even voorstellen, en een IF1088-4M switch

Started by henkus, July 15, 2014, 23:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkus

aangezien ik nieuw ben op dit forum, zal ik me bij deze gelijk maar even voorstellen,

naam: Henk Jan Brunt,
leeftijd 36 jaren oud (alweer)
woonplaats, Hoogmade, in zuidholland, gelegen langs de A4

sinds een klein jaartje bezig met vliegvissen, eigenlijk vooral op snoek

Dit was eigenlijk een verwacht gevolg van een van mijn andere hobbies... het zelf bouwen van mij hengels..
Als van nature witvisser ben ik ooit begonnen met het opknappen van mijn "0ude" hengels, iets wat mij wel beviel, en een heel andere draai gaf aan mijn vissen.
Helaas kan je niet blijven bouwen... op een gegeven moment heb je eigenlijk alle mogelijk soorten hengels wel in bezit,
behalve....... een vliegenhengel....

Dat werd een Gatti, 9voet aftma 7... omdat toch eigenlijk wel een snoekje zou willen kunnen vangen, en dat lukt verdorie nog een soort van regelmatig ook.

(weer een verslaving er bij dus)

dit is mijn jongse project,

een IF1088-4M switch blank, 10 voet 8 inch, een aftma 8, wat meer lengte dan mijn 9 voeter....  als witvisser  ben ik sowieso wat langere hengels gewent, dus dit lijkt me wel wat, het vissen/werpen zal in ieder geval interessant worden.

een carbon handvat, in een (eigen) niet zo traditioneel ontwerp, een behoorlijke klus, maar goed te doen,
een Alps Tri reelhouder, gewoon omdat deze me erg goed bevallen
Pacbay minima 4 ogen, (bij een carbon handvat mogen ook moderne gevoerde ogen)
een fighting butt/rear grip van EVA schuim, 10 cm lang
transparante wikkelingen (zijde)
handvat, blank en wikkelingen afgewerkt in zijdeglans.





henk jan

Gerrit72



Henk Jan  ::welkom::

Mooi voorstelverhaal!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Welkom Henkus! Mooi als je zo zelf hengels kunt bouwen. Ook een hobby binnen een hobby lijkt me zo!

Huib