Vraag van een groentje

Started by Sharky01, October 26, 2013, 22:21:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sharky01

 ::new::

Ik ben Frank en ben nieuw bij dit forum. Heb besloten om na een lange pauze mijn sportvissershart weer nieuw leven in te blazen d.m.v. het extreem boeiende vliegvissen. Na het verslinden van een aantal boeken en het doen van een introduktiecursus heb ik me een startersset van Greys aangeschaft (gewichtsklasse 6). Nu ben ik nog op zoek naar een passende vereniging maar in de tussentijd wil ik ook zelf vliegen gaan binden. Ik woon in de buurt van Sittard (Zuid Limburg) en mijn vraag aan de meer ervaren leden van dit forum is welke vliegen ik in mijn doos moet hebben (in welke haakmaat) om een leuke start te kunnen maken?   ::hulp::

Mike

Super!!, ga je veel lol aan beleven.
Je moet je vraag alleen even wat beter specificeren,...waar wil je bv op gaan vissen ??
Het is anders nogal lastig om tips te geven.

Een #6 is bv erg geschikt voor reservoir/put visserij.
Als ik winkelier was had ik je een # 4 aangeraden om te beginnen.
Dan kan je lekker eerst op voorn en baars enzo vissen.
Daar zijn er zat van en dan krijg je wat vertrouwen voordat je aan de moeilijklere visserijen gaat beginnen.

Dus,..waar wil je op vissen???

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

John

Hallo Frank,

Om te starten zou ik beginnen met pheasant tail en redtag nimphen. Haakmaat 12, 14 en 16
Deze zijn eenvoudig te binden, kosten qua materiaal niet zo veel.

Groeten,

John


Sharky01

Hey Mike,

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik heb dit setje gekocht om twee redenen, allereerst omdat deze gewichtsklasse(zo werd mij verteld) een goede start is om het juiste gevoel voor de worpen te krijgen en ten tweede omdat ik het voot ee schijntje kon kopen 8). Ik had zelf gedacht met een lichte streamer deze hengel goed in te kunnen zetten voor de kleiner snoeken, gezien die tijd er weer aankomt.

Frank

Gerrit72


Als lichte streamerhengel lijkt het me dat ie prima zal voldoen.
Op het forum en op youtube staan zat streamers, die makkelijk te binden zijn.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sharky01

Dankjewel voor jullie snelle feedback.