TFO Stripping guard

Started by Peter B., June 13, 2012, 09:55:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over zoiets....

Ik merk zelf soms dat de mn lijn niet lekker over mn vinger glijdt en dat gaat trillen....
Zal zo'n stripping guard  daarvoor een optie zijn?
Misschien dat een stukkie tape ook wel zou werken?

Marcelk

Een must voor het zoutwater vissen want anders heb je zo een stuk uit je
vinger.
Heb ze van Fulling mill.

Peter B.

Is het voor zoetwater een beetje overbodig?

jur606

tot op heden heb ik nog nergens last van gehad kwa vingers e.d.
ik zeg als jij denkt dat het nodig is en helpt probeer het ik heb tot op heden nog niet de behoefte gehad (kan nog komen natuurlijk)

willyzuid

klopt..bij het strandvissen een must.(dan bedoel ik een 4.50m strandpook ,en dan 175 gram lood naar engeland proberen te werpen)
de chub  finger stall  is een zacht leren hoesje,en niet te duur.

leukoplast werkt ook enorm goed,en kost geen drol,alleen als het nat wordt begint het te krullen.
kan me voor stellen,dat bij regenachtig weer,of wadend vissen,je vingers constant nat blijven.
dan begint je velletje op te weken,en door de schurende werking van de vliegelijn,zit je zo op het rode vlees.

een rubber hoesje lijkt me niet ideaal,is te stroef om de lijn door te laten glijden.
( ahoewel het schijnt dat nat rubber wel weer goed glijdt  :-[)

Rossie69

Gebruik zowel op zout als zoet,een stripvinger.
Deze is van Neopreen,werkt super.

Als ik op de put vis,strip ik,toch fijner met, als zonder stripvinger.
Mis ook minder vis(bijgeloof).

dus voor mij zekers een toegevoegde waarde,bij mn uitrusting.


Sieger

Ik gebruik er altijd een om mijn middelvinger als ik veel moet strippen... (ik vis tot nu toe alleen op zoet water)...
Doe ik dat niet dan heb ik na een hele dag een gat in mijn vinger getrokken... (nat vel, zacht en dus vel eraf...)

Ik heb er ooit 1 van Marry gehad en die doet het nog steeds... Oude zwembroek stukknippen en op maat aan elkaar naaien werkt ook prima... Als het maar rekbaar en glad is...

In de winter gebruik ik een striphandschoen van Waterworks... heb je ook nog iets meer warmte van...


Sieger

Arjan Maat

Hoi Peter,

Ik heb er liggen ;-) http://www.pro-flyshop.com/products/strip-fingers

Zal bij een bestelling een leuke zeeforel vlieg mee sturen ;-)

Mocht je ze al hebben dan mag je mijn post als "service" beschouwen.

TL Arjan


PS mooie hengel op de foto ;-)

weerwolf

Ik gebruik zo ook altijd. Ik vindt de lijn ook minder snel stroef worden. Tevens doe ik als de lijn wat moeilijker gaat er een beetje linedressing op. Scheelt zo weer een paar meter.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Ik heb nooit geen handschoenen aan tijdens het strippen ...........

Ik krijg dan de knoop van mijn broek nooit los.

John

Quote from: Hilco on June 13, 2012, 18:55:18
Ik heb nooit geen handschoenen aan tijdens het strippen ...........

Ik krijg dan de knoop van mijn broek nooit los.

Volgens mij zijn ze daar ook niet voor bedoeld Hilco!!  :o Da's een ander soort stripppen....... :-[ ::fluiten::

Hilco

oops verkeerde bril op .............. ;)

Maar ik ga zo kijken in de werkhandschoenen doos en zal eens wat knippen.
Kijken hoe dat gaat ............

weerwolf

nooit geen = altijd hilco...........maarre je kan ze makkelijk zelf maken. het moet echter wel een beetje rekbare stof zijn ander krullen ze steeds om en heb je er nix aan.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bert J.

Ik gebruik bijna altijd een stripvinger om mijn wijsvinger.
Als je eenmaal een 'ingesneden' vinger hebt gehad, wil je niet anders meer.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

je hebt af en toe dat je even,een prikkie krijgt,van hé ben je niet beschermt ?
voor sommige dan.


Peter B.

hahaha....strippen met 1 vinger....  :o

sjoerd

Stripvinger is handig en scheelt je een snee in je vingers, zeker als je bij een aanbeet van snoek, snoekbaarsof pollack ,een stevige ruk geeft met je lijnhand.
Wel moet een stripvinger goed passen. Ik heb ook een paar gehad  die wel erg strak zitten en dat is niet prettig want ze worden wel nat. Een z.g. striphandschoen is helemaal niks, zeker in het koude jaargetijde aangezien die dan vanwege het water dat van de lijn afkomt erg nat wordt en jke dus een koude hand krijgt.
Een stripvingertje is heel goedkoop en makkelijk te maken door een vinger te knippen van een  huishoudhandschoen.  En niet zoals Hilco dacht te doen van een werkhandschoen, die zijn toch aan de dikke kant.


gr Sjoerd

Peter B.

Een huishoudhandschoen is ook wel een goeie inderdaad...dat is nog makkelijker te maken dan een zwembroek kapot knippen en daarna weer aan elkaar te naaien

Rossie69

je bedoel van die latex dingen in rose geel groen enz ?

dat remt toch af ?

Peter B.

Euhm ja, nu je het zegt... dat zou best eens kunnen.
Ik heb het nog niet geprobeerd hoor, dus zeker weten doe ik het niet.

sjoerd

Afremmen??? Nou dat valt reuze mee hoor, de vinger wordt nat en dus glad

Cornico

Geen ruzie maken jongens, jullie kennen het beste latex toch wel?
Dat wordt meestal bij het tegenovergestelde van ruzie maken gebruikt en is ook uitmuntend in het gebruik als stripvinger, lekker glad en je hoeft alleen dat rare puntje eraf te knippen. 8)

sjoerd

speycast schreef:

werkhandschoen, die zijn toch aan de dikke kant

moet je toch eens beter kijken bij werkhandschoenen   ik gebruik in de winter zeer dunne werkhandschoenen  zijn zo dun dat ik er shaggie mee kan draaien en vliegje aanzetten lukt ook zeer goed

zijn ook zeer geschikt om strip vinger van te maken

Dat krijg je er nou van  als je niet meer werkt  :) (wel meer tijd om te vissen)

Al hoefde ik bij moijn werk, geen werkhandschoenen te dragen ;)

Sjoerd

Rossie69

ga het testen,die huishoud handschoenen :)
groene ga ik voor.


Peter B.

Ik ga voor de gele denk ik....die heb ik nog thuis liggen  ;D