Marrying wings

Started by HappyFisherman, January 21, 2014, 10:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vorig jaar ben ik er al eens mee bezig geweest en het is best grappig om te doen, maar wel een gepriegel zeg!


Bedenk je je na het afknippen van de vleugel dat ie tot aan de staartpunt had moeten lopen... Ach ja, weer iets geleerd :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

#1
Toevallig zat ik gisteren te kijken naar die zalmvliegen die nu aan de muur hangen en zag dat er married wings in zitten met heel veel lagen.... Lijkt me een gigantisch kl...werk, maar als je het kunt... Chapeau....

Lekker bezig Bram, maar dat wist je al... Mooi dat je ook niets uit de weg gaat....  ::goodjob::


En de details... Die komen jou jennende kennende vanzelf


Sieger

Troutbuster

Goede "plakkende" ganzeveer fibers, dan gaat het best, maar idd een behoorlijk gepriegel!

Een mooie Married Natte Bram! ::goodjob::

Idd, de wing moet eigenlijk iets langer zodat ie een "window" maakt met de crest staartveer, maar ach "who cares" je doet 't toch maar ff!!

Ik ben er ook wel eens mee aan het stoeien geweest maar te weinig geduld hè !

Toch blijft het een boeiende techniek, al weten we dat na 2 valse worpen de, met bloed zweet en tranen gecreëerde wing, finaal uiteen ligt waarschijnlijk ::wtf:: ::wtf::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

Quote from: Sieger on January 21, 2014, 10:07:24
En de details... Die komen jou jennende vanzelf

Kijk, zo geven dikke vingers ineens een hele onaangename wending! :o


HappyFisherman

Ach Gert, ik plaag wel terug ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Dat was dus echt een type fout.... Wilde kennende schrijven... ::)


Sieger

maurice

leuk vliegje.


maar op een of andere manier mis ik wat. :o
::bbq:: ::proost:: ::proost::

catchem

Wat je mist is de junglecock.
Wel een mooie vlieg...

HappyFisherman

Topping mist, maar dat had geen zin door die 'mislukte' vleugel.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans-oet-remunj

wing is ok, tail eerder iets te lang ... maar wie weet vangt ie met een langere tail wel beter...  ;)

Heintje Davids

 ::agree:: Ik dacht precies hetzelfde hans. Vleugel is prima maar de staart is te lang. Blijft desondanks een mooi vliegje!

Jan_Smeijers

Wauw mooie vlieg Bram!  ::goodjob::
Gr. Jan


FSCHAMP

Quote from: Heintje Davids on January 21, 2014, 13:29:06
::agree:: Ik dacht precies hetzelfde hans. Vleugel is prima maar de staart is te lang. Blijft desondanks een mooi vliegje!

::agree:: Yep, de staart is iets te lang volgens het boekje, maar ik zou al blij zijn als ik zoiets uit mijn vise kon toveren.  Prima gedaan Bram.  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

FF een tip die 'm nog mooier maakt.... Leg de opvolgende strip met de langste kant gelijk met de kortste kant van de vorige strip. Snap je het? Beetje moeilijk uit te leggen. Als het niet over komt post ik wel een voorbeeldje. Ik priegel heel wat af met mijn zalmvliegen. Als je gaat marrien met strips van een goudfazantveer moet je heeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben >:(

Jan Bruins

Mooie vlieg Bram, al moet ik bij het zien ervan sterk aan onze oosterburen denken.

Ondanks alle kritiek durf ik hem wel ingelijst aan de muur te hangen  ;D
I don't drink water, fish f*ck in it...

Nol78

Stuur maar op Bram, ga ik er wel mee vissen. ::lol::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hans-oet-remunj

Quote from: Nol78 on January 22, 2014, 09:18:53
Stuur maar op Bram, ga ik er wel mee vissen. ::lol::
Los van de uitdaging om zoiets te binden.... Tav het  vissen met zon married wing fly: blijft daar nog wat van over als je er de hele dag mee staat te zwiepen ?

Maw, als je gaat binden om te vissen hoeft het echt geen kunstwerk te zijn lijkt mij..  Persoonlijk geloof ik meer in een hairwing voor bv zeeforel / zalmvissen (met verschillende kleuren hair ipv married wings): betere actie en stabielere 'look' na een paar dagen ziepen. Alleen niet zo mooi, dat niet.... ;)


Bone F

Leuk videootje, steek je altijd weer wat van op.
De meeste van dit soort kunstwerkjes gaan "achter glas" of op een mooi stukje hout, bij mij dan. De zalmvliegen waar vroeger mee gevist werd werden ook lang niet zo "perfect" gebonden als door de hobbyisten nu.

Beertje

Bone F, ja, dat de meeste achter het glas verdwijnen is vrijwel zeker. Maar toch is dit wel leuk om te doen. Je leert div bindtechnieken voor het inbinden van materiaal die je bij andere vliegen ook kan gebruiken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hans-oet-remunj

Quote from: Beertje on January 22, 2014, 13:07:05
Bone F, ja, dat de meeste achter het glas verdwijnen is vrijwel zeker. Maar toch is dit wel leuk om te doen. Je leert div bindtechnieken voor het inbinden van materiaal die je bij andere vliegen ook kan gebruiken.

Interessant, heb je daar voorbeelden van ?

Beertje

Nu klinkt het als of ik hier ervaren in ben,maar dat is niet waar.ik heb dit ook nog maar 2x gedaan. maar om wat te noemen:binden met weinig slagen bindgaren (de slagen worden geteld), een gladde body maken van flos,Hacle dubbelen,correct hacklen, Marrying wings maken en vooral precieswerken.Alhoewel dat laaste het moeilijkste is (Voor mij dan).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Quote from: Hans-oet-remunj on January 22, 2014, 13:47:38
Interessant, heb je daar voorbeelden van ?
Jep deze bijvoorbeeld. Ik maak er regelmatig een voor onze jaarlijkse veiling, levert altijd wel een leuk bedrag op voor de clubkas.

[attachment deleted by admin]

FSCHAMP

Mooi exemplaar  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>