WOeeehoe!

Started by Fier Boom, July 05, 2011, 11:42:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fier Boom

Gisteren nog tussen het inpakken door nog even snel de polder in gedoken!
Het plan was om een karper te vangen in een sloot van 2 meter breed en 50 cm diep die stamp maar dan ook stamp vol met (kleine) schuwe schub karper zat.

Het was me ook nog nooit gelukt om met de spinhengel daar een karper aan de haak te slaan, ze hadden alles in de gaten!
Nu na 3 maanden vliegvissen toch ook maar eens met de vliegenlat proberen met een worm imitatie!

Na 1 uur nog geen beet te hebben gehad zag ik een wormpje uit het gras omhoog komen.... Hmmm zal ik vals spelen en dat ene worpje naast mijn imitatie rijgen? JA!
Bleek een goed idee, na 5 minuten stond mijn lijn al strak en gierde de slip van mijn #5 het uit! YESYESYES!!!

HUH, geen karper? EEN ZEELT!

Na 10minuten drillen kon ik mijn eerste zeelt op mijn lijstje schrijven!


Snel een foto (proberen te) maken met de zelfontspanner en terug het water in!


Toen helemaal blij en vol met adrenaline terug naar huis gefietst, er moest nog een backpack gepakt worden!






christianvt

Gaaf man!! Alleen jammer dat je er een pier bij hebt moeten rijgen :P

Fier Boom

Quote from: christianvt on July 05, 2011, 11:48:45
Gaaf man!! Alleen jammer dat je er een pier bij hebt moeten rijgen :P

Ja, ben ik het mee eens!  :-[  Ssstt

christianvt

#3
Volgende keer vang je er gewoon 1 zonder ;D

Fier Boom

Zeker, ik ga ze pakken!

christianvt

Ik had gisteren ook een dikke vis gelost op de rivier, vanavond maar weer terug, want er zit daar op die plek vaak dikke vis ;D

maurice

vals speler ::foei:: ::foei:: ::foei::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Fier Boom

telt ie niet?? :'(

Bert J.

Nee, zo kan ik ook zeelt vangen,,, en paling ;)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

christianvt

Maar de vis is wel mooi  ::)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

#11
Deze telt voor een voorntje  :P . Maar moet toch een gaaf gevoel hebben gegeven. Zit zelf nu nog even te twijfelen om naar een bepaalde plek te gaan lopen. Minimaal 3/4tier, weet dat daar grote baars huist en ook ander groot spul . Morgen heb ik wat meer tijd, twee uur klaar met werken half drie thuis  dan loopt het wat makkelijker aan dan nu. Wil nu ook wel eens wat groters op de lat hebben dan een voorn van 25 cm ;).

Ook al is het vals spelen toch gefeliciteerd met deze zeelt.

Ps twijfel is weggenomen om te gaan vissen, dat wordt morgen. Mag zo dadelijk een gezellige strandwandeling gaan maken ;), is bijna net zoiets als vissen.

Fier Boom

Quote from: HappyFisherman on July 05, 2011, 16:28:29
Vind je zelf dat ie telt?

Ach mij maakt het helemaal niet uit of hij telt! Ik vang mijn visjes en daar heb ik enorm veel plezier in!  ;D

En, hij is gevangen op de vliegenlat! 8) haha

Fier Boom

Quote from: Henry on July 05, 2011, 17:23:05
Mag zo dadelijk een gezellige strandwandeling gaan maken ;), is bijna net zoiets als vissen.

Woon je aan het strand?  :o

Henry

Nou ja plus minus een half uur rijden van het strand ;)
Maar dit komt even spontaan tussendoor hoor. Eer je er erg in heb gebeuren er dingen in je leven die je eigenlijk al uitgesloten had ;). Maar eend ing zal nooit maar dan ook nooit meer het vissen laten staan ;0. behalve op speciale dagen zoals deze. Morgen nieuwe kans en meer tijd. die strandwandeling kan morgen weer niet ivm slechter weer. En hoe romantisch kan het zijn met een ondergaande zon :P:P:P

maurice

wandelen in de regen is beter dan in de zon zoals vandaag.
geloof dat mijn ogen alle kanten op gaan op het strand behalve naar het gene waar je oog voor moet hebben.
lekker nat samen warm worden met een warme choco achter de ruit van een strandtent.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

En dan samen praten over patroontjes voor zeebaars, want het moet ergens wel over vliegvissen gaan hiero HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

vandaar dat je vrijgezel bent
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

 ::opblazen:: ::proost::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Nou heren het was het waard. Morgen dus de lijn strekken waar ik vandaag over twijfelde. ben nu nog even lekker aan het na geniet van deze mooie avond. En ik had slechts oog voor een persoon :P:P. die had zon mooie hackle in der haar ...ligt nu hier . morgen even snel een bromvlieg van bouwen ;)

Gert

Quote from: Henry on July 06, 2011, 00:15:54
Nou heren het was het waard. Morgen dus de lijn strekken waar ik vandaag over twijfelde. ben nu nog even lekker aan het na geniet van deze mooie avond. En ik had slechts oog voor een persoon :P:P. die had zon mooie hackle in der haar ...ligt nu hier . morgen even snel een bromvlieg van bouwen ;)

Nou, hier is het meestal andersom: ik kan de streamers en ander kleurig glitterspul vaak inleveren omdat het zo leuk staat in het haar of als oorbellen etc. Wel ff de haak wat aanpassen natuurlijk :)

Maar goed, ook leuk om op die manier een kanjer te vangen natuurlijk 8)

christianvt

Quote from: Gert on July 06, 2011, 00:32:06
Nou, hier is het meestal andersom: ik kan de streamers en ander kleurig glitterspul vaak inleveren omdat het zo leuk staat in het haar of als oorbellen etc. Wel ff de haak wat aanpassen natuurlijk :)

Maar goed, ook leuk om op die manier een kanjer te vangen natuurlijk 8)

Geen weerhaak door het oor dan?? :P :P hahaha

Henry

Quote from: Gert on July 06, 2011, 00:32:06


ook leuk om op die manier een kanjer te vangen natuurlijk 8)

Moet zeggen dat dit zeker een leuke manier van een kanjer vangen is. Even geduldig afwachten hoe het allemaal gaat lopen. Maar de afgelopen sms sessie van vandaag doet weer wat zon doen gloren aan de horizon ;) ,maar nogmaals het vissen wordte r echt niet meer voor opzij gezet, het is take it or leave it, deze hobby blijft. De eerst volgende vissessie moet er inderdaad maar een kanjer aan een echte haak geslagen worden. Het regent hier nu echt pijpestelen. Niet echt aantrekkelijk om te gaan lopen en vissen nog.


A{b}r{a}xa{s}

ga je toch sms-en over 'hengelen' :)

Fier Boom

#24



Of is dat flauw?.... ;D ;D