Smallmouth Bass in West Virginia

Started by FSCHAMP, March 30, 2014, 21:48:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben net (zaterdagmorgen) terug van een weekje werken in de US nl. F2F meeting van 4 dagen in Front Royal. Nu, Front Royal ligt vlak tegen de Shenandoah river, die twee takken heeft nl. de North Fork & South Fork. Op deze rivieren wordt hoofdzakelijk Smallmouth Bass gevangen, Largemouth Bass en Musky behoren ook tot de vangst mogelijkheden.
Ik verbleef er dus vorig weekend en had dus de kans om op Black Bass te vissen (Smallmouth & Largemouth). Nu, ik had liever gehad dat het een maand later was geweest, want de weersomstandigheden waren alles behalve goed. Enkele dagen er voor was er nog meer dan een inch sneeuw gevallen en aangezien ze hier al maanden regelmatig sneeuw hebben gehad stond het waterpeil 4 ft hoger dan normaal (zo'n 1,2 meter).
Maar ik wou het toch proberen en ik heb er anderhalve dag gevist.
Nu, ik had ook nog de tegenslag dat ik van de oever moest vissen aangezien mijn waadpak er nog niet was in het weekend (ik had geen meegenomen omdat ik een G4Z van Simms wou aankopen in de States). Simms had blijkbaar een achterstand in de productie van de G4Z in size Large-Short en het waadpak werd pas vorige woensdagavond geleverd in de winkel (dus net voor ik terug naar België vertrok).

Ondanks deze tegenslagen ben ik er toch in geslaagd om enkele smallmouth bass'en te vangen. Het was dus een leuke break voor de aanvang van de F2F meeting. Hier enkele foto's


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

edjuhhh

Super.
Voor je werk naar de US, en dan ook nog kunnen vissen.
Jammer van het waadpak en het weer, iig visjes gevangen!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger

gave vissen zijn het! ::goodjob::

merijn1982

Tight lines!!

FSCHAMP

Heren,

bedankt voor de leuke reacties, en inderdaad het is altijd leuk als je voor het werk kan reizen en je hobby kan beoefenen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BV

Vechten ze echt harder dan forel voor de zelfde grootte?
Ik lees dat soms her en der wel eens?

FSCHAMP

Deze vocht zeker zo hard als een forel van dezelfde grootte, maar het water was zeer koud omdat het enkele dagen voorheen nog gesneeuwd had en het smeltwater zorgde er ook voor dat het waterpeil veel te hoog stond.
Nu als het water zeer koud is dan zijn de meeste vissen meestal niet zo vechtlustig als bij warmere temperaturen. Dus ik kan me best voorstellen dat bij warmere temperaturen ze veel harder vechten dan een forel en het moet zeer spectaculair zijn als ze op de poppers gaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Drs. McFly

Jammer dat foto's zijn verwijderd. Hier in missouri kun je goed vliegvissen op black bass,, ( large mouth bass / small mouth,) crappie, trout, (forel) bruin en regenboog.
enkele imterresante plaatsen: bennet springs state park, montauk state park en meremac state park.
bijna elke rivier, meer of vijver heeft baars, crappie, blue gill. Het is heerlijk wonen hier in de vs

Gr. Henk

Joost S.

Heel jammer inderdaad. En topic pas een jaartje oud. Zo gaat alle fotomateriaal wel heel snel verloren.