melden zonder je fatsoenlijk voor te stellen en gewoon te vragen of iemand spullen voor je heeft...

  ::wtf::  YEAH RIGHT!!!  ::delete::
::wtf::

Hilco de Visser

we blijven wel gewoon verder op Facebook Dennis  ::agree::

heb je de vliegen al binnen?

maurice

 ::new::

Nou welkom dan maar.
Hoewel een beter begin gewenst was.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Kruijff

Vriendje van je Hilco? Voed hem ff op dan!  :D
Gr Ed

Hilco de Visser

Heb Dennis via Facebook leren kennen .

Goeie gozert   ::agree::   jong gezinnetje met weinig budget.

maar dit is nu een prima voorbeeld van het verschil tussen forum en facebook .

Hier moet die jongen een hele autobiografie schrijven  terwijl je op facebook in één klik zijn leven ziet  incl. vrouw en kinderen en zijn eigen hoofd.

maar goed ik heb geen vessie meer maar als iemand iets wil doneren of ruilen zioals hij al voorstelde........

Gert

Vraag me wel af wat iemand met weinig budget nou met een vliegvisvest moet....
Die heb je pas ECHT nodig als je heel veel "rommel" hebt om 'm mee vol te proppen.
Dus Hilco: ik denk dat er een schone taak voor je weggelegd is om deze beginnende vliegvisser op de juiste manier wegwijs te maken; met een kleine buidel, schoudertasje of zo kom je ook al een heel eind. Rugzak is wat lastiger om iets uit te pakken.

Groet,
Gert

MarcelN

Volgens mij probeer je via een 'kneus' weer je ooh zo fijne facebook te promoten Hilco, kap er eens mee, ik lees er wel eens maar heb er verder niets mee, zou het ook erg zonde vinden als dit forum erin meeging ::blabla:: stomme hype.
Verder zoek ik ook een graties vessie, altijd handig ::goodjob::

Hilco de Visser

een zeer ongepaste opmerking Marcel om deze jongen een kneus te noemen.

heb het gemeld bij moderators.....dit kan echt niet  :-\

gijsie20

#17
Welkom Dennis,

Wellicht kan je je idd wel wat beter voorstellen.
Vis je al lang? Waarop wil je gaan vliegvissen? Doe je reeds aan vliegvissen? Heb je uberhaupt een vliegvishengel? etc etc..

@ Hilco...ik snap de reacties wel...kap is met dat FB gedoe... De beste man kan hier ook iets meer moeite doen..FB is zoo 2013..   :-\
Ik heb geen behoefte om de beste man zijn vrouw en gezin te zien..ik ben hier om onze hobby...
En een hele biografie schrijven hoeft echt niet..er zijn hier enorm veel beginnende vliegvissers geholpen door menigeen, en zijn nog steeds actief!
De argwaan begrijp ik ook...want na 3 posts zie/hoor je niks meer van ze...en nee...ook niet op FB  ;D

just my 2 cents

MarcelN

Er staat 'kneus' tussen tekens Hilco, ik bedoel ermee dat je een willekeurig iemand hierop aan laat melden voor je promotie doeleinden, dat die jongen het goed bedoelt geloof ik zomaar.
Ook dat je graag moderator bent zijn we niet vergeten hoor, zal ik eens wat van JOU qouten van beschuldigingen, ik heb speciaal iets bewaard daarvoor, dat vond ik erg asociaal destijds maar ik laat het hier even bij. Eerdaags weer een operatie voor boze cellen, maar wat jij ervan maakte.... :'( schaam je

Hilco de Visser

wie zegt nou toch dat ik facebook loop te promoten .

lees nou verdorie eens goed wat ik steeds zeg;

ik geef verschillen aan , zodat we ons forum kunnen aanpassen opdat er meer op gebeurt, anders sterft het af  .
Dat is ook wat cornico aangaf , maar ook die wordt nooit begrepen.

ik geef het op .................


maurice

Sorry dat ik het zeg Hilco,
Maar ook jij moet uit het verleden dit soort onderwerpen en teksten kunnen herinneren.
Zelf ben ik er klaar mee, verschillende keren mee op mijn bek gegaan.
Beginners hier uit de buurt opweg geholpen met vliegen en stekken.
Uitlenen van hengels en 1 ervan nooit weer terug gezien.
Met zeer veel argwaan lees je dan weer zoiets als dit.

Moet wel toe geven dat hij iets teruil er tegen over zet.
Maar ja hengel met molen is een breed begrip.

TIP,
Ik weet dat ze bij A&M vesten hebben voor nog geen 25 euro incl verzenden.
Leuk kado voor de sint.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hannus

Ik wilde hier eerst niet op reageren, maar de opmerking van Maurice heeft me getriggerd om dat  alsnog te doen. Ook ik voelde me vaak flink genaaid door "help me, ik ben beginnend" verzoeken. Wordt maar even lid van een forum en vraag maar. Dankjewel zeggen kost vaak teveel moeite. Ik kan er sinds 2006 (winkel start) een kort boekje over schrijven. Ook hier moeten overigens de goeden onder de kwaden lijden. De jeugdigen die willen beginnen met vissen, ook niet vliegvissers, ondersteun ik nog steeds, maar ik wil ze wel even "gezien" hebben.

Scaramouche

Quote from: hannus on November 20, 2014, 00:25:41...ik wil ze wel even "gezien" hebben.

Dat is mijn motto tegenwoordig ook. Sinds ik hier op het forum zit ook een paar keer een setje vliegen opgestuurd, wat goeie veren van een paar capes in een envelop gedaan, dat soort dingen. En dan hoor je er eigenlijk weinig meer van. Op zich allemaal geen groot probleem maar echt motiverend om het te blijven doen is dat niet.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Precies! Als je iets wilt voor een vriendenprijs, dan eerst maar eens vrienden worden ;)

Ergste wat ik ooit heb gezien is dat iemand (nee, was ik niet zelf) gratis een hengel had weggegeven aan een beginner, en na een jaar werd die hengel nota bene hier op hetzelfde forum te koop aangeboden voor ik dacht 50 Euro.
En toen daar wat van werd gezegd konden wij met z'n allen de boom in.

Groet,
Gert 

wouter veuger

das wel heel bont idd gert!

ik denk dat iedereen wel in min of meerdere mate zoiets heeft meegemaakt.

enkele maanden terug ook een zwikje vliegen op de post gedaan,aan de eerste beginnend vliegvisser die reageerde,en heb daar wel een keurig bedankje van gehad,weet niet of hij inmiddels wat gevangen heeft ermee,maar dat maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk.


vorig jaar kreeg ik een paar berichten van een plaatsgenoot die net was begonnen met vliegvissen,heb hem op weg geholpen met wat voor spullen hij het best kon kopen kwa lijnen/klein materiaal en dergelijke,zodat hij een leuk #5 setje had.

poosje niets meer gehoord,en toen kreeg ik bericht dat hij wel eens mee wilde snoeken,nou had ik nog een #7 hengel staan die hij kon lenen ,dus ik dat ding opgetuigd voor hem met streamer eraan,helemaal klaar om te gaan.

de avond van tevoren een bericht gestuurd waarin ik voorstelde om om 9(!) uur te vertrekken,kreeg ik laat op de avond een bericht terug dat hij  dat wel erg vroeg vond,en dat ik maar een andere keer een bericht moest sturen als ik smiddags ging vissen :o

jaaaa,dan houdt het natuurlijk wel een beetje op. heb hem nooit meer gezien of gehoord ook trouwens.