Welke lijn voor Hardy Zenith #4?

Started by Martijn, July 23, 2019, 21:45:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn

Heeft iemand toevallig een Hardy Zenith #4? (fast-action)
Ik ben op zoek naar een lijn voor deze hengel... Welke lijn hebben jullie goede ervaring mee i.c.m. deze hengel?

(hengel is 8ft, gebruik ik niet voor lange afstand werpen, ik wil ermee op forel vissen, voorkeur langere belly om te menden)

Bedankt!

rosingkamp

Ik heb er een Cortland op zitten.

MarcelN

Jaaa ik heb de zenith serie 3 t/m 6 alleen wel in 9ft, ik gebruik er o.a de Vibe100 lijntjes van Vision op, fijne combi.

Martijn

Bedankt voor de tips!

@MarcelN:
Zow, maar gewoon even een hele serie gekocht??  :o
Ik heb geen ervaring met Vision lijnen, ga ik me even in verdiepen! :-)
Wat is jouw ervaring met deze lijnen i.c.m. deze hardy, kan ik beter een zwaardere of lichtere lijn kiezen (dus #3/4 lijn of #4/5 lijn)? Heb jij ervaring of je de hengel beter iets kan overladen of niet?

Bedankt

MartinT

Ik lees even mee, heb een 9ft aftma 4.
Gebruik de Scientific Anglers MPX in aftma 4 (volgens de fabrikant 1/2 aftma zwaarder, voor wat het waard is...) en een vrij korte belly.
Deze lijn weinig subtiel mbt presentatie (droge vlieg) dus ga zeker nog eens wat anders proberen.

Martijn

Thanks, Ook een prima tip! Dan ga ik die lijn zeker niet proberen :-) 


p.forel

Quote from: MartinT on July 26, 2019, 18:07:27
Ik lees even mee, heb een 9ft aftma 4.
Gebruik de Scientific Anglers MPX in aftma 4 (volgens de fabrikant 1/2 aftma zwaarder, voor wat het waard is...) en een vrij korte belly.
Deze lijn weinig subtiel mbt presentatie (droge vlieg) dus ga zeker nog eens wat anders proberen.

Vrij korte belly. 10 meter is gewoon de standaard zelfs iets meer

MartinT

Uiteraard volkomen gelijk P.Forel.

Zou je nog waarde kunnen toekennen aan de in dit overzicht omschreven ERN m.b.t. lijnkeuze?
Stickman geeft aan van niet.