Hardy Marksman 2 & Snowbee Geo Casette

Started by sietzedevisser, November 28, 2013, 12:52:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sietzedevisser

hallo,

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met de Hardy Marksman 2 in de 10' 5# of 10' 6# versie. Gaat ingezet worden op forelvijvers en kleine reservoirs. Weet iemand een winkelier in Nederland waar ik deze 2 zou kunnen bekijken?

Hierbij zoek ik nog een mooie Casette reel. De Hardy Ultralite CLS schijnt heel zwaar te zijn maar heb deze nog niet in het echt kunnen bekijken. Een andere en iets goedkopere optie is de Snowbee Geo Casette. Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 reels en kan mij er wat over vertellen?

Uiteraard ga ik alles proberen eerst in het echt te bekijken maar wat gebruikers ervaringen kunnen geen kwaad  :)

Gr,
Sietze

John

Sietze,

Je kunt eens informeren bij Fly Supply in Lelystad.  Deze zijn Hardy dealer en adverteren ook met de door jou gezochte hengels.

http://www.flysupply.nl/product/1029/5524/Hardy-Marksman2-Fly-Rod

Tevens kun je dan de CLS reels wellicht vasthouden en ervaren of ze je wellicht te zwaar zijn.

Mooiste is om de combinatie van hengel en een bijpassende reel te proberen om zodoende te ervaren of een setje in balans.
Dit komt je vis plezier ten goede.

Groeten,

John

sietzedevisser

Bedankt John,

Ik zal eens informeren. Ligt helaas niet om de hoek. Maar goed alles bij elkaar is ook niet goedkoop dus een treinritje moet er vanaf kunnen. De vorige serie vond ik echter heel erg fijn vissen. De huidige heb ik nog niet kunnen bekijken IRL. Mooie is dat de 5# versie een fighting but heeft. Iets wat ik erg prettig vind bij deze visserij. Ik vind mezelf steeds vaker terug op dit soort water en wil er nu een hengel voor hebben die wat prettiger vist met lange leaders e.d.

Mocht de hengel bevallen twijfel ik alleen nog tussen een 5# of 6#. Iemand hier nog wat over te zeggen? Ben ook van plan er competitie's mee te gaan vissen.

Heintje Davids

Misschien ook even bij Kok hengelsport in Rotjeknor kijken (Hardydealer)? Had ook promotiekorting van 20% op de ultralight cls reels.

MarcelN

Kok R'dam/knorrr heeft mooi spul, was er vorige week...wel ff bellen voor je komt of aan de deur, beetje rare buurt en doet niet altijd open, terecht.
Heb weer een paar mooie stokkies in mijn hand gehad....en als je daar klaar bent kun je 3 deuren terug ook jou stok laten voelen ;D

sietzedevisser

Dat is nog verder uit de buurt  :P. Binnenkort eens proberen bij Fly Supply een keer te gaan kijken.

gijsie20

Ik heb zelf een Greys GX700 cassette reel. Bevalt mij prima, en kost niet heel veel in vergelijking met andere cassette systemen. Ik heb geen idee wat deze weegt tov andere systemen.