"Hier .. heb je een vice" zei Rob ...

Started by Koen, October 29, 2011, 20:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

.... daarna kwam een lading gevogelte mijn kant op zeilen en voordat ik het wist werd me door de mannen van Tight Lines uitgelegd hoe het allemaal nou moet, dat vliegbinden ... niet veel later had ik 2 redtag nymphjes geklust  ;D

Vanochtend voordat mijn ouders op bezoek waren snel nog ff naar Martin Hengelsport om nog wat onderdelen te halen. haakjes, schaartje, kopjes, wel tungsten want ze hadden niet anders. nog wat bindgaren en ik was der klaar voor. Mijn mams kwam nog met bol rode katoen aan zetten, beter dan wol. Vandaag dus maar ff zitten binden. Die redtag nymphjes zijn niet zo moeilijk :) morgen es kijken hoe ik een droge redtag moet maken.



Haakje 16,14 en 12

leuke hobby :P gelukkig kost het ook niet zo veel geld  ;D

klaar voor de wintervoorn :)

weerwolf

Nou lekker dan......dit is het eind van het begin ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Koen

ben bang van wel ja :P heb al mooie vliegjes gezien. moet nog wel ff meer oefenen, maar dat gaat goed komen :)

Koen

Hahaha, ja zal ik doen  ;D ff kijken of dat eind volgende week ergens kan gebeuren :)

John

Wel lijkt mij een duidelijk gevalletje van " Hooked for life"  ;)

Succes met binden Koen. T'is een aparte verslaving naast het vliegvissen ;D

HappyFisherman

Keurig Koen! Series strikken helpt je echt wel gevoel krijgen voor 't patroon en materiaal.

Tight liners: Keep him hooked!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Nou Koen, dat is het begin van het einde.......
Maar goed bezig en ik zie dat je al goed op weg geholpen wordt.

Nu het 's avonds vroeg donker is begin ik ook weer steeds meer tijd achter de vise te besteden.
Echt een hobby binnen een hobby.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

En die jongen maar denken dat z'n keukentafel er nu al rommelig uit ziet HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: HappyFisherman on October 29, 2011, 21:57:21
En die jongen maar denken dat z'n keukentafel er nu al rommelig uit ziet HAHA!

eigenlijk is hij best wel netjes.



vinden de vrouwtjes alleen minder leuk  ;D

Rossie69

 ;D

wat is dat dan Koen ?

ieder geval geen karper pieper :)


Inderk

Quote from: HappyFisherman on October 29, 2011, 21:57:21
En die jongen maar denken dat z'n keukentafel er nu al rommelig uit ziet HAHA!
[/quote
Heeft hij mijn bindtafel nog niet gezien hahahahaha!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


A{b}r{a}xa{s}

Ik kon er helaas niet bij zijn maar had je graag de hand geschud Koen.
Komt binnenkort wel goed, er zijn dit jaar nog clubavonden en dan komen we elkaar vast wel tegen.
Je hebt het binden intussen 'te pakken'....maar, zoals anderen al zeiden, kijken maar uit, vaak werkt dat verslavend !

Koen

Haha, dat is een motorblok van een yamaha xt500. ding gekocht om op te knappen. had toen alleen geen garage dus is dat in de woonkamer gebeurt  ;D




A{b}r{a}xa{s}, de jongens zeiden al dat je niet kon komen. Het jaar is nog niet voorbij, dus dat gaat wel goedkomen, anders vast wel eens langs de waterkant :)

A{b}r{a}xa{s}

klopt....we'll meet someday, somewhere :)

ErickW

Koen, veel succes met het binden. Dit begin ziet er al goed uit. Series binden is wel het beste, minimaal 3-5 per keer binden en bij voorkeur nog wat meer. Hier leer je van. Zitten de goudkoppen ook goed vast? Dit is wel een aandachtspunt. Altijd goed opvullen achter de goudkop.

Koen

hmm dat is een goeie. ik denk het wel omdat ik bij de meeste het wat dikker bij de kop heb gemaakt. ff checkuh  ;D

A{b}r{a}xa{s}

anders zeg je toch dat er een ingebouwde 'rammelaar' in zit ;)

Koen

haha  ;D heb net ff gecheckt, maar het zit allemaal goed :)

Koen

heb ook de eerste droge red tags geprobeerd. valt niet mee om dat veertje er om te vouwen.



poging 1, 2 en 3

Rossie69

gaat goed,zullen nog wel mooier worden.
middelste komt al aardig in de buurt.

probeer ook zo strak mogelijk de veer langs mekaar te leggen.

Koen

ah, 1.5 keer haakbocht .. nu weet ik hoelang ie moet zijn :P

Hoe krijg je de veer ze strak mogelijk tegen elkaar aan?

Koen

Quote from: Rob van H. on October 31, 2011, 10:15:42
snelle leerling, we hebben je alleen nog maar de redtag nimphjes uitgelegt, volgende keer het tempo maar een beetje opschroeven!!

monkey see, monkey do  ;D

vooral wat van die basis dingen mis ik. maar iets zegt me dat het allemaal goed komen gaat ;D

Koen

Steamer knoop les gehad van Rob gister. Zelf wat gemaakt. Vandaag nog ff snel langs Martin gereden om nog wat spullies aan te schaffen. heb maar niet naar de prijs gekeken en snel op OK gedrukt :P



en het resultaat :)



beetje onscherp, heb slecht licht in huis. Anyway deze gaat morgen ook de plomp in. Es kijken of de platbekken hem ook lekker vinden :)

Koen

Cool. heb der al zin in :)

had trouwnes wel ff ruzie met en whip finisher. tis in niet zoeen als jij hebt maar ben zo'n boogje :P eerste keer ging ff goed mis :P

Koen

jup, heb ff een aantal keer geoefend op een lege haak. heb het truckje door nu :P