fijne meevaller

Started by catchem, February 21, 2013, 13:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Een paar weken geleden had ik op e-bay een Orvis Mach IV reel gekocht voor iets meer dan 80 euro. Die prijs was al een erg grote meevaller, maar nu kreeg ik vorige week een bericht dat ze een reel hadden verstuurd terwijl ik hem allang binnen had. Gisteren werd er nog een orvis mach iv reel bezorgd. Zo heb ik er uiteindelijk twee voor de prijs van 1  ;D


Rossie69

hmm en dat plaats je hier  :o

maar das zeker een mooie meevaller.


catchem

Quote from: Rossie69 on February 21, 2013, 13:31:17
hmm en dat plaats je hier  :o

Jaaa, even mensen jaloers maken  ;)

vliegvisgek

mooi toch maar joloers word ik er niet van want ik heb ook 2 nieuwe reeltjes bestelt
maar nog niet binnen oeiiii krijg ik er zeker maar 1  ;D ;D

HappyFisherman

Zouden ze dat bij Scott nou ook doen? Dan kan ik me voorstellen waarom een reparatie zo lang duurt  ::argh::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Erwin

Ik hoop wel dat ze de verzendkosten betalen voor de reel die je uiteraard terugstuurd omdat je die ten onrechte kreeg.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Bekeerling


Dick

toch maar even bellen dat je er twee hebt eerlijkheid duurt het langst toch ?

gbrinks

die gaat die echt niet terug sturen

catchem

Quote from: vliegvisgek on February 21, 2013, 14:26:44
mooi toch maar joloers word ik er niet van want ik heb ook 2 nieuwe reeltjes bestelt
maar nog niet binnen oeiiii krijg ik er zeker maar 1  ;D ;D

Hoop ik niet voor je.

Quote from: gbrinks on February 21, 2013, 17:45:01
die gaat die echt niet terug sturen

Precies, ik ga er lekker mee vissen  :P


Voor diegene die ook voor deze prijs een reel willen twee linkjes, verchillende namen, maar volgens mij hetzelfde bedrijf, anders zijn het buren.
http://www.ebay.nl/itm/Orvis-Mach-IV-Fly-Reel-7-10-Black-/400416711239?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item5d3ab22247
http://www.ebay.nl/itm/Orvis-Mach-IV-Fly-Reel-7-10-Black-/230930503338?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item35c487d6aa
Nu niet allemaal tegelijk bieden, want dat drijft de prijs wel op.

johannes

Valt me tegen dat je niet even de winkel kontakt!!

Een betere wereld begint volgens jouw dus bij een ander

catchem

Ik zie dit eerder als een beloning voor al het goede wat ik doe en een compensatie van alle elende die ik mee(ge)maak(t) (heb). Mensen met een goed karma ontvangen af en toe een beloning die niet verwacht wordt. En na het bericht dat ik geopereerd moet worden was dit wel even de opkikker die ik kon gebruiken. Ik weet dat het niet helemaal eerlijk is, maar ik ga er lekker van genieten.  ::tongg::

ErnstBobby

Veel plezier ermee, denk niet dat je veel gaat vangen. Karma is, wordt hierdoor niet beter. Denk ook niet als gevolg hiervan, dat je vis gaat vangen, ze gaan je negeren met die reel.  :P ;D

Voor iedereen persoonlijk wat ze doen, hoef er gelukkig niets van te vinden!!

Raymond

Het is inderdaad een meevaller. Ik ben eerlijk, ik geloof ook dat ik 'm niet zou terugsturen naar een dergelijke voor mij onbekende winkel. Zou het een bekende verkoper zijn is het een ander verhaal. Maar iets wil ik er wel bij zeggen, nou niet gaan zeuren als je straks een keer gezeik hebt met een aankoop via internet. Want dan moet je ook een vent zijn en het gewoon accepteren...

Voor de rest vind ik er ook niet veel van, iedereen moet doen wat hij vind dat juist is.
::wtf::

sjoerd

#14
Quote from: catchem on February 21, 2013, 13:35:04
Jaaa, even mensen jaloers maken  ;)

Dit is in het Nederlands strafrecht( art 321 sr) gewoon verduistering!!.Oftewel een misdrijf.
Flinke vent zeg en dat hier ook nog eens melden, hoe dom kun je zijn. Wat een mentaliteit.
Misschien krijgt een medewerker van die winkel nu op zijn kl.. omdat die een foutje  gemaakt heeft .
En ja als je het hier zo plaatst kun je het nodige  commentaar verwachten
ps: 311 tikfoutje effe in 321 veranderd. :-\

Sjoerd



Erwin

Heeft niks te maken met moraalridders, maar gewoon met goed fatsoen en een geweten.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

sjoerd

Quote from: Erwin on February 23, 2013, 16:09:34
Heeft niks te maken met moraalridders, maar gewoon met goed fatsoen en een geweten.
Helemaal mee eens.

Stel, een willekeurige vliegvisser laten we hem even  catchem noemen, :-[ verliest/vergeet zijn dure hengel bij het vissen . Iemand anders vind de spullen en denkt net als catchem: Yes, wat een mooie meevaller zeg, ik heb een mooie hengel gevonden en daar ga ik lekker mee vissen.
Nouja, dat de naam Catchem  op de hengel staat , what the fuck, moet hij deze maar niet verliezen/vergeen mee te nemen.

Of is dit nu ineens heel wat anders dan een dubbele bestelling krijgen????Ik dacht het niet.

Sjoerd
Het gaat gewoon om fatsoen, dat heb je of je hebt het niet. simpel als wat.

erikdenoorman

Even een mail naar Orvis. Dikke kans dat ze 't erbij laten. Maar dan kun je oprecht blij zijn met je dubbele aanwinst.

erik

Beertje

Ik denk dat je gelijk hebt Erik.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Quote from: sjoerd on February 23, 2013, 14:56:03
Dit is in het Nederlands strafrecht( art 311 sr) gewoon verduistering!!.Oftewel een misdrijf.
Flinke vent zeg en dat hier ook nog eens melden, hoe dom kun je zijn. Wat een mentaliteit.
Misschien krijgt een medewerker van die winkel nu op zijn kl.. omdat die een foutje  gemaakt heeft .
En ja als je het hier zo plaatst kun je het nodige  commentaar verwachten


Sjoerd

Ja man, het staat er duidelijk:


Artikel 311

1 Met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:
1 diefstal van vee uit de weide;
2 diefstal bij gelegenheid van brand, ontploffing, watersnood, schipbreuk, stranding, spoorwegongeval, oproer, muiterij of oorlogsnood;
3 diefstal gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt;
4 diefstal door twee of meer verenigde personen;
5 diefstal waarbij de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft of het weg te nemen goed onder zijn bereik heeft gebracht door middel van braak, verbreking of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;
6 diefstal met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.
7 Als je iets wat je ongevraagd toegegestuurd krijgt, in je eigen zak steekt of er geld mee verdient.

En ik kan het weten - ben net weer op vrije voeten nadat ik 100 kilo reclamerommel wat ze in de brievenbus hadden gepropt heb verkocht als oud papier. :o

Groet,
Gert

jelle

het is meer deze:

Titel XXIV. Verduistering
Artikel 321
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeƫigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

nou het houden van deze reel zonder het inlichten van de winkelier is wel erg stiekum en nijgt naar verduistering
ik heb het nooit gehad maar zou ook in de bak belanden ::blabla::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

verduistering is het wanneer het gedaan is,
dit heeft niks met bewijslast te maken
degene die het gedaan heeft weet het
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

MarcelN

Ik doe ook veel met ebay, die gasten zijn helemaal geil van een goede feedback, wees een held en zeg dat je blij bent met 2 stuks ipv 1, anders helpt hier vast wel iemand om die 2 stores te mailen icm sleeuwijk.....
Ik heb er goede ervaringen mee, als iets defect is sturen ze zo een nieuwe, ik heb wel eens een berg ep streamers niet ontvangen, kreeg ze alsnog opgestuurd! Toffe lui daar.
Wat Erik al zei, maak er melding van, dat lucht op en je mag het waarschijnlijk houden wegens hun angst op mindere feedback.
Ik zou het niet kunnen dit, als ze mij naaien vergeet ik het NOOIT!

sjoerd

Quote from: jelle on February 23, 2013, 18:10:03
het is meer deze:

Titel XXIV. Verduistering
Artikel 321
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeƫigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

precies Jelle, dat is 'm :)