Dagje Duitsland 06-09

Started by gijsie20, September 16, 2021, 11:18:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Zoals beloofd nog een klein verslagje van mijn vis dag vorige week.

Na een mooi ritje sta ik om 9 uur strak in mijn waadpak in de rivier bij mijn eerste stek. Normaal gesproken vang ik hier toch altijd wel vis, maar de start is erg moeizaam. Wel links en rechts wat stijgende vis(jes) te zien, maar vaak net onbereikbaar, en hoe dichterbij je kwam was de vis weer weg.

Ook hier goed te zien dat het zeer hoogwater is geweest. Sommige stukken rivier zijn best wel veranderd. De mannen van de vereniging hebben al behoorlijk rommel uit het water en uit de kant gehaald gezien de bergen die klaar lagen om geruimd te worden.









Zoals gezegd startte de dag moeizaam qua vangsten. Ik ben dan ook maar eens veel verder gelopen dan ik normaliter doe op deze stek. Anders moet ik weer zover teruglopen naar mijn auto  ;D
Maar hier begonnen de vangsten. In een mooie bocht kwamen de eerste kleine forellen, gevolgd door twee mooie exemplaren van eind 30cm.











Al met al uiteindelijk een super dag gehad. Behoorlijk wat kleinere forellen gevangen, maar ook een aantal mooie exemplaren. Het was prachtig weer, water was zeer goed qua stand en helderheid. Verder mooie ijsvogels, reeen, bever en eekhoorns gespot.
Hopelijk gauw nog even een keer terug, over een maand zit het seizoen er weer op.






gijsie20

#1
.

wh82

Lekker man! En lopen loont :)

gijsie20

Zeker! Normaal pak ik meerdere stekken mee op de dag met de auto. Nu maar even buiten de begaande paden, de boterhammen en drinken in de jas, en heel eind lopen. Mooi om weer andere stukjes te ontdekken.

Bert J.

Heel mooi! Genieten dus! ::duim:: ::duim:: ::duim::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Scaramouche

Ziet er uit als een topdag, mooie vissen!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10