Boete in Duitsland!

Started by Jan Damman, May 21, 2015, 13:57:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Even een wetenswaardigheid en waarschuwing voor diegene die zonder vergunning of op een stuk met een totaal visverbod gaan vissen.

Er is laatst via het gerecht een boete uitgedeeld voor het vissen in verboden water en het onttrekken van een forel aan dat water van € 4080.- + gerechtskosten.

Deze informatie heb ik uit betrouwbare bron.

De gewone boete's bedragen minimaal € 800.-.

Diegene die denkt het kan wel even, u zijt gewaarschuwd.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Ciniq

Ik liep van de week nog langs de Ruhr in Monschau,
Daar hingen inderdaad bordjes op waar men sprak van 'Hoge boetes' en 'Vrijheids straf tot maximaal 2 jaar'.

Dus niet verstandig om te stropen :D

Zouden ze hier aan de geul eens moeten gaan doen...  Ik wordt moe van dat softe beleid in NL!

maurice

Hoorde van WillemKTS dat de eersten van dit jaar ook op de Kyll zijn gepakt.
Stuk kyllburg

Straf mag van mij nog hoger en moesten ze hier ook doen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Koen


Troutbuster

Quote from: maurice on May 21, 2015, 15:13:19
Hoorde van WillemKTS dat de eersten van dit jaar ook op de Kyll zijn gepakt.
Stuk kyllburg

Straf mag van mij nog hoger en moesten ze hier ook doen.

::agree:: ::agree::
"Petri Heil"


Raymond

Zouden ze ook in België moeten invoeren, samen met een volledige C&R op alle rivieren. Wat zou de wereld toch een stuk mooier worden... :D
::wtf::

Joost S.

Oei..... Dat is wel heel veel hoor. Je zal het per ongeluk niet in de gaten hebben zeg.

p.forel

Waarom nu gelijk weer C&R    forel op de bbq is heerlijk hoor 

En boetes vallen best mee  volgens de  bestuur van 1 van de kyll strecke

Raymond

::wtf::

Jan Damman

Quote from: p.forel on May 21, 2015, 20:21:55


En boetes vallen best mee  volgens de  bestuur van 1 van de kyll strecke

Dus je zegt dat het niet waar is wat ik hierboven geschreven heb?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sjoerd

Dat zegt hij niet Jan. Hij vermeld wat het  bestuur van één van de Kyll streckkes hem blijkbaar heeft verteld! ;)

HappyFisherman

Piet steekt bij Rogier op de camping graag zijn bbq'tje aan ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

Nee dat zeg ik niet jan

Beide uit betrouwbare bron.  wie o wie van die bronnen heeft gelijk

Beide is het van horen zegen  via via


   

p.forel

Bram piet eet liever vlagzalm

HappyFisherman

Dan had je er beter p.vlagzalm van kunnen maken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Ooo maar dat account heeft hij vast al ;D Paul Vlagzalm, want IK noemde hem piet ooit.
Geintjuh Piet ;)

Bone F

#16
Quote from: HappyFisherman on May 21, 2015, 22:26:00
Dan had je er beter p.vlagzalm van kunnen maken...
::slaugh::
Vlagzalm eten???Nee toch "the lady of the stream"!

p.forel

Het is ook maar gewoon een vis  en vis eten is gezond .   
Waarom naar visboer als je ze met je duizenden euro's vis materiaal zelf kan vangen .
Als het alleen om het vangen gaat  ben je dan eigenlijk geen dierenbeul ????.

maurice

#18
Denk er wel degelijk een verschil zit tussen verschillende straffen.
Voorbeeld van Jan is een straf na het voorkomen, dus uitgesproken door een rechter.
En misschien was deze stropende visser al eerder gepakt.

Misschien word de boete door de vereniging van Piet wel uitgeschreven door een BOA van de club.
En dan zit er net als in Nederland een verschil in het bedrag of de straf.

Wat betreft het meenemen van de edelvissen en het consumeren daar van,
Vele vergunningen geven nog steeds aan dat je maatse vis moet entwenden.
Dus dood maken en meenemen of weggooien, en weggooien is toch ook zonde.
Bij velen van ons komt de duimstok of het inschattingsvermogen net te kort om een maatse vis te vangen.

Zolang men zich als gast aan de regels houd van de gastheer heb je geen probleem en hoef je die ook niet te verwachten.


denk ook dat de tijd van 10 dagvergunningen betalen en onder je neus verscheurd zien worden verleden tijd is.
het besef dat het vissen een grote bron van inkomsten is voor dat gebied wordt steeds groter, en zal dus ook beter beschermd gaan worden

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Helemaal eens met Maurice!

Dit soort boetes kan waarschijnlijk inderdaad wel voorkomen. En een rechter zal dat goed beoordelen. Ik verwacht niet, dat je zulke boetes krijgt als je vlieg eens een keer over de grens van een strecke drijft.

Jan Damman

#20
Als jullie het goed gelezen hebben gaat dit over een strecke met een TOTAAL VISVERBOD  en daarbij het meenemen van forel, dus niet een verpacht stuk waar je zonder vergunning vist.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Plantje

En dus ook niet over "even een foutje maken".

Nou, prima dat er zulke boetes zijn toch?

HappyFisherman

Of veren, haren en weet ik wat meer op een haakje draait...

Terug on topic, als de regels helder zijn ben je gewoon een flapdrol als je ze moedwillig overtreedt...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marco B

Wat ik van diverse controleurs in het buitenland heb begrepen, zijn het niet zozeer de vliegvissers die de regels overtreden en zonder vergunning vissen maar vooral de gelegenheid/vakantievissers, en dan met name die uit Nederland. Sowieso de mentaliteit van "moet kunnen" maar misschien nog wel veel meer dat ze geen idee hebben wat een vergunning voor een redelijk forellenriviertje kost. In Nederland is het vissen in vergelijking met het buitenland spotgoedkoop en mensen hebben vaak geen idee van de kosten en denken al snel dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.
Volgens mij zijn de boetes in Duitsland niet nieuw maar gebeurt dit al een hele tijd. Ik weet wel van landen als Slovenië en Oostenrijk dat je daar niet graag zonder vergunning wilt vissen want de boetes zijn daar al jaren niet mals, nog afgezien van het feit dat je visgerei wordt geconfisqueerd.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

maurice

Ach zolang er in Het visblad staat dat je bijna overal mag vissen met een blinker zullen er wel meer volgen.
Staat ook nog eens bij dat je alleen aan een dagvergunning genoeg hebt.
Helaas moet je die eerst kopen voordat je als visser de regels van de strekke kunt lezen.
Als je hem al krijgt zonder blauwekaart.
::bbq:: ::proost:: ::proost::