mij eerste tube fly

Started by forel, June 09, 2011, 14:44:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

forel

Vandaag mijn tubefly tying tool binnen gekregen en gelijk maar eens proberen om een tube fly te maken.

hendri

ik ben geen absoluut geen tube kenner, maar volgens mij met een haak er achter moet het wel vis op leveren. ;D

Rossie69

vindt het allemaal geweldig.

maar wat zou je allemaal nodig hebben om dit te gaan maken ?
zo,n tool heb ik nu :)
weet nu ook waar dat kopje op die naald voor is hahaha.

laat de cracks mij dat maar is vertellen.

Evert na de vakantie maar es ;)

de rest kom maar op met jullie,tips en tricks.

waar begin ik weer aan ?

forel

Quote from: Rossie69 on June 15, 2011, 22:37:37
vindt het allemaal geweldig.

maar wat zou je allemaal nodig hebben om dit te gaan maken ?
zo,n tool heb ik nu :)
weet nu ook waar dat kopje op die naald voor is hahaha.

laat de cracks mij dat maar is vertellen.

Evert na de vakantie maar es ;)

de rest kom maar op met jullie,tips en tricks.

waar begin ik weer aan ?

Henk kijk maar ff op deze website : http://www.eumer.com/index.php?name=Content&nodeIDX=279


Rossie69

ja en nu de pijn in mn buidel hahaha.

niet dat ik er gelijk mee wil gaan binden maar wel al in verdiepen.

mischien is met ep doen (octroi)

hindick

ziet er zeker niet on aardig uit.
wat wou je er mee gaan vangen.
zelf bind ik ook redelijk wat tubes voor baars en om uit te proberen op de forelplas.
tot dus ver blijven het matige vangers.  zeker in ons polder water.
grote snoek tubes blijft het probleem met de onderlijn.
monteer je die vast dan is de diversiteit van de tube verdwenen.
tenminste vind ik.

forel

Quote from: hindick on June 16, 2011, 00:37:48
ziet er zeker niet on aardig uit.
wat wou je er mee gaan vangen.
zelf bind ik ook redelijk wat tubes voor baars en om uit te proberen op de forelplas.
tot dus ver blijven het matige vangers.  zeker in ons polder water.
grote snoek tubes blijft het probleem met de onderlijn.
monteer je die vast dan is de diversiteit van de tube verdwenen.
tenminste vind ik.

hindick

ik ben er nog maar week mee bezig om tubes te maken  voor baars en voor snoek .
ik lees dat je zelf ook redelijk wat tubes bind voor baars en wat voor materiaal gebruik ij om baars tubes te maken en hoe groot zijn ze .
tips kan ik altijd gebruiken .

hindick

he forel, ik gebruik voor tubes bijna alles. zo gebruik ik voor kleine nimpf, nattevlieg tubes scoobiedoo touwtjes, en infuse slangen.(nog uit het africa tijdperk).
daarnaast ooit lollie stokjes, en wattestaafjes maar die vind ik te hard en beschadigen de lijn te erg.
heb ooit een cone setje van HMH gekocht en een pakje tubes medium en large voor weinig.
daarnaast scoorde ik bij otter en laatst by spin en fly een paar setjes barrle tubes heavy voor het rivier werk of lang de bodem.
wat je er op kan binden is eigenlijk wel van alles wat je ook op een normale haak doet. ze worden alleen wat voller kwa body.
en daarnaast moet je de verhoudingen in de gaten houden.
meest simple tubes die ik gebonden heb is met zonker strip ombonden en wat glitterspul.
onverzwaarde tubes zijn door hun Volume mooi hoog te voeren en zomers op de plas echte vangers.
mag ook vaak de tube variant van de peter ross en invecta te gebruiken. zeker op forel.
de juiste haak vinden is meer een probleem.
hoop dat je genoeg info hebt.

forel

Quote from: hindick on June 16, 2011, 16:32:35
he forel, ik gebruik voor tubes bijna alles. zo gebruik ik voor kleine nimpf, nattevlieg tubes scoobiedoo touwtjes, en infuse slangen.(nog uit het africa tijdperk).
daarnaast ooit lollie stokjes, en wattestaafjes maar die vind ik te hard en beschadigen de lijn te erg.
heb ooit een cone setje van HMH gekocht en een pakje tubes medium en large voor weinig.
daarnaast scoorde ik bij otter en laatst by spin en fly een paar setjes barrle tubes heavy voor het rivier werk of lang de bodem.
wat je er op kan binden is eigenlijk wel van alles wat je ook op een normale haak doet. ze worden alleen wat voller kwa body.
en daarnaast moet je de verhoudingen in de gaten houden.
meest simple tubes die ik gebonden heb is met zonker strip ombonden en wat glitterspul.
onverzwaarde tubes zijn door hun Volume mooi hoog te voeren en zomers op de plas echte vangers.
mag ook vaak de tube variant van de peter ross en invecta te gebruiken. zeker op forel.
de juiste haak vinden is meer een probleem.
hoop dat je genoeg info hebt.

Bedankt voor je informatie.
ik zal eens een tube maken met een zonker strip.