Interview met Jan Schreiner... voor de liefhebber van "oud"...

Started by Sieger, December 18, 2013, 16:12:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Via een ander forum kwam ik bij dit filmpje... Voor de liefhebber van de hengelsport geschiedenis van ons kikkerlandje....

http://www.youtube.com/watch?v=d9cUKMVqPH4


Sieger

Heintje Davids

Leuk Sieger. De grondlegger van veel zaken die we nu als normaal beschouwen maar die mede door hem populair zijn geworden, zoals 'catch and release". Heb hier nog een 1e druk boekje van hem liggen uit 1947: De kunst van het snoeken, met daarin een handgeschreven opdracht aan 1 van zijn vismaten. Inhoudelijk, na al die jaren, nog best actueel.

MarcelN

hehe heb je zitten spieken Sieger ;) bekend filmpje voor mij, geupload door mijn vismaat ::goodjob::

Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

catchem


Raymond

Jan was toch wel echt een grootheid in Nederland. Niet alleen op het gebied van de sportvisserij maar zeer zeker ook als schrijver. Oh wat heb ik als jong ventje toch gesmuld van zijn verhalen die doorspekt zijn van prachtige beeldspraak en die me in die tijd enorm aan het (dag)dromen konden krijgen. Ik las zo'n boek vaak binnen een dag uit om het daarna nog ontelbare keren overnieuw te lezen, kon er niet genoeg van krijgen...

Leuk filmpje!
::wtf::

wouter veuger

Mooi sieger,voor mij ook een absolute bron van inspiratie geweest,hoewel er toch een paar generaties tussenzitten,maar ja ik las die boeken dan ook bij m'n opa,die ik nog altijd dankbaar ben dat hij mij de schoonheid van het vissen heeft laten inzien.

Gerrit72


Ook ik heb het nodige verslonden van Schreiner. Verhalen uit de goede oude tijd (al is dat relatief ;)).
Het is gewoon de sfeer die deze pionier beschreef, die me aanspreekt. Ook zijn soms zeer kritische verhalen kan/kon ik zeer waarderen. Bedankt voor plaatsen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.