Voor een starter,9ft #4 hengeltje + reel

Started by fbergkotte, March 06, 2013, 19:49:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fbergkotte

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuk hengeltje en reeltje om te beginnen met het vliegvissen.

Een kennis van me adviseert me een 9ft #4 hengel ( bijv TFO? )
Daarbij een reeltje en een drijvende wf4 lijn.

Wie heeft wat moois voor me liggen ?

Mvg Freek

hilco

Freek,   de combinatie die jij zoikt is veel gezocht door beginner. het zal dus niet makkelijk zijn dit gebruikt te vinden.

Bij één van onze sponsoren kan je wel redelijk goedkoop een starters set kopen . klik

Roy Simons

Freek,

ik heb nog een #4 reeltje liggen, check je pb


Bert J.

Heb nog wel ergens een nieuwe Global #4 liggen, alleen is ie 8 ft.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

fbergkotte

Hallo, ik ben nog nieuw in deze wereld dus de hengels zeggen mij allemaal niks. Maar als u mij de hengel aanraad neem ik dat aan!
Zou u mij via pb de prijs en een foto kunnen sturen?

Mvg Freek

Raymond

Ik heb ooit eens zo'n Global #4/8ft gehad. Prima hengeltje voor een beginner (en misschien is dit wel het betreffende stokje, ik heb het ding jaren geleden verkocht aan Herman... ;) )

Maar dus gewoon overnemen en mee gaan vissen joh, zul je geen spijt van krijgen...
::wtf::

weerwolf

Ik heb de #3 gehad een heerlijk hengeltje
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bert J.

Raymond, dat zal best hetzelfde hengeltje kunnen zijn. Ik heb hem inderdaad van Herman overgenomen. Dacht dat er nog niet mee gevist was. Ik zocht toendertijd een 9 ft, omdat de mijne gebroken was, maar het bleek een acht voeter te zijn.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Raymond

Yep, dan zal 't hem zijn. En nee hoor, ik heb volgens mij maar een keer of twee een paar uurtjes met het ding gevist dus als jij er niet mee gevist hebt, is het inderdaad splinternieuw. Ik had hem indertijd aangeschaft als reserve voor het geval mijn andere hengel tijdens het vissen de geest zou geven... Wel grappig... :D

Gewoon overnemen, Freek, ga je lol aan beleven...
::wtf::

fbergkotte

Oke dan ik zeg doen! Via pb even afhandelen.
Bedankt allemaal voor jullie hulp echt heel tof om te zien hoe ik gehlopen word.

Ik kreeg een #4 HFR reel aangeboden ( handy fish) is dat wat en past hij mooi bij de hengel?

Mvg Freek

Herman

Reel weet ik niet, maar ook ik had die gff als reservehengel...
Have fun.
Topic op slot of nog ff de reacties afwachten op de reel?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Freek die HFR is een prima reel om mee te beginnen... ff een beetje pielen met de slip, maar echt een prima ding...!

Alleen nog een lijntje dus... ;)


Sieger

fbergkotte

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Een deze dagen komt de hengel naar me toe met een reeltje erbij, nog even een lijntje erbij en go.

Dan kan hier een slotje op.

Gerrit72



Voor een lijntje kun je goed bij onze sponsoren terecht.
Zelf vind ik de DT4F van A&M prettig, werpt mooi en je kan
er subtiel een vliegje mee neerleggen (kost 12 euro).

Mooist is als je bv bij een vliegvisser in je buurt even verschillende lijnen
kan proberen op jouw hengel (wat fijn werpt is nogal persoonlijk).
Succes en veel plezier met je hengel!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Raymond

Ik zou toch kiezen voor een WF, dat is gewoon een tip van mij... Een WF4F (dus drijvend). En de lijnen van onze sponser A&M zijn inderdaad prima en erg betaalbaar. ;)
::wtf::

Gerrit72

#15


Daar heb je gelijk in Raymond, werpt idd even makkelijker.
En bij A&M had (heb?) je dan ook veel meer keuze.

The only difference between men and boys is the price of their toys.