De Klinkhammer

Started by Jan Muisers, February 01, 2011, 16:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Quote from: Wilco on February 05, 2011, 20:07:31
Is niks mis mee.  Met de Put methode....nylon lusje ????
was dr mee met dat nylon lusje dan ?

evert ben dr zeer content mee hahahaha content doet me eerder denken aan een inlegkruisje hahahahaha  :P

hendri

ckers prive les gehad. haha maar ziet er goed uit ja. die achterstevoren moet je mij ook maar eens voor doen henk.  ;)

HappyFisherman

Rossie, niks mis met een nylon lusje... Je ziet alleen geen post op de 3e foto waarop die hackle is gebonden, dus waarschijnlijk met lusje :)
Wat heb je gebruikt als thorax?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Johan

Duidelijke svs Jan, netjes gedaan.

Ze zien er heel goed uit Henk, je hebt goed opgelet ;)

24 februari doe ik vliegen voor Noorwegen bij de Kingfisher, al dit soort vliegen komen dan aan bod en als ik het goed begrepen heb van Riny kan er mee gebonden worden.
dus Henk dicht bij me komen zitten ;D dan gaat helemaal goed komen.

Johan

Wilco

Weet je dat zeker Johan ??? dat je Henk dichtbij je wilt hebben  ;D ;D ;D moet je aan Riny ff een lange liniaal vragen.   

Rossie69

ga mn best doen om langs te komen.
werken moet er ook gedaan worden.

Wilco jij mag anders ook wel dicht bij johan gaan zitten hoor.

vindt ik niet erg,heb ik Riny ook niet voor nodig hahahaha.

Maar thema Noorwegen vliegen,dus wilco,ik zeg goan

Wilco

Dan ben ik sekers aanwezig ;D ;D ;D ;D

Wilco

Ik ben dit weekend ook ff bezig geweest.


op een TMC 205 #12



op een Gamakatsu F22 #14


op een Gamakatsu F22 #14

Idd moeten de weerhaken nog plat geknepen worden.

HappyFisherman

Zien er gewoon erg strak uit! Mooi werk Wilco.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Patrick(WF)

Keurige Klinkjes Wilco.  :)
Groet Patrick

Johan

Hier een paar variaties van mij, die de 24e ook aan bod zullen komen.







Johan

HappyFisherman

Zijn de body's van de onderste 2 van Peccari (of hoe je het ook schrijft...)?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Johan


Rossie69

#38
paraloop methode reverse en de klinker.

pacari body,s is leuk.

heb nu van 1 fiber van een reiger gemaakt,is ook wel leuk,op maatje 22 gemaakt.
maar hackel was te groot hahahaha,zie je niks van de vlieg.

Mooie klinkies Wilco.
en uh Johan ook natuurlijk ;)

Wilco wat voor dub heb je gebruikt op de eerste foto ?

zit is zo te denken en te kijken naar die reverse klinker he.
het staartje zou je/we die niet beter onderop kunnen binden ?

Wilco

Quote from: Rossie69 on February 06, 2011, 22:39:42
paraloop methode reverse en de klinker.

pacari body,s is leuk.

heb nu van 1 fiber van een reiger gemaakt,is ook wel leuk,op maatje 22 gemaakt.
maar hackel was te groot hahahaha,zie je niks van de vlieg.

Mooie klinkies Wilco.
en uh Johan ook natuurlijk ;)

Wilco wat voor dub heb je gebruikt op de eerste foto ?

zit is zo te denken en te kijken naar die reverse klinker he.
het staartje zou je/we die niet beter onderop kunnen binden ?

Micro chenille van Textreme
en die andere twee zijn biots van Turkey

maurice

Wilco & Johan,
weer super gedaan, mooie vliegen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

 ::denken::

nog een keertje dan he jong

zou je bij de reverse klinker het staartje niet onder het oog kunnen binden,mischien dat ie dan nog mooier door zakt,of ligt op het water.

DMeijer

Gisterenavond heb ik 'prive' -les ;D gehad bij Inderk, waarbij o.a. de Klinkhamer werd gebonden.

Wat nu opvalt na het lezen van dit onderwerp zijn 2 dingen:
*  er zijn ook bindpatronen van de Klinkhamer waarbij een ribbing wordt gebruikt op het lijfje. De variant van Inderk met glitterdubbing is mooier en scheelt ook in handelingen  8)
* Als de hackle om de vleugels is gedraaid wordt bij Inderk en hier op dit forum de hackle-punt boven de thorax vastgezet. Elders heb ik gezien dat eerst nog de hackle aan het einde van het hackelen wordt gezekerd met binddraad op de vleugel, dus onderaan de hackle. En de vlieg afgebonden.
Het lijkt mij dat de hackle dan steviger op de vleugel zit dan volgens de methode van Inderk/Forum. Of is dit niet nodig?  ::denken::

Jan Muisers


Schitterende vliegen. mensen. Zo kun je zien, dat ze op vele manieren gebonden kunnen worden.

DMeijer, een ribbing om een klinkhammer is gevaarlijk. Vooral als je op snel(ler) stromend water vist. De vlieg zal zwaarder zijn en sneller zinken. Maar dat is dan ook de enige reden, waarom je het niet zou doen.

Voor AL HET ANDERE ( en eigenlijk geldt dit ook voor de rib op een klinkhammer ed.) geldt : heb vertrouwen...in je bind stijl...in de kwaliteit van je vliegen....in de vangkracht van je vliegen en alles komt goed.

Het hoeven geen super mooie vliegen te zijn, in feite heb ik al vaak meegemaakt dat, als een vlieg, door meerdere gevangen vissen, "gesloopt" is, hij steeds beter wordt, qua vangen dan. Waarom ?....omdat je deze vlieg nog aan je leader laat en hem helemaal VERTROUWD.

Jan.



Inderk

Quote from: DMeijer on February 09, 2011, 14:57:53
Gisterenavond heb ik 'prive' -les ;D gehad bij Inderk, waarbij o.a. de Klinkhamer werd gebonden.

Wat nu opvalt na het lezen van dit onderwerp zijn 2 dingen:
*  er zijn ook bindpatronen van de Klinkhamer waarbij een ribbing wordt gebruikt op het lijfje. De variant van Inderk met glitterdubbing is mooier en scheelt ook in handelingen  8)
* Als de hackle om de vleugels is gedraaid wordt bij Inderk en hier op dit forum de hackle-punt boven de thorax vastgezet. Elders heb ik gezien dat eerst nog de hackle aan het einde van het hackelen wordt gezekerd met binddraad op de vleugel, dus onderaan de hackle. En de vlieg afgebonden.
Het lijkt mij dat de hackle dan steviger op de vleugel zit dan volgens de methode van Inderk/Forum. Of is dit niet nodig?  ::denken::

Er zijn meerdere methodes die tot een mooie klinkhamer leiden.
Wat mij betreft doen we het nog een keer weer over, ik vond het wel gezellig!
Gaan we verder borduren op het klinkhamer onderwerp. (b.v. afbinden met spiderwire)
Of moeten we weer voorjaarsvliegjes gaan bouwen?   ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


brian

Quote from: Jan Muisers on February 09, 2011, 19:26:34
Het hoeven geen super mooie vliegen te zijn, in feite heb ik al vaak meegemaakt dat, als een vlieg, door meerdere gevangen vissen, "gesloopt" is, hij steeds beter wordt, qua vangen dan. Waarom ?....omdat je deze vlieg nog aan je leader laat en hem helemaal VERTROUWD.

Jan.

haha weet je rick, toen ik die redtag van je had geleend omdat ik geen grote nimf had en toen was die helemaal gesloopt door die baarzen en roofblei voorn etc. ik ving er toen echt goed op. en toen pats!
daar had ik de dikke blankvoorn op van 32cm. was mooi beest en vocht best

pepijn

Quote from: Wilco on February 06, 2011, 20:42:32
Ik ben dit weekend ook ff bezig geweest.


op een TMC 205 #12



op een Gamakatsu F22 #14


op een Gamakatsu F22 #14

Idd moeten de weerhaken nog plat geknepen worden.
waarom moeten de weerhaken eigenlijk worden platgeknepen?

Sieger

Is voor de vlieg niet belangrijk Pepijn (je ziet op de foto's ook vliegen met weerhaak)... Op sommige plekken mag je alleen zonder weerhaak vissen (schon haken...).... Als je dan geen weerhaakloze haak hebt, knijp je de weerhaak plat met een tangetje...


Sieger

Rossie69

jeb sommige wateren waar je wilt vissen eisen ze dat je weerhaakloos vist.
vandaar dat sommige binders dit doen of ook omdat ze het onthaken,fijner vinden zo.