Mp verkoper aadarjush ?

Started by Mike, May 24, 2020, 16:40:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Wie is er bekend met verkoper op marktplaats genaamd "aadarjush" ?
Ik heb een paar keer getracht met dit figuur tot een overeenkomst te komen maar dat verloopt erg moeizaam.

Zojuist had ik op een reel geboden die hij aanbood en ik kreeg binnen 1 minuut een bericht terug "je mag m hebben"
Dus ik stuur mijn adres door en vervolgens stuurt hij mij z'n bankrekening nr.
Dat zag er nog al rommelig uit en omdat dat al eerder is fout gegaan bij een ander vroeg ik of hij een betaalverzoek of een tikkie wilde sturen.
Vervolgens krijg ik een bericht terug in half Nederlands dat ie alleen een bank heeft.
Ik stuurde, dat is geen probleem. Als u mij een tikkie stuurt staat het bedrag meteen op uw bankrekening.

Vervolgens stuurt ie terug "laat maar" en hij verwijderd mijn bod.
Ik heb op mijn beurt gezegd dat ie de reel in z'n reet mag steken en als hij verkocht is dat ie dat geld misschien beter kan investeren in een cursus Nederlands.
Niet zo netjes, i know, maar ik had t ff gehad met z'n rare gedrag.
Het zal wel aan mij liggen want hij heeft verder alleen maar positieve feedback.

Ik vraag mij wel een beetje af hoe dat figuur telkens aan al die mooie visspullen komt.
Uit z'n eerdere communicatie meen ik op te maken dat hij zelf geen visser is.
Misschien koopt hij de spullen ook op mp en verkoopt ze dan weer door voor iets meer ofzo, ik weet t niet... ???

Iemand enig idee ??

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Alex

Ik heb er ooit een haast nieuwe SA lijn gekocht.
Ging prima, netjes afgehandeld.
Correspondentie idd niet in foutloos Nederlands.
Ik denk inderdaad een handelaar want wanneer ik zelf iets op mp zet doet hij ook wel eens een bod.
Wel een mooie reel die Hatch ;D

Alex

sarca2

2 keer wat bij hem gekocht, geen problemen mee gehad. vroeg me ook af hoe hij aan zoveel toch wel redelijk goed vliegvismateriaal komt.
::new::

Mike

Quote from: Alex on May 24, 2020, 17:49:40
Ik heb er ooit een haast nieuwe SA lijn gekocht.
Ging prima, netjes afgehandeld.
Correspondentie idd niet in foutloos Nederlands.
Ik denk inderdaad een handelaar want wanneer ik zelf iets op mp zet doet hij ook wel eens een bod.
Wel een mooie reel die Hatch ;D

Alex

Ik denk idd ook dat t een handelaartje is. Ik vraag me dan wel af waar hij de materiaal kennis vandaan haalt om dit te doen. Je moet namelijk wel een echt goede kennis hebben van wat dat materiaal allemaal waard is anders krijg je t nooit voorelkaar om hier op deze manier wat aan te verdienen.

Maar wel iets voor ons om bij stil te staan denk ik. Als dit figuur je spulletjes over neemt is de kans dus groot dat ie t even later door verkoopt aan een van ons voor een paar tientjes meer  :-\

Persoonlijk gun ik één van jullie het meer om voor een mooie prijs een item over te nemen dan dat zo'n raar figuur er elke x een paar tientjes op verdient.

Het ging idd om die Hatch reel. Er werden er laatst 2 aangeboden op mp. Ik was op beide aan t bieden maar ineens waren ze beide verkocht. Het ging om de Hatch Finatic Plus 3 en de Hatch Finatic Plus 5.
Ik had de aanbieder graag een mooie prijs betaald maar ze waren plots weg. Ik vermoed dus dat hij ze aan deze man heeft verkocht want nu zie ik de 3 weer aangeboden worden en zo vaak komen dit soort reels niet voorbij.
Het kan toeval zijn maar ik denk dat t zo ongeveer gegaan is  :-\
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

SageX

Quote from: Mike on May 24, 2020, 16:40:45
Wie is er bekend met verkoper op marktplaats genaamd "aadarjush" ?
Ik heb een paar keer getracht met dit figuur tot een overeenkomst te komen maar dat verloopt erg moeizaam.

Zojuist had ik op een reel geboden die hij aanbood en ik kreeg binnen 1 minuut een bericht terug "je mag m hebben"
Dus ik stuur mijn adres door en vervolgens stuurt hij mij z'n bankrekening nr.
Dat zag er nog al rommelig uit en omdat dat al eerder is fout gegaan bij een ander vroeg ik of hij een betaalverzoek of een tikkie wilde sturen.
Vervolgens krijg ik een bericht terug in half Nederlands dat ie alleen een bank heeft.
Ik stuurde, dat is geen probleem. Als u mij een tikkie stuurt staat het bedrag meteen op uw bankrekening.

Vervolgens stuurt ie terug "laat maar" en hij verwijderd mijn bod.
Ik heb op mijn beurt gezegd dat ie de reel in z'n reet mag steken en als hij verkocht is dat ie dat geld misschien beter kan investeren in een cursus Nederlands.
Niet zo netjes, i know, maar ik had t ff gehad met z'n rare gedrag.
Het zal wel aan mij liggen want hij heeft verder alleen maar positieve feedback.

Ik vraag mij wel een beetje af hoe dat figuur telkens aan al die mooie visspullen komt.
Uit z'n eerdere communicatie meen ik op te maken dat hij zelf geen visser is.
Misschien koopt hij de spullen ook op mp en verkoopt ze dan weer door voor iets meer ofzo, ik weet t niet... ???

Iemand enig idee ??
Ik heb al enige malen ''gehandeld met deze man, enkel positieve ervaringen. Hij is een taaie onderhandelaar, maar wel eerlijk. Eenmaal topje van sage zxl gebroken tijdens het vissen (net gekocht) . Hij was direct bereid  om de reparatiekosten met mij te delen. Hij wil winst maken; wie niet.

Ochi

Handelaartje in visspullen.
Koopt en verkoopt al jaren op MP en ben er nooit uitgekomen met hem omdat hij niet echt aan mats prijzen doet tenzij hij op jou spullen bied.

Lijkt echter wel betrouwbaar omdat hij al jaren onder dezelfde naam handelt dus zal er weinig over geklaagd worden.

Mike

#6
Bedankt voor de reacties.

Ik snap dat die vent winst wil maken en ergens kan ik m dat ook niet kwalijk nemen. Zeker als hij eerlijk blijkt te handelen.

Dat gezegd hebbende kunnen we natuurlijk als vliegvissers de koppen bijelkaar steken en voorkomen dat hij tussen ons in gaat zitten en centjes aan ons verdiend die we ook in onze zak kunnen houden of elkaar als collega vliegvissers gunnen.
Vandaag verkoop ik misschien iets moois aan jou voor een leuke prijs en morgen is dat dan misschien andersom.

Er valt natuurlijk iets voor te zeggen dat wanneer jij een product aanbiedt en hij er een prijs voor wil geven waar je content mee bent, je het aan hem kunt verkopen. Maar ik verkoop een item toch liever aan een vliegvisser die er net als ik een hoop lol van heeft.

Ik zou dus persoonlijk meer voelen voor een situatie waarbij wij hem uitsluiten en als vliegvissers elkaar de spullen verkopen voor een eerlijke prijs waar we beide content mee zijn.

Ik vind het niet leuk als ik een hengel of reel verkoop en vervolgens zie dat één van jullie daar meer voor betaald op hetzelfde platform.

Dat is toch een beetje jammer mensen.. ???
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jo flyfishing

Ik wil mijn gebrekkig Nederlands ook wel wat bijschaven (ik woon (een beetje) zuidelijker ... )

Wat is een tikkie? Nog nooit van gehoord, is dat iets typisch NL?

Quote from: Mike on May 24, 2020, 16:40:45
Als u mij een tikkie stuurt staat het bedrag meteen op uw bankrekening.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Ik gun het ook bijna *) iedereen om wat te verdienen. En ik gun mensen via het forum ook spullen die ik zelf niet meer nodig heb.
Als ik iets wil verkopen waarvan ik zelf ook wel weet wat de waarde is, of in ieder geval er buiten het forum gekken bestaan die er veel geld voor geven, dan zet ik het op de echte Marktplaats.

*) We hebben het hier op het forum wel eens meegemaakt dat een beginner een gratis hengel kreeg, en die het lef had om het later ook weer op het forum te koop te zetten.
Zo iemand gun ik dus nix.

Er zitten meer handelaren op Marktplaats die blijkbaar vanalles opkopen en weer doorverkopen. Had van zo iemand vorig jaar een 2e hands lijn gekocht wat absoluut niet de lijn was wat op de spoel stond. En dat wist de beste(?) man ook niet, want ja, hij had het zelf ook maar op Marktplaats gekocht. Nou ja, jammer dan. Volgende keer beter doorvragen of helemaal niet kopen van een niet kenner. Soms heb je mazzel, soms pech. Dat is handel toch?

Scaramouche

Quote from: jo flyfishing on May 25, 2020, 09:04:01
Ik wil mijn gebrekkig Nederlands ook wel wat bijschaven (ik woon (een beetje) zuidelijker ... )

Wat is een tikkie? Nog nooit van gehoord, is dat iets typisch NL?

In Vlaanderen heet het misschien een 'Patske'?  ;D

Het is een makkelijk betaalsysteem:
https://www.tikkie.me/
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

paul de bruijn

Blijkbaar ging er iets mis,driekwart tekst zoek. :o
Ik ben de eerste die iemand iets gunt.Ik heb in het verleden wel s wat van Mike gekocht tegen zeer schappelijke prijzen,en ook van Wim.Heel nette prijzen en gewoon goed spul.
Die aadarjus staat er al jaren,maar ook die Menno is een handelaar.Die presteert het om zowat elke dag de prijs aan te passen ::wtf::
Heeft van mij wel s iets gekocht,stond de volgende dag voor zowat het dubbele,die verkoop ik dus niks meer.
Misschien te verkopen spullen eerst hier aanbieden,hier zitten toch de meeste vliegvissers vermoed ik.
Begrijp best dat iemand een paar stuivers wil/mag verdienen,maar het moet wel leuk blijven.

jo flyfishing

Ok zie hoofdzakelijk NL banken.
Hier vergelijkbaar systeem en noemt payconiq
Tx.
Quote from: Scaramouche on May 25, 2020, 09:59:38
In Vlaanderen heet het misschien een 'Patske'?  ;D

Het is een makkelijk betaalsysteem:
https://www.tikkie.me/
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mike

Quote from: Gert on May 25, 2020, 09:53:42
*) We hebben het hier op het forum wel eens meegemaakt dat een beginner een gratis hengel kreeg, en die het lef had om het later ook weer op het forum te koop te zetten.
Zo iemand gun ik dus nix.

::wtf::  hey 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ dan ben je echt schaamteloos hoor  ::zucht::
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan

Dat deze man gebrekkig Nederlands kan is een understatement :-)

Sinds gisteren staat er: "Hatch fanatic 3 plus
Zeer natte reel met nieuw orvis lijn #3"

Een zeer natte reel :-) Hij is er deze ochtend zelf al mee wezen vissen denk ik  ;D

Mike

Ja ik zag t idd 🤦‍♂️
Ik heb m nog de tip gegeven evt een cursus nl te volgen van het verkoopbedrag 😄
Om er ff zeker van te zijn vraag ik me af of iemand hier bekend is met ene Rinus Hertogh.
Deze man bood een paar weken geleden een zelfde en misschien dus wel exact dezelfde reel aan.
Als hij ze aan deze man heeft verkocht weten we in elk geval zeker hoe de vork in de steel zit.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Quote from: paul de bruijn on May 25, 2020, 10:07:53
Blijkbaar ging er iets mis,driekwart tekst zoek. :o
Ik ben de eerste die iemand iets gunt.Ik heb in het verleden wel s wat van Mike gekocht tegen zeer schappelijke prijzen,en ook van Wim.Heel nette prijzen en gewoon goed spul.
Die aadarjus staat er al jaren,maar ook die Menno is een handelaar.Die presteert het om zowat elke dag de prijs aan te passen ::wtf::
Heeft van mij wel s iets gekocht,stond de volgende dag voor zowat het dubbele,die verkoop ik dus niks meer.
Misschien te verkopen spullen eerst hier aanbieden,hier zitten toch de meeste vliegvissers vermoed ik.
Begrijp best dat iemand een paar stuivers wil/mag verdienen,maar het moet wel leuk blijven.
Voor alle duidelijkheid, ik ben dus niet die Menno :)  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.


MartinT

Die wol zie je op Ebay voor nog wel gekkere prijzen voorbij komen.
Spaarzaam binden wordt dat.

Marco B

Als het de originele chadwick 477 is zal ie het ook wel voor krijgen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

Als ie slim is, verkoopt hij het via het UK forum, dan krijgt ie er nog veel meer voor. gekkenhuis, die wol!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

Nu mis ik echt ff de clou jongens  :-\
Zijn er serieus mensen die zo veel zouden willen betalen voor die shit ?

Nou zijn we als vliegvissers best koekoe maar dit gaat toch echt te ver hoor  :o
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

henkverhaar

Quote from: Mike on May 25, 2020, 23:09:01
Nu mis ik echt ff de clou jongens  :-\
Zijn er serieus mensen die zo veel zouden willen betalen voor die shit ?
Ja, die zijn er echt. Die denken echt dat er magische vangkracht in Chadwicks 477 zit... En dat terwijl Sawyer het oorspronkelijk ook maar uit het stopmandje van zijn vrouw had gejat. Bovendien (je moet weten dat de familie Sawyer ook een handeltje in vliegen dreef, met name de patronen die pa Sawyer had bedacht - killer bug, pheasant tail en grey goose) heeft Chadwick al tijdens Frank's leven de 477 gediscontinueerd - veel van de 'originele' killer bugs die door de familie Sawyer gebonden en verkocht zijn, zijn al met een substituut gemaakt.

Zelf heb ik een metertje originele 477, vriendelijk gedoneerd door een collega bamboebouwer, dat ik gebruik om substituten mee te vergelijken - ik heb een aantal subs liggen die qua uiterlijk, en 'gedrag' in het water erg goed in de buurt komen (de kleur van de wol onder water, waarbij de onderliggende koperdraad gaat doorschijnen, zou een goede imitatie zijn voor hoe vlokreeftjes er uit zien). Mijn twee beste subs komen respectievelijk van een wolproducent in zuid-amerika (daar was enkele jaren geleden een hype over op internet), en uit een handwerkwinkeltje in, of all places, Røros in midden Noorwegen...

Mike

#22
Bizar hey :o Ik heb ooit eens eerder dat spul hier in een topic voorbij zien komen maar verder had ik er nog nooit van gehoord en ik had echt geen idee dat mensen bereid zijn om hier zulk grof geld voor te betalen.
Hoe gek laten sommige mensen zich maken zeg 🤦‍♂️

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

henkverhaar

Quote from: Mike on May 26, 2020, 08:19:36
Bizar hey 8 :o Ik heb ooit eens eerder dat spul hier in een topic voorbij zien komen maar verder had ik er nog nooit van gehoord en ik had echt geen idee dat mensen bereid zijn om hier zulk grof geld voor te betalen.
Hoe gek laten sommige mensen zich maken zeg 🤦‍♂️

Ach, het heeft ook historische waarde. Er zijn ook mensen die een vermogen uitgeven aan ouwe reeltjes...

Scaramouche

#24
Het is ook maar wat een gek ervoor geeft, ik denk niet dat iemand gaat bieden wat deze gast vraagt maar wie weet.

10-20 euro voor 30-50 cm is wel een gangbare prijs.

Maar als je echt in de rare prijzen wilt komen moet je op zoek naar originele veren voor oude zalmvliegen, soms van uitgestorven vogels. Dat die handel deels stiekem moet plaatsvinden drijft de prijzen natuurlijk ook op.

Dit is dan ook wel een geweldig verhaal: zou een mooi filmscript kunnen zijn
https://www.nationalgeographic.com/news/2018/04/wildlife-watch-feather-thief-fly-tying-birds/
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10