"Hier .. heb je een vice" zei Rob ...

Started by Koen, October 29, 2011, 20:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Dan kun jij het Bas ff een keer voordoen, want die snapt er nog steeds niks van HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen


Koen

Quote from: Evert on November 18, 2011, 21:40:59
Lekker bezig Koen, ziet er al goed uit.
P.s kan je zeggen welke haak dat is, die partridge die op
de tafel ligt.
Kan alleen lezen dat het een saltwater 3/0 is, maar niet het type.

Saltwater Special, High performance Carbon steel Sea hooks (doen het ook op zoet water hoor  ;D)

3/0 25 stuks Uptide Sting point. das alles wat er op staat.

oh type op de achterkant van het dooschje is P9515NPBLN - 3/0 zijn wel duur, 11 euro voor 25 haakies.

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on November 18, 2011, 19:42:40
Dan kun jij het Bas ff een keer voordoen, want die snapt er nog steeds niks van HAHA!

mep mep mep  hahahahaha

Koen

 ;D


vandaag nog  ff de konijntjes uitgelaten. helaas niks gevangen, maar de Enkele Wiericke is wel een mooi stuk water :) het zwiepen gaat wel steeds beter :)

Koen

Zooo, was al een tijdje opzoek naar een vliegje die het goed deed in de kyll, maar die ik tot 2 keer toe ben verloren. Stond ie gewoon op de website :P



gaat als het goed is zoiets worden:



met de handleiding van Rossie er bij :P en ga um ook nog in wat verschillende kleurtjes maken :)

Rossie69

owja de compara dun

knup er ook een paar met een zilverstaartje in .


Koen

zilver heb ik niet  ;D zal dus wit worden :)

Rossie69


Koen

heb ik ook niet  ;D die foto is de helft van mijn bindspul  ;D

Koen

De eerste is klaar. Compara heks :P




valt niet mee dat hertenhaar netjes te krijgen :P

Wilco

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on November 19, 2011, 07:09:39
mep mep mep  hahahahaha
Liniaal meenemen en elke keer als het fout gaat KLETS... ;D ;D  komt goed

BV

Koen,

goed begin, ik heb ook de hell met die hertehaar.

Mag ik 1 tip geven;  staartje van wat hackle-fibers maken ipv hertehaar.

Rossie69

en nog een tip stacker of stamper gebruiken.
waarom ?
zo krijg je,de puntjes van het Herten haar mooi gelijk.



Jan Muisers


Koen, niks mis mee hoor.

Even een tip m.b.t. (herten)haar...om het in waaiervorm te krijgen.

Houd een bundeltje haar op de plek waar je ze wil hebben. Houd ze goed bij elkaar en AAN DE VOORKANT van de haak. Goed bij elkaar houden.



Leg er een losse lus omheen met je binddraad.




LET OP: Ik heb hier de vingers weg gedaan omwille van de foto. Je moet echter de haren goed vast en aan de voorkant van de haak blijven houden.
Trek nu de binddraad EEN KLEIN BEETJE aan. Niet te strak..er moet een beetje spanning op komen te staan.




Dit is een beetje lastig om te laten zien, maar...terwijl je de haren nog steeds goed vast houd, leg je nog een winding om de haren, met je binddraaden houd een beetje spanning op de draad.
Nu kun je de haren loslaten en trek je de binddraad LANGZAAM strak, maar trek hem van je af. Je beweegd de binddraad (bobin) dus naar de achterkant van de haak...van je af.
Als je tevreden bent met de spreiding van de haren, houd je ze weer vast en legt enkele stevige windingen, op dezelfde plek als waar de andere binddraad al zit.
Als je de haren nu niet vast houd, zullen ze verder uitwaaieren...het opnieuw vasthouden is dus wel belangrijk.




Valt niet mee het duidelijk uit te leggen. Als er vragen zijn, of als iemand er iets aan wil toevoegen....gaat uw gang  ;)


Jan.



Koen

De 2de is al een stuk beter gelukt, alleen is de neus niet zo mooi. Stacker aanschaffen is wel een goed idee ja :P



Bedankt voor de tip Jan, ga ik zeker proberen  :)

Rossie69

knoop deze wel anders

elke keer een slag binddraad door het naar achter getrokken plukje haar.
zie svs hiero
Compara Dun


Koen

ja, dat heb ik bij de 2de gedaan, bij de eerste lukte me dat niet :P

Koen

net ff een stacker gehaald, scheelt een hoop geklooi. Vind het nog steeds lastig om het haar alleen boven op de haak te zetten, het glijd snel naar beneden, maar ik blijf oefenen :)

HappyFisherman

Als je direct op de haaksteel bindt kan deze wat glad zijn en glijd je haar er zo overheen. Probeer eens een "platformpje" te maken door eerst een paar slagen binddraad op te zetten en daarop je deerhair te binden.
Bij het oefenen eerst met kleinere plukjes haar werken en als dat lukt met wat meer...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

of beide :P oefenen, en nog es oefenen :)

Koen

 ;D

Heb mijn bindtas ook binnen :) groot genoeg voor al mijn spul :)

HappyFisherman

Vanaf nu gaat het snel bergafwaarts Koen :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

de bindtas begint langzaam vol te raken  ;D

op de binddag heeft Rob me laten zien hoe je een mosquito moet maken. ze zijn nog niet perfect, maar dat is oefenen en series maken volgens Bert en Herman  ;D



Dus jah, wat kun je dan nog meer maken met de spullen die je hebt (en als je er nog wat bij koopt  ;D)



series maken moet je, series  ;D

het ene zonker is het andere niet ben ik al achter gekomen.

Troutbuster

Mooie series Koen!!
Zeker de Mosquito's zijn gaaf
Laat dat maar aan Robbedoes over!! (niet voor niets "the Purist" !!)

Vangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrsssssssssssssssssss!!!


Jan
"Petri Heil"